Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2020

ΜΙΑ ΟΠΤΑΣΙΑ ΤΟΥ Μ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ

 


  Έλεγεν ο Αγ. Αντώνιος ότι, εδεήθην και παρεκάλεσα τον Θεόν να μου δείξη την βοήθειαν όπου τριγυρίζει τον Καλόγηρον δια την χάριν της Καλογερικής. Και έδειξε με λαμπάδα πυρός, και χορόν Αγγέλων με σπαθιά όπου επεριτριγύριζον τον Καλόγηρον όπου αγαπά να σωθή και φωνή εδόθη παρά του Αγίου Πνεύματος λέγουσα: <<Μή απομακρύνεσθε απ' αυτού έως ότου να ζη>> Και ωσάν είδα, λέγει, τόσην βοήθειαν ανεστέναξα και είπα. Αλλοίμονον εις εσένα Αντώνιε πόσην βοήθειαν σε στέλλει ο Θεός να σε φυλάγη, και συ αμελείς και εδεήθηκα και πάλιν του Θεού και είπα: Κύριε πως ο διάβολος πτερνίζει και πλανά τον Μοναχόν έπειτα από τόσην βοήθειαν όπου τον περιτριγυρίζει αυτόν; Και ήκουσα την φωνήν εκείνην και έλεγε: Ο Διάβολος δεν δύναται να νικήση τον Μοναχόν αφ' ότου εγώ εσαρκώθην και εσύντριψα όλας του τας, αμή έκαστος νικάται από την ραθυμίαν και αμέλειάν του. Και εγώ είπα: Κύριέ μου εάν όλοι οι Μοναχοί έχουν αυτήν την βοήθεια; Και έδειξέ μου πλήθος Μοναχών και ο καθείς είχε την βοήθειαν ωσάν την πρώτην οπού είδον δηλαδή, από μίαν λαμπάδα πυρός και από ένα χορόν Αγγέλων περιστιχούντα και ως είδον τούτο είπα: Μακάριον και καλότυχον το γένος των Χριστιανών και ξεχωριστά μακάριον το γένος των Μοναχών, ότι τοιούτον αγαθόν και φιλάνθρωπον και ελεήμονα Δεσπότην έχει βοηθόν του. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου