Ο αγαπητός εν Χριστώ αδελφός και φίλος, Θεολόγος κ. Χαρίλαος Στουραΐτης, στο τέλος της δημοσίευσής του με τίτλο: <<ΕΠΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΤΗΣ 10ης ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΜΙΑΝ, ΑΓΙΑΝ, ΚΑΘΟΛΙΚΗΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ ΤΩΝ ΠΕΠΤΩΚΟΤΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΑΤΩΝ. ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ ''ΠΡΑΚΤΙΚΟΝ'' ΤΗΣ 10ης ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2019, Η ΤΡΙΤΗ ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΤΗΣ 27ης ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2019>>, γράφει: ''Τα συμπεράσματα δικά σας''. Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο θα σχολιάσω και εγώ ένα σημείο από τον πρόλογο του κ. Στουραΐτη της εν λόγω δημοσίευσής του, το οποίο κατά την κοινή λογική δεν ανταποκρίνεται καθόλου στην πραγματικότητα. Και το σημείο αυτό είναι το εξής:
''...ξαναγίνεται αρχιεπίσκοπος ο παραιτηθής κατά το έτος 2003 Ανδρέας, ενώ εκοιμήθη ως Μητροπολίτης Πρόεδρος Πατρών''.
Από εδώ και μόνο μπορεί κανείς να καταλάβει πόσο λάθος είναι όλα τα υπόλοιπα που στην συνέχεια της αναρτήσεώς του γράφει ο κ. Στουραΐτης. ''ξαναγίνεται αρχιεπίσκοπος...''. Γιατί κ. Στουραΐτη πότε για τον Σεβ/το είχε πάψει ο Μακ/τος να είναι Αρχιεπίσκοπος; Το 2003 ο Σεβ/τος δεν έφυγε από την Σύνοδο επειδή ακριβώς διαφώνησε με την παραίτησή του Μακ/του; Στις τόσες δημόσιες επιστολές του ο Σεβ/τος συνέχεια δεν προσφωνούσε τον Μακ/το ως Αρχιεπίσκοπο; Στις σελίδες του Περιοδικού <<Ορθόδοξος Πνοή>> (τους τόμους της οποίας έχω ξεφυλλίσει πάνω από 100 φορές ψάχνοντας να βρω πράγματα που εσείς μου ζητούσατε) συνέχεια δεν παρέθετε άρθρα Νεοημερολογιτών τα οποία έλεγαν πως η παραίτηση του Επισκόπου ή του Αρχιεπισκόπου δεν είναι σύμφωνη με τους Θείους και Ιερούς Κανόνες; Γιατί το έκανε αυτό; Μήπως επειδή συμφωνούσε με την παραίτηση; ή μήπως επειδή ήθελε να αποδείξει πως η παραίτηση ήταν παράνομη; Μήπως όμως ξεχνάτε και το ότι στον χώρο που υπάρχει δίπλα από το Ιερό του Αγίου Δημητρίου, η φωτογραφία του Μακ/του βρίσκεται μέχρι και τώρα κρεμασμένη εκεί; Επίσης ως ένα επιπλέον ατράνταχτο παράδειγμα θα σας αναφέρω πως εγώ ως ενορίτης του Ιερού Ναού Αγ. Τριάδος Κάτω Ηλιουπόλεως θυμάμαι τον μακαριστό τότε π. Θωμά, ακόμη και όταν ο Νικόλαος είχε τοποθετηθεί ως ''Τοποτηρητής'' της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, στις λειτουργίες του να μνημονεύει ως Αρχιεπίσκοπο τον Μακ/το Ανδρέα. Γι' αυτό άλλωστε και εκδιώχθηκε κακήν κακώς από την Αγ. Τριάδα. Διότι παραδεχόμενος μέχρι θανάτου ως Αρχιεπίσκοπο τον Μακ/το Ανδρέα δεν δέχθηκε να συλλειτουργήσει με τον Νικόλαο και να τον μνημονεύσει ως ''Αρχιεπίσκοπο''. Ακόμη δε και όταν διωκόμενοι μεταφερθήκαμε στον Ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνος στον Καρέα, ακόμη και τότε οι πρώτες Θείες Λειτουργίες γινόντουσαν από τον π. Θωμά μνημονεύοντας εκείνος το όνομα του Αρχιεπισκόπου Ανδρέου.Και ουδέποτε ο Σεβ/τος είπε στον π.Θωμά το οτιδήποτε για την κίνησή του αυτή. Επίσης θυμάμαι πως λίγο πριν την προσπάθεια εκδιώξεως του Σεβ/του Κηρύκου από τον άγιο Δημήτριο, είχα πάει στην ενορία αυτή, είχα λειτουργηθεί και είχα ακούσει τον Σεβ/το να μνημονεύει τον Μακ/το ως Αρχιεπίσκοπο.Κι εσείς έρχεστε τώρα και γράφετε πως για τον Σεβ/το ο Μακ/τος ''ξαναέγινε αρχιεπίσκοπος''. Λάθος σας!!! Όπως λάθος σας είναι και ότι γράφετε πως ο Μακ/τος Ανδρέας κοιμήθηκε ως ''Μητροπολίτης Πρόεδρος Πατρών''. Και να σκεφτείτε πως κατηγορείτε εμάς ως Νικολαΐτες! Προσέξτε όμως μήπως αυτή και μόνη η διατύπωσή σας, πως ο Μακ/τος κοιμήθηκε ως Πρόεδρος Πατρών, κάνει εσάς τον ίδιο και όποιον συμφωνεί μαζί σας Νικολαΐτη. Διότι διερωτώμαι: ήταν ποτέ δυνατόν ο Σεβ/τος να δεχθεί τον Μακ/το Ανδρέα ως Πρόεδρο Πατρών, όταν ''πρόεδρο Πατρών'' τον ''ανέδειξε'' η σύνοδος του Νικολάου; Ειλικρινά πως μπορείτε και το λέτε; Πως μπορείτε με αυτόν τον τρόπο να θέλετε να δώσετε υπόσταση στην παράνομη αυτή απόφαση της τότε ''συνόδου'' του Νικολάου εις βάρος του Μακ/του! Αυτό που εν τέλει ξέρω εγώ είναι πως ο πνευματικός μου Σεβ/τος Κήρυκος, ΟΥΔΕΠΟΤΕ δέχθηκε την παραίτηση του Αρχιεπισκόπου Ανδρέου και ΟΥΔΕΠΟΤΕ ''αναγνώρισε'' τον Αρχιεπίσκοπο ως Πρόεδρο Πατρών. Και αναρωτιέμαι αν τόσο πολύ έχετε καταφέρει να μπερδέψετε τα πράγματα σε αυτό το τόσο απλό και ξεκάθαρο θέμα, πόσο θα έχετε καταφέρει να τα έχετε μπουρδουκλώσει και σε άλλα πιο σοβαρά. Εξαιρέτως δε στην παρουσιάση του ''Πρακτικού''!!!
Ειλικρινά αν αυτή είναι η τελική σας άποψη τότε λύπη και μόνο λύπη μπορώ να έχω μέσα στην καρδιά μου για εσάς. Και να φανταστείτε πως η ταπεινότητά μου από την πλευρά μου σας βοήθησα όσο μπορούσα για να αναδειχθείτε και να γίνετε αυτός ο κάποιος που σήμερα είστε, από τη δυνατότητα που σας παρείχα να γράφετε στο blog και στις ομάδες μου στο facebook. Ειλικρινά λυπάμαι πάρα πολύ!!
Και όσο για την υπόλοιπη παρουσίαση των πρακτικών έβγαλα το εξής συμπέρασμα, μιας και εσείς μου το επιτρέπετε. Μερικά λανθασμένα σχόλια αρκούν ώστε ένα καθ' όλα Ορθόδοξο χαρτί να το κάνουν να φαίνεται ως δήθεν ''κακόδοξο''.
Παρά τό γεγονός, ὅτι εἰς τήν ἴδια ὑποδικίᾳ βρίσκεται καί ὁ Μακαριώτατος ᾿Αρχιεπίσκοπος κ. ᾿Ανδρέας καί ὅσοι συνειδητά συνήργησαν καί ἐκάλυψαν τήν ἱεροσυλία, πρός τό παρόν ἐπιφυλάσσομαι, καί συνεχίζω τήν μνημόνευσιν τοῦ ὀνόματός του ἄχρι καιροῦ, δηλαδή μέχρις ἐκδικάσεως, ὑπό Κανονικοῦ καί ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησιαστικοῦ ὀργάνου, τῆς περί "παραιτήσεώς" ἱεροσύλου συμπαιγνίας, ὅπως καί τῶν ὑπολοίπων ἐκκρεμούντων θεμάτων ῾Ομολογίας, ᾿Αποστολικῆς Διαδοχῆς καί Κανονικῆς Τάξεως, τά ὁποῖα τόν ἀφοροῦν ἄμεσα. (Από την από 2.12.2003 ομολογιακην επιστολην του ομολογητου Ιερέως π. Θωμα Καοντογιαννη πρός τον Μητροπολίτην Πειραιως καί Νησων Νικόλαον).
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπανταχου Εκκλησία Κατακομβων Εν εκ των θεμάτων, τά οποια πρέπει νά μάς απασχολήσουν, κατά την παρουσαν φάσιν των εκκλησιαστικων μας πραγματων, είναι καί εκείνο το οποιον προεκυψε αμα τη επιστροφη της Εξαρχίας του 1971 και συγκεκριμένα, οι ψευδεις απαντησεις της Εξαρχίας εις τά ερωτηματα του θεολόγου Ελευθεριου Γκουτζίδη καί οι υπεκφυγές.... Εις την πρωτην ερωτησιν, εάν οι Ρωσοι ωρθοδόξησαν κλπ. απήντησαν ψευδως ότι ναι ωρθοδόξησαν, ενώ, ως απεδείχθη καθόλου δεν ωρθοδοξησαν, τουναντιον εδέχθησαν τους Αρχιερείς μας ως σχισματικους, χωρίς νά δεχθουν την Ομολογιαν της Γνησιας Θρθοδόξου Εκκλησίας. Εις την δευτέραν ερωτησιν, εάν τους εδέχθησαν διά χειροθεσίας, όπως ειπεν εις το αεροδρόμιον ο υποτακτικος του Καλλιοπίου, ο Κωνσταντινος Σαραντοπουλος (σημερινός Αρχιεπίσκοπος των Φλωριναίων Καλλίνικος), η αλλως πως, απήντησαν ότι δεν τους εδέχθησαν διά χειροθεσίας, αλλά διά συγχωρητικης ευχής, Και τουτο ψευδες διότι όπως απεδείχθη εκ των υστερων, οταν εκυκλοφορησεν η απόφασις των Ρωσων, επιστοποιηθη οτι τους "εδέχθησαν", διά χειροθεσίας κατά τον Η Κανόνα της Α Οικουμενικης Συνόδου, (η οποία χειροθεσία ερμηνευεται ως "μυστικωτερα χειροτονία", ητοι, ως επί σχισματικων καί ουχί ως μία απλή συγχωρητικη (Αυτά προβλέπει τουλάχιστον η απόφασις του Σεπτεμβριου του 1971 καί αυτά εδημοσιευθησαν εις την συνέχεια εις τόν " Κηρυκα" του Οκτωβριου νομιζω του 1971). Και εις την τριτην ερωτησιν, εάν εχουν μαζί των την Απόφασιν των Ρωσων, απήντησαν καί πάλιν ψευδως ότι δεν την εχουν, ενώ την ειχαν και την απέκρυψαν, μέχρις οτου την εκυκλοφόρησαν οι Φλωρινικοι εις τά "Χαρμόσυνα μηνυματα" και τότε ηναγκάσθησαν να την παρουσιάσουν καί εις τον αγνοουντα τά πάντα Κληρον και λαόν, ο οποιος ανίδεος εις ολα αυτά παρηκολούθησε μετα χαρας καί ενθουσιασμου τό πανηγυρικόν συλλείτουργον της ενωσεως. (Αυτά εχουν καταγραφει πολλάκις υπό του θεολόγου Ελευθεριου Γκουτζίδη εις κείμενα του εις την "Ορθοδοξον Πνοην" καί επιβεβαιωθησαν καί υπ εμου δεδομένου οτι ημην καί εγω αυτόπτης καί αυτήκοος μάρτυς των λεχθεντων υπο της επιστρεψάσης Εξαρχίας εις τό Μετόχιον του Κορινθίας Καλλίστου). Καί αυτά ακριβως τά θέματα ειναι πού πρεπει οπωσδηποτε νά συνεξετασθουν κατά τόν συνεχιζόμενον "διάλογον εν αγάπη καί αληθεία" καί υπό τό δεδομένον οτι ο "Τόμος της Ενωσεως" προβλέπει υποβολήν ενστάσεων, παρατηρησεων καί λοιπά, εντός ενός ετους. Καί πρέπει νά συνεξετασθουν καί εν συνδυασμω καί μέ την δηλωσιν του θεολόγου Ελευθεριου Γκουτζίδη, ενωπιον της Ιερας Συνόδου κατ Αυγουστον του 2018, (ητοι πρό ετους), καθ ην "εφευρομεν τήν συγχωρητικην ευχήν διά νά μήν υπάρξουν αντιδράσεις από τον Κλήρο καί τόν λαόν καί νά μή γίνη σχίσμα", διότι παρά τό γεγονός οτι απέκρυψαν την απόφασιν την ημεραν εκείνην, ειχεν ηδη διαρρεύσει από τό αεροδρόμιον η πληροφορία του Κωνσταντινου Σαραντοπούλου, οτι "τόν επληροφόρησεν από Αμερικην ο πνευματικός του Καλλιοπιος, οτι τούς εδέχθησαν διά χειροθεσίας ως επί σχισματικων".
ΑπάντησηΔιαγραφή