Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019

ΣΧΟΛΙΟ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ''ΤΟΜΟΥ ΕΝΩΣΕΩΣ''.


  Κάποιοι (λίγοι στον αριθμό) συνεχώς κατηγορούν τον ''ΤΟΜΟ ΕΝΩΣΕΩΣ''. Δικαίωμά τους και καμάρι τους. Ας τα κάνουν εκείνοι καλά με τον Θεό. Εγώ πάλι όμως ο αμαρτωλός, με το λίγο μυαλό που μου έχει απομείνει, το βιβλίο αυτό το βρίσκω πάρα πολύ καλό διότι γράφει: <<Ει δε δια τινά πράξιν ή εκκλησιαστικήν ενέργειαν υπάρχει ή μελλοντικώς εκδηλωθεί αντίρρησις ή ένστασις, απεφασίσθη όπως αύτη εξετασθή υπό της ενιαίας Ιεράς Συνόδου κατά τους Ιερούς Κανόνας και την παράδοσιν της Εκκλησίας, εντός προθεσμίας ενός έτους από της ημερομηνίας επισφραγίσεως της εκκλησιαστικής κοινωνίας δια της τελέσεως αρχιερατικού συλλειτούργου>>. Δεν νομίζω πως θα υπήρχαν καλύτερα λόγια να γραφούν ώστε οι διαφωνούντες να καταλάβουν πως δεν πρόκειται για ένα βιβλίο που ότι λέει το επιβάλλει, αλλά για ένα βιβλίο που λέει: <<όποιος έχει αντίρρηση με αυτά που γράφονται σε εμένα, μένω ανοιχτό για έναν ολόκληρο χρόνο και δίνω την δυνατότητα στον διαφωνούντα να παραθέσει στους γράφοντάς με την όποια διαφορετική του άποψη ώστε αυτή να ληφθεί υπ' όψιν και να συζητηθεί μήπως όντως είναι καλύτερη από την ήδη υπάρχουσα>>. Πόσο πλέον ποιο ξεκάθαροι και ελεύθεροι να γίνουν οι Επίσκοποι που το υπέγραψαν αυτό; Αν πάλι, όπως λένε μερικοί, οι επίσκοποι ''ακολουθούσαν'' τα χνάρια της ''Στεφανίτικης συνόδου'', τότε θα ενεργούσαν όπως εκείνη ενεργεί μέσα από τα διάφορα βιβλία της και θα έλεγαν πως αυτό είναι, πάει και τέλος. Άλλωστε ποιος μπορεί να ξεχάσει την φίμωση που δέχτηκε ο Σεβ/τος Κήρυκος όταν ακόμη ως μέλος της πάλε ποτέ Ορθοδόξου Συνόδου, ήθελε σαν Επίσκοπος να πει πως διαφωνεί με τις αποφάσεις της και οι υπόλοιποι δεν τον άφηναν; Μήπως αυτό γίνεται και σήμερα; ή μήπως από την πολύ ελευθερία που ο Σεβ/τος Κήρυκος είχε δώσει σε κάποιους επαΐοντες, εκείνοι έφτασαν μέχρι το σημείο εκείνο ώστε εντός της Συνόδου να προσβάλουν έναν ολόκληρο Επίσκοπο λέγοντάς του: ''Μιλάτε και σεις Σεβ/τε που δεν ξέρετε εκκλησιολογία''; 
  Επομένως οι πόρτες του διαλόγου είναι πάντοτε ανοικτές και οι εν Χριστώ αδελφοί μας που διαφωνούν με την ένωση μπορούν να εισέλθουν εις αυτόν και με ήρεμο και Χριστιανικό τρόπο να παραθέσουν τις απόψεις τους.  

3 σχόλια:

  1. Υπάρχουν πλείστα οσα σοβαρά θεματα, τά οποία πρέπει νά συζητηθουν επισταμένως εις τά πλαίσια του συνεχιζομένου ουτως ειπείν «εν αγάπη και αληθεία διαλόγου», ου μην αλλά και εις τά πλαίσια της προβλέψεως του Τόμου της Ενωσεως, καθ ον: «Ει δε δια τινά πράξιν ή εκκλησιαστικήν ενέργειαν υπάρχει ή μελλοντικώς εκδηλωθεί αντίρρησις ή ένστασις, απεφασίσθη όπως αύτη εξετασθή υπό της ενιαίας Ιεράς Συνόδου κατά τους Ιερούς Κανόνας και την παράδοσιν της Εκκλησίας, εντός προθεσμίας ενός έτους από της ημερομηνίας επισφραγίσεως της εκκλησιαστικής κοινωνίας δια της τελέσεως αρχιερατικού συλλειτούργου" (Εκ του Τόμου της Ενωσεως).
    Εν εκ των θεμάτων αυτων είναι και εκείνο το οποιον προεκυψε αμα τη επιστροφη της Εξαρχίας και συγκεκριμένα, από τις ααντησεις της Εξαρχίας εις τά ερωτηματα του θεολόγου Ελευθεριου Γκουτζίδη: Εις την πρωτην ερωτησιν, εάν οι Ρωσοι ωρθοδόξησαν κλπ. απήντησαν ψευδως ότι ναι ωρθοδόξησαν ενώ, ως απεδείχθη καθόλου δεν ωρθοδοξησαν, τουναντιον εδέχθησαν τους Αρχιερείς μας ως σχισματικους.. Εις την δευτέραν ερωτησιν, εάν τους εδέχθησαν διά χειροθεσίας, όπως ειπεν εις το αεροδρόμιον ο υποτακτικος του Καλλιοπίου, ο Κωνσταντινος Σαραντοπουλος (σημερινός Αρχιεπίσκοπος των Φλωριναίων Καλλίνικος), απήντησαν ότι όχι δεν τους εδέχθησαν διά χειροθεσίας, αλλά διά συγχωρητικης ευχής, Και τουτο ψευδες διότι όπως απεδείχθη εκ των υστερων τους εδέχθησαν, διά χειροθεσίας κατά τον Η Κανόνα της Α Οικουμενικης Συνόδου, ητοι «μυστικωτερα χειροτονια» ως εί σχισματικων. Και εις την τριτην ερωτησιν εάν εχουν την Απόφασιν των Ρωσων, ειπον και πάλιν ψευδως ότι δεν την ειχαν, ενώ την ειχαν και την απέκρυψαν, μέχρις οτου την εκυκλοφόρησαν οι Φλωρινικοι εις τά Χαρμόσυνα μηνυματα και τότε ηναγκάσθησαν να την παρουσιάσουν εις τον αγνοουντα τά πάντα Κληρον και λαόν.
    Και ταυτα πάντα θα πρέπει να συνεξετασθουν και αναλυθουν, εν συνδυασμω με τις μέχρι σήμερον αποφάσεις της Συνόδου επί του θέματος αυτου ιδιαιτερως της διακοπης κοινωνιας εν ετει 1976, με τις αποφάσεις της Μεγάλης Συνοδου του 1981, με το κυοφορουμενον σχισμα του 2015 και τις σχετικες δηλώσεις του θεολόγου Ελευθεριου Γκουτζίδης εξ ων σημαντικωτερα είναι η κατ Αυγουστον του 2018, ενωπιον της Ιερας Συνοδου, ότι «εφευρομεν την συγχωρητικην ευχήν διά τους εδώ Αρχιερείς διά να μην υπάρξουν αντιδρασεις και δημιουργθει σχίσμα εις τους κολπους της Ιεραρχιας῾ . .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ει δε δια τινά πράξιν ή εκκλησιαστικήν ενέργειαν υπάρχει ή μελλοντικώς εκδηλωθεί αντίρρησις ή ένστασις, απεφασίσθη όπως αύτη εξετασθή υπό της ενιαίας Ιεράς Συνόδου κατά τους Ιερούς Κανόνας και την παράδοσιν της Εκκλησίας, εντός προθεσμίας ενός έτους από της ημερομηνίας επισφραγίσεως της εκκλησιαστικής κοινωνίας δια της τελέσεως αρχιερατικού συλλειτούργου. (Από τόν Τόμον της Ενωσεως της 27 Ιανουαριου 2019)

    ΑπάντησηΔιαγραφή