ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ
ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ
Αποδέχομαι και τιμώ τας αγίας και Οικουμενικάς Επτά Συνόδους, και τα εν αυταίς δογματισθέντα και κηρυχθέντα θεία τε και υπερφυή και σωτήρια Δόγματα παρά των Οσίων και Θεοφόρων Πατέρων ημών, ους κατά καιρόν έθετο το Πνεύμα το Άγιον ποιμαίνειν την Εκκλησίαν αυτού και διέπειν, και πάντων των εναρέτων και μακαρίων Πατέρων τα τε Δόγματα και Πονήματα ασπάζομαι ως διδασκαλίαν ανεπίληπτον, σωτηρίας θεμέλιον. Και ους η Καθολική Ανατολική Ορθόδοξος Εκκλησία προσίεται, αποδέχομαι. Και ους αποστρεφεται, αποστρέφομαι. Αποβάλλομαι δε και παντελώς αποστρεφομαι τας από Σίμωνος του Μάγου και μέχρι του δεύρο της ευσεβείας παντάπασιν πεπτωκότας και δόξας υιοθετήσαντας και φθοροποιά δόγματα εφευρόντας και την των Αγίων Παράδοσιν αθετήσαντας και τον πικρόν των ζιζανίων σπόρον συναμείξαι τη της Ορθοδοξίας αρουρη τολμήσαντας αυτούς τε αναθεματίζω και πάντας τους επομένους αυτοίς, και ως λύμην της κατά Χριστόν Εκκλησίας διαπτύω και τω αναθέματι καθυποβάλλω. Γνώμη της Ορθοδόξου Εκκλησίας είναι να πιστεύη ο Χριστιανός ορθώς, ήγουν να περιπατή ίσα εις την Πίστιν, καθώς παρελάβομεν, να μη πίπτη εις αποστασίας και αιρέσεις ή εις Σχίσματα, ίδια των υιών της απωλείας. Τους τοιούτους ονομάζει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης <<αντιχρίστους>> υιούς της απειθείας, ο Απόστολος Παύλος προς Εφεσίους <<απίστους>>, ο Δαμασκού φωστήρ ο γουν μη κατά παράδοσιν της καθολικής Εκκλησίας πιστεύων, ούτος άπιστος εστί>>. Διότι μη βαδίζοντες και μη έχοντες τον αυτόν σκοπόν, ον εβάδισεν η Ορθόδοξος Εκκλησία ας γνωρίζουν οι τοιούτοι ιερείς μήτε ιερωσύνην εχουσιν μήτε Μυστήρια τελούνται υπ' αυτών, η δε μερίς αυτών μετά του προδότου Ιούδα.
(Υπό Ν. Βουλγάρεως).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου