Σήμερα που η Εκκλησία κλυδωνίζεται υπό των κυμάτων, οι νέοι της γνησίας Ορθοδοξίας, έχουν χρέος να γίνουν πλέον συνειδητά μέλη Αυτής, να γνωρίσουν περισσότερον τον αγώνα και να τον αγαπήσουν, να αναλάβουν τας ευθύνας των, να αποκτήσουν αγωνιστικόν φρόνημα και εντός των πλαισίων των δυνατοτήτων του έκαστος και της υπακοής προς την μητέρα Εκκλησίαν να αγωνισθούν τον καλόν αγώνα της Πίστεως.
Παράδειγμα προς μίμησιν έστω ο Μάγας Αθανάσιος <<ο εκ παιδός εναθλήσας>> κατά τον Μ. Βασίλειον, ο οποίος εις μίαν επιστολήν του αξιολογών το έργον του Μ. Αθανασίου υπέρ της Ορθοδοξίας και ζητών την βοήθειάν του προς αντιμετώπισιν των δυσκολιών, τας οποίας αντιμετώπιζεν, γράφει χαρακτηριστικά: <<Όταν βλέπω, την ταραχώδη κατάστασι της Εκκλησίας περιέρχομαι εις παντελή απόγνωσιν, όμως αναλαμβάνω το καταπεπτωκός φρόνημα, μόλις προσβλέψω προς τον Αθανάσιον. Διότι αυτόν έταξεν ο Θεός προς θεραπείαν των <<αρρωστημάτων>> της Εκκλησίας. Ούτος <<από της υψηλής σκοπιάς>> δύναται να ίδη εις οποίαν θλιβεράν κατάστασιν ευρίσκεταιη Εκκλησία, ότι απειλείται ναυάγιον, όμοιν με εκείνο που απειλεί εν πλοίον ευρισκόμενον εν μέσω τρικυμιώδους θαλάσσης, εις το οποίον πολλοί είναι πλέοντες (οι πιβάται), οι οποίοι όμως λόγω της ταραχής που δημιουργούν τα άγρια κύματα τρέχουν από το ένα μέρος στο άλλο, προυσκρούουν ο εις εις τον άλλον, και κινδυνεύουν όλοι να καταποντισθούν λόγω των αγρίων κυμάτων>>. Και εις την συνέχειαν ερωτά: << Τις ικανός Κυβερνήτης>>, δηλ. μέσα σ' αυτήν την τρικυμία που διέρχεται το σκάφος της Εκκλησίας του Χριστού <<τις ικανός Κυβερνήτης>>. Και απαντά: << Τις έτερος η ο εκ παιδός τοις υπέρ της ευσεβείας εναθλήσας αγώσιν>> δηλ. ο Μ. Αθανάσιος. Τούτο είναι ένα μεγάλο εγκώμιον εις τον αγωνιστήν άγιον Αθανάσιον <<τον εκ παιδός τοις υπέρ της ευσεβείας εναθλήσας αγώσιν>>, αλλά αι μία υπόμνησις και ένα μήνυμα προς τους νέους της Εκκλησίας, ότι έχουν την δυνατότητα, εάν το θελήσουν, να αγωνισθούν <<εκ νεότητος>> υπέρ της ευσεβείας, δηλ. της Ορθοδοξίας.
Είναι να θαυμάζη κανείς τους Πατέρας δια το αγωνιστικόν του φρόνημα και το πνεύμα της ταπεινώσεως και της θυσίας. Η ανωτέρω επιστολή είναι από την υπ' αριθμ. 82 του Μ. Βασιλείου, Ε.Π> τομ. 32, σελ. 460.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου