"...
Την Παναγία μας προεικόνιζαν η άφλεκτος
βάτος στο όραμα του Μωυσή, οι θεόγραφες
πλάκες και η κιβωτός του Νόμου, το ουράνιο
μάννα και η χρυσή στάμνα, η λυχνία και
η τράπεζα,η ράβδος Ααρών η βλαστήσασα, η
κλίμακα του Ιακώβ, ο πόκος του Γεδεών,
το αλατόμητον όρος του Δανιήλ, η κάμινος
που με το πυρ δρόσιζε τους Τρεις Παίδες,
αλλά και αυτά τα Αγια των Αγίων της
σκηνής του μαρτυρίου. Ἡ Θεοτόκος είναι
το μεταίχμιο μεταξύ Παλαιάς και Καινής
Διαθήκης. Για την Παλαιά αποτελούσε το
κήρυγμα των προφητών, την προσδοκία των
δικαίων• ενώ για την Καινή Διαθήκη
γίνεται ο γλυκασμός των αγγέλων, η δόξα
των αποστόλων, το θάρρος των μαρτύρων,
το εντρύφημα των οσίων, το καύχημα του
ανθρωπίνου γένους, γι' αυτό και μακαρίζεται
από «πάσα γενεά». Όλη η δημιουργία
περίμενε την γέννησή της. Η Παναγία μας
είναι «ο καρπός των κτισμάτων» κατά τον
άγιο Νικόλαο Καβάσιλα, δηλαδή το σημείο
εκείνο στο οποίο κατατείνει ολόκληρη
η κτίση. Όπως το δένδρο υπάρχει για τον
καρπό, έτσι η κτίση υπάρχει για την
Παρθένο και η Παρθένος για τον Χριστό. Όπως τονίζουν οι Πατέρες όχι μόνον οι
άνθρωποι, αλλά και ο ουρανός και η γη,
όλη η ορατή και αόρατη κτίση δημιουργήθηκαν
για την άχραντο Παρθένο. Όταν ο Θεός
στην αρχή των αιώνων ατενίζοντας προς
τα δημιουργήματά του, είπε ότι είναι
«καλά λίαν», ουσιαστικά έβλεπε μπροστά
του τον καρπό όλης της δημιουργίας, την
υπεραγία Θεοτόκο, και ο έπαινός του ήταν
στην πραγματικότητα «ευφημία της
Παρθένου». Κατά την σημερινή ημέρα
ευεργετείται όλη η κτίση από την γέννηση
της πανάμωμης Δέσποινάς μας. «Το
καινότατον αυτό δημιούργημα» δεν ήταν
απλά η καλύτερη γυναίκα στην γη, ούτε η
καλύτερη γυναίκα όλων των εποχών, αλλά
ήταν Αυτή η μοναδική που θα μπορούσε να
κατεβάσει τον ουρανό στην γη, να κάνει
τον Θεό άνθρωπο".
Μακάριος εκείνος όστις θέλει φυλάξη και κρατήση έως τέλους την αμώμητον και αγίαν ημών Ορθόδοξον Πίστιν, την Πίστιν της Μιάς του Χριστού και Μητρός ημών Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, και υπομείνει τας διαφόρους θλίψεις, φυλακάς ή και εξορίας και λοιπάς κακώσεις. Ο τοιούτος θέλει στεφανωθή και συναριθμηθή μετά των Ομολογητών και Μαρτύρων. ( Βρεσθένης Ματθαίος νουθετική επιστολή 1936) ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥ.
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου