Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 8 Μαΐου 2021

ΤΥΠΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΘΩΜΑ

 

 Στις σελίδες 375 και 376, του Τυπικού του ''Βιολάκη'' διαβάζουμε:

 Τω Σαββάτω εσπέρας λέγεται η θ' του Πάσχα (ως προεσημειώθη εν παρ.2, σημ. 8). Μετά δε το Ευλογητός ο Θεός ψάλλεται το Χριστός ανέστη άπαξ εκ του Βήματος και εν των Χορών ανά μίαν φοράν και ευθύς ο Προοιμιακός και το α' Κάθισμα του Ψαλτηρίου. Εις το Κύριε εκέκραξα ψάλλομεν τα ς' Ιδιόμελα κατά σειράν, Δόξα Και νυν Των Θυρών κεκλεισμένων, το Προκείμενον Ο Κύριος εβασίλευσεν. Εις τα Απόστιχα, τα γ' Ιδιόμελα, Δόξα Και νύν Φιλάνθρωπε μέγα και ανείκαστον, το Απολυτίκιον Εσφραγισμένου του μνήματος εκ γ' και Απόλυσις.

 Τη Κυριακή εις τον Όρθρον, μετά τον Ν' Ψαλμόν, ψάλλεται ο Τριαδικός Κανών του α' ήχου, είτα η Λιτή της εορτής και τα Τριαδικά Άξιον εστίν, το Τρισάγιον, το Απολυτίκιον και ο Εξάψαλμος. Εις το Θεός Κύριος, το Απολυτίκιον εκ γ', το Ψαλτήριον και ο Πολυέλεος, τα γ' Καθίσματα εκ β' [Ευλογητάρια ού λέγονται σήμερον χάριν της Δεσποτικής εορτής, ως σημειούσι και τα αρχαία Τυπικά] και ευθύς οι Αναβαθμοί του δ' ήχου, το Προκείμενον Επαίνει Ιερουσαλήμ τον Κύριον και ο Κανών εις ς' άνευ Στίχων. Από γ' Ωδής η Υπακοή Ως εν μέσω των Μαθητών σου, αφ' ς' το Κοντάκιον, ο Οίκος, το Μηνολόγιον της ημέρας και το Υπόμνημα της εορτής, αι Καταβασίαι του Πάσχα, και άπασα η τάξις του Εωθινού Ευαγγελίου. Είτα ψάλλεται η θ' Ωδή του Κανόνος, η Καταβασία ο Άγγελος εβόα... Φωτίζου, φωτίζου, το Άγιος Κύριος ο Θεός ημών δίς, και ο Στίχος Υψούτε Κύριον τον Θεόν ημών και τα Εξαποστειλάρια το α' δίς και το έτερον άπαξ. Εις τους Αίνους, τα γ' Προσόμοια εις δ', Δόξα Και νύν Μεθ' ημέρας οκτώ, Δοξολογία Μεγάλη και το Απολυτίκιον.
 Εις την Λειτουργίαν, τα Αντίφωνα του Πάσχα και το Εισοδικόν. Μετά την Είσοδον, το Εσφραγισμένου του μνήματος, και το Κοντάκιον Ει και εν τάφω, το Τρισάγιον, Απόστολος και Ευαγγέλιον της εορτής. Εις το Εξαιρέτως, Σε την φαεινήν λαμπάδα, Κοινωνικόν Επαίνει Ιερουσαλήμ τον Κύριον, το Χριστός ανέστη. Μετά την οπισθάμβωνον ευχήν Είη το όνομα Κυρίου, και Απόλυσις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου