Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2019

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΒΙΒΛΙΑ ΣΟΦΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ


ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ <<ΜΙΛΟΥΝ>>



Δεν επλανάτο λοιπόν η Εκκλησία όταν την βλέπομεν να εφαρμόζη π.χ. δύο μέτρα και δύο σταθμά δι' ένα και το αυτό ζήτημα. Αλλά διαφορετικά έκρινε ότι έπρεπε να ενεργήση την μία φορά και διαφορετικά την άλλη. 

Ούτω φερ' ειπείν:

Των μεν Αρειανών, Μαρκιωνιστών και Καθαρών εθεώρει το βάπτισμα ως άκυρον. Εν τούτοις ο Μ. Βασίλειος μολονότι θεωρείται ως γνωστόν από τους αυστηροτέρους Πατέρας κατέληξε χάριν οικονομίας να δεχθή το βάπτισμα των Καθαρών (Ομολογία Δοσιθέου παρά Kimmel 1,144). 

Ομοίως η Α΄ εν Νικαία Οικουμενική Σύνοδος παρ' όλον ότι είχε ήδη το βάπτισμα των αιρετικών καταδικασθή υπό του συνόλου σχεδόν των μεγάλων Πατέρων ως των Γρηγορίου Ναζιανζηνού, Μεγάλου Αθανασίου, Μεγάλου Βασιλείου κλπ. καθώς και υπό των προηγηθέντων Αποστολικών Κανόνων και Αποστολικών Διαταγών εν τούτοις εδέχθη το βάπτισμα των Νοβατιανών καθώς και τας χειροτονίας των. 

Ομοίως και η Β΄ Οικουμενική Σύνοδος εδέχθη τους Αρειανούς, τους Μακεδονιανούς, τους Σαββατιανούς, τους Τετραδίτας και τους Απολλιναριστάς!

Η πενθέκτη ομοίως Σύνοδος εδέχθη πλην των ανωτέρω μνημονευθέτων και τους Νεστοριανούς τους  Ευτυχιαιστάς, τους Σεβηριανούς και όλους τους άλλους τους ομοίους με αυτούς αιρετικούς!...
(Σελ.63-64) 

6 σχόλια:

  1. Αγαπητέ κ. Παπαδατε καλό σας μεσημέρι και χρόνια πολλά. Βοήθεια μας οι Άγιοι Θεοπατωρες.
    Αν εκλαμβανω σωστά τα σχόλια σας και τις σχετικές επισημάνσεις σας αναγνωρίστηκε η ιερωσύνη στους επισκόπους Ευστάθιο και Παχώμιο ως προερχόμενοι απο το σχίσμα ;
    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλυσπέρα σας κ. Βασίλειε (αγνώστων λοιπών στοιχείων).

    Η Αρχιερωσύνη στον νυν Μακ/το Παχώμιο και στον Σεβ/το Ευστάθιο αναγνωρίστηκε κατόπιν α) των Ορθοδόξων κειμένων που από κοινού υπογράφθηκαν και, β) κατόπιν του συλλειτούργου που έγινε τον παρελθόντα Ιανουάριο εις την Ιερά Μονή Αγίας Τριάδος Εξαμιλίων Κορινθίας.Η ορθότητα των επιχειρημάτων αυτών αποδεικνύεται μέσα από το πρόσωπο του ιδίου του Σεβ/του Κηρύκου, ο οποίος ουδέποτε θα διανοούνταν να πράξει κάτι εις βάρος της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ κ.Παπαδάτε καλησπέρα σας,
    σας έθεσα ένα ερώτημα και δεν απαντήσατε ευθέως.Το επαναλαμβάνω.Εφόσον η Εκκλησία είναι μία εκτός αυτής υπάρχουν σχίσματα και αιρέσεις.Εφόσον η Εκκλησία ήταν μία και πρόεδρος της Συνόδου ήταν ο επίσκοπος Κήρυκος δεν μπορεί να υπήρχαν – εκτός αυτής -πολλές Εκκλησίες.
    Για την επιστροφή στην Εκκλησία υπάρχει - για τα εκτός αυτής μέλη - μια και μόνη οδός πάντα κατά την παράδοση αυτής και των Αγίων Πατέρων.Η μετάνοια.Αυτή υπήρξε; Όλα τα υπόλοιπα η Εκκλησία τα επουλώνει.
    Υπήρξε η οδός της μετανοίας και η παραδοχή της επιστροφής στην Εκκλησία;
    Επίσης θα ήθελα να σημειώσω το εξής:Στην ενθρόνιση του επισκόπου Παχωμίου ως Αρχιεπισκόπου Αθηνών στον Άγιο Σπυρίδωνα Καρέα ειπώθηκε από τον Σεβασμιώτατο επίσκοπο Κήρυκο η έκφραση ότι "είναι ο επόμενος κανονικός Αρχιεπίσκοπος έπειτα από τον Αρχιεπίσκοπο Ανδρέα".
    Τότε να ρωτήσω:Στην εκλογή του Αρχιεπισκόπου Νικολάου τό έτος 2003 συμμετείχε ή όχι νέος Αρχιεπίσκοπος Παχώμιος; Ήταν ή όχι αυτός που τον προσφώνησε (τον Αρχιεπίσκοπο Νικόλαο;) Παρακαλώ διαβάστε την προσφώνηση και αντιφώνηση στο περιοδικό «Κήρυξ των Ορθοδόξων – Μάιος 2003).
    Πώς γίνεται ο νεοκλεγείς Αρχιεπίσκοπος (Παχώμιος) να προσφωνεί τον εκλεγέντα Αρχιεπίσκοπο Νικόλαο ως τον 4ο κανονικό Αρχιεπίσκοπο από το επάρατο σχίσμα του 1924 και ως νεοκλεγείς Αρχιεπίσκοπος να δέχεται να τον προσφωνούν ως τον επόμενο κανονικό Αρχιεπίσκοπο έπειτα από τον Μακαριστό Ανδρέα; Βρίσκεται σύνδεση αυτών των λόγων;
    Συμμετείχε ή όχι στην εκλογή του Αρχιεπισκόπου Στεφάνου το 2013; Υπό ποιόν Αρχιεπίσκοπο και ποιά Σύνοδο έλαβε χειροτονία ο Επίσκοπος Ευστάθιος; Σε ποιά ΙΣ ήταν μέλη της οι πιο προαναφερόμενοι Επίσκοποι.Ήτο είς την Εκκλησία ή σε σχίσμα;
    Με ποιούς Αρχιερείς και ιερείς ήταν σε κοινό ποτήριο όλα αυτά τα έτη; Εντός ή εκτός Εκκλησίας; Ήτο με σχισματικούς; Αν ναί τότε έλαβαν χειροτονία και ήταν σε κοινό ποτήριο με σχισματικούς.Αυτό λοιπόν σας ερώτησα.Πως έγιναν δεκτοί.Τι ορίζει η Εκκλησία για τους επιστρέφοντες σε αυτήν.
    Επαναλαμβάνω: Τι ορίζει η τάξη και η παράδοση της Εκκλησίας για τα εκτός μέλη Αυτής;
    Το κοινό κείμενο ακολουθεί.Δεν αντικαθιστά τα πιο πάνω.Από πότε η Εκκλησία συνυπογράφει με τους επιστρέφοντες σε αυτήν «κοινή ομολογία»; Ομοιάζει ή όχι με το κείμενο που συνυπέγραψαν το έτος 2014 οι «φλωρινικές» παρατάξεις Κυπριανού και Καλλινίκου;
    Τέλος μιας και αναφέρετε για το πρόσωπο μου την φράση «αγνώστων λοιπών στοιχείων» σας παραπέμπω στον αγαπητό – ανεξάρτητα των όποιων διαφωνιών – ιερομόναχο Γεράσιμο Κοσμά καθώς και στους Αρχιερείς Ευστάθιο και Παχώμιο.Δεν είμαι φάντασμα.
    Με εκτίμηση,
    Βασίλειος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ κ. Βασίλειε (αγνώστων λοιπών στοιχείων).

    Πολύ σωστά σημειώνετε ότι ''η Εκκλησία του Χριστού είναι μία και εκτός αυτής υπάρχουν σχίσματα και αιρέσεις''. Αυτό κανείς μας ποτέ δεν το αμφισβήτησε. Και πάλι πολύ ορθά λέτε ότι ''για την επιστροφή στην Εκκλησία υπάρχει – για τα εκτός αυτής μέλη- μία και μόνη οδός πάντα κατά την παράδοση αυτής και των Αγίων Πατέρων. Η μετάνοια''. Αυτή αγαπητέ μου υπήρξε από τους δύο Επισκόπους (Παχώμιο και Ευστάθιο). Ιδού τα λόγια του Σεβ/του Κηρύκου που το μαρτυρούν: ''Εις τα θέματα τα οποία απ' αρχής ετέθησαν εις τον διάλογον, (αν ήσαν Ορθόδοξοι οι Ρώσοι της Διασποράς αν απεδέχθησαν την Ομολογία μας το 1971, αν ελάβαμε χειροθεσία επί σχισματικών ή συγχωρητική ευχή, εάν μας περιρρέι η ανομία της χειροθεσίας ή συγχωρητικής ευχής, εάν επταίσαμεν ως άτομα ή ως Εκκληία, εάν εξεφύγομεν της γραμμής πλεύσεως του Αγίου Πατρός Ματθαίου) δηλώνω ότι οι Αρχιερείς Παχώμιος και Ευστάθιος, διετύπωσαν απ' αρχής του διαλόγου ορθοδόξους θέσεις και απόψεις και παρεδέχθησαν λάθη που έγιναν εν έτει 1971''. Και δεδομένου του ότι ο Σεβ/τος Κήρυκος το 2005 έφυγε από τη Σύνοδο επειδή εκείνη δεν λάμβανε σωστές θέσεις επ' αυτών ακριβώς των ζητημάτων και για τίποτε άλλο, αναρωτιέμαι αν μπορεί να υπάρξει κάποιος που να αμφισβητήσει τα παραπάνω λόγια του. Από 'κει και πέρα ότι και αν έγινε πριν από την ειλικρινή μετάνοια και παραδοχή των λαθών από πλευράς Σεβ/του Παχωμίου (συμμετοχή στην ενθρόνιση του Νικολάου ως ''αρχ/που'', εκφώνηση λόγου και ότι άλλο) αυτά όλα έχουν σβηστεί διότι ακριβώς υπήρξε ειλικρινή μετάνοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. (συνέχεια προηγούμενου σχολίου).

    Άλλωστε μην ξεχνάτε πως δεν ήταν εκείνοι μόνο που είχαν κάνει λάθη, και ο Σεβ/τος Κήρυκος έχει δηλώσει δημόσια πως και εκείνος από την μεριά του έσφαλε σε κάποια θέματα διότι μπορεί κάπου να βιάστηκε να λάβει αποφάσεις ή να βασίστηκε πάνω σε κάτι που δεν έπρεπε, όπως για παράδειγμα την ''Εξομολογητική'' του τότε Σεβ/του Παχωμίου, γι' αυτό και πριν μερικά χρόνια αποφάσισε να άρει την υπογραφή του από την καθαίρεση του Μητροπολίτου Περιστερίου κ. Γαλακτίωνος, βοηθούμενος σε αυτό και από τον Θεολόγο κ. Χαρίλαο Στουραΐτη.
    Και για να σας απαντήσω στο ερώτημά σας πως έγιναν δεκτοί, σας λέω πως έγιναν α) σύμφωνα με την προϋπάρχουσα απόφαση της Πανορθόδοξος Σύνοδου εις Ουκρανία ληφθείσα, κατόπιν επερωτήσεως του Σεβ. Κιέβου Σεραφείμ, ότι τα μυστήρια των Νικολαϊτών δεν δυνάμεθα να τα επαναλάβωμεν.Απόφαση που μέχρι τον παρελθόντα Ιανουάριο γινόταν πλήρως αποδεκτή από τον Θεολόγο κ. Χαρίλαο Στουραΐτη και πολλούς άλλους.. Και, β) σύμφωνα με την επιείκια που δείχνει η Εκκλησία σε αυτές τις περιπτώσεις προσβλέπουσα πάντοτε σε κάτι ανώτερο, δηλαδή στη σωτηρία των πιστών. Γι' αυτό έγιναν κατ' άκραν Οικονομίαν δεκτοί ως Επίσκοποι όπως κατ' άκραν Οικονομίαν ο Μ. Βασίλειος (όπως είδατε και σε αυτά που λέει ο π. Ιγνάτιος Μπέτσης) κατέληξε να κάνει δεκτό το Βάπτισμα των Αρειανών και των Μαρκιωνιστών, όταν η ίδια η Εκκλησία το είχε θεωρήσει ως άκυρο.
    Αλλά και πως έγινε δεκτός ο Σεβ/τος Ευστάθιος όταν εκείνος χειροτονήθηκε από την ''σύνοδο'' του Νικολάου; Όπως η Α΄ εν Νικαία Οικουμενική Σύνοδος εδέχθη το βάπτισμα και τις χειροτονίες των Αιρετικών οι οποίες μέχρι τότε είχαν καταδικασθεί από όλους σχεδόν τους μεγάλους Πατέρες, τον Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό, τον Μ. Αθανάσιο και τον Μ.Βασίλειο αλλά και από τους προηγηθέντες Αποστολικούς Κανόνες και τις Αποστολικές Διαταγές. Όπως πάλι βλέπουμε να λέει ο π. Ιγνάτιος Μπέτσης μέσα στο βιβλίο του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. (συνέχεια προηγούμενου σχολίου).

    Επομένως ''Και την χάριν Του αυτή ωκονόμησε η ευσπλαγχνία μένων Αυτός ( = ο Θεός) εις τον ουρανόν να την διαχειρίζεται επί Γης η Εκκλησία''. Γι' αυτό και εκείνη όποτε το θεωρήσει όχι σωστό αλλά πολύ δε περισσότερο αναγκαίο, μπορεί να κάνει μεγάλας και υπερβολικάς οικονομίας. Διότι: ''Υπάρχει μόνον διάκρισις, οικονομία, συγκατάβασις, ή αλλοιώς να το είπωμεν προσωρινή παρέκκλισις από έναν νόμον έως ότου οικονομηθή η σωτηρία των πιστών''. Αυτό αναφέρει πάλι ο π. Ιγνάτιος στο βιβλίο του.
    Εύχομαι μέσα από τα λόγια του π. Ιγνατίου που σας έδωσα να κάλυψα τις απορίες σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή