Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2020

Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΖΗΛΩΤΩΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΟΥ 1934.

 

Του Μητροπολίτου Γ.Ο.Χ. Μεσογαίας κ. ΚΗΡΥΚΟΥ

Η ΕΝ ΕΤΕΙ 1934 ΔΙΑΚΗΡΥΧΘΕΙΣΑ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΖΗΛΩΤΩΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ, Η ΟΠΟΙΑ ΕΣΤΗΡΙΧΘΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΟΣ, ΑΙ ΟΠΟΙΑΙ ΚΑΤΕΔΙΚΑΣΑΝ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΩΣ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΝ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΑΝΟΥ ΝΕΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΤΑΣ ΟΠΟΙΑΣ ΟΜΩΣ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΑΠΕΔΕΧΘΗΣΑΝ ΚΑΙ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΔΙΕΚΗΡΥΞΑΝ ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΥΠΟ ΤΟΥ ΙΕΡΕΩΣ ΤΗΣ (ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ) ΙΔΡΥΘΕΙΣΑ "ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΕΥΗΣ Η ΠΑΡΑΔΟΘΕΙΣΑ ΠΙΣΤΙΣ", ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΝ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΠΡΟΣΥΠΕΓΡΑΨΕ, ΕΠΕΣΦΡΑΓΙΣΕΝ ΚΑΙ ΕΠΕΥΛΟΓΗΣΕΝ (ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ Η ΕΝ ΑΓΝΟΙΑ ΟΥΚ ΟΙΔΑ Ο ΘΕΟΣ ΟΙΔΕΝ), Ο ΤΟΤΕ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΔΥΟ Η ΤΡΕΙΣ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ...

ΕΠΙ ΤΗ ΙΕΡΑ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΠΑΡΑΤΙΘΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΩΣ ΔΙΕΤΥΠΩΘΗ ΥΠΟ ΤΩΝ ΖΗΛΩΤΩΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΕΝ ΕΤΕΙ 1934 ΕΙΣ ΤΟ ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟΝ ΤΩΝ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ "ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ ΕΛΕΓΧΟΣ"...

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΘΗΣΑΥΡΙΣΜΑΤΑ

ΑΡΙΘΜ. ΦΥΛΛΟΥ 708 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2017

ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

ΕΠΙ ΤΗ ΛΑΜΠΡΑ ΕΟΡΤΗ ΚΑΙ ΠΑΝΗΓΥΡΕΙ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ, Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΓΟΧ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΑΙ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΤΟΙΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΓΝΗΣΙΟΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙΣ ΠΛΟΥΣΙΑΝ ΤΗΝ ΧΑΡΙΝ ΚΑΙ ΔΑΨΙΛΗΝ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΟΥΧΟΥ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΚΑΙ ΧΩΡΑΣ…

ΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΕΣΩΜΕΝ ΤΟΝ ΑΓΙΟΝ ΝΑ ΜΗ ΜΑΣ ΑΦΗΣΕΙ ΜΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΑΒΟΗΘΗΤΟΥΣ, ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΣΧΑΤΟΥΣ ΤΟΥΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ ΚΑΙ ΧΑΛΕΠΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΑΣ ΣΤΗΡΙΞΗ ΔΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΒΕΙΩΝ ΤΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΚΑΙΝΟΤΟΜΗΤΟΝ ΠΙΣΤΙΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΑΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΑΦΥΛΑΤΤΗ ΑΤΡΩΤΟΥΣ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΣ ΟΡΑΤΟΥ ΚΑΙ ΑΟΡΑΤΟΥ ΕΧΘΡΟΥ, ΚΑΙ ΩΣ ΗΥΛΟΓΗΣΕ ΤΟΝ ΝΕΣΤΟΡΑ ΚΑΙ ΕΝΙΚΗΣΕ ΤΟΝ ΛΥΑΙΟΝ ΟΥΤΩ ΝΑ ΕΥΛΟΓΗ ΚΑΙ ΗΜΑΣ, ΔΙΑ ΝΑ ΝΙΚΩΜΕΝ ΠΑΝΤΟΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΝΙΚΩΜΕΘΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ «ΛΥΑΙΟΥΣ», ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΑΣ, ΤΟΥΣ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΣΤΑΣ, ΤΟΥΣ ΥΛΙΣΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΘΕΙΣΤΑΣ …

ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΞΙΩΣΗ, ΟΠΩΣ ΕΚΕΙΝΟΣ ΕΓΙΝΕ ΜΕΓΑΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΟΣ, ΕΤΣΙ ΝΑ ΕΙΜΕΘΑ ΚΑΙ ΗΜΕΙΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ «ΑΛΗΘΕΥΟΝΤΕΣ ΕΝ ΑΓΑΠΗ» ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΟΥΝΤΕΣ «ΕΝ ΛΟΓΩ ΚΑΙ ΕΡΓΩ» ΤΗΝ ΥΠΟ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΟΦΟΡΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΕΝ ΤΩ ΣΥΜΒΟΛΩ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΜΑΣ ΣΩΖΟΥΣΑΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ, ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΕΝ ΕΤΕΙ 1934 ΔΙΕΤΥΠΩΣΑΝ ΟΙ ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ ΖΗΛΩΤΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ, (ΕΙΣ ΤΟ ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟΝ ΤΩΝ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ «ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ ΕΛΕΓΧΟΣ» 1934) ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΜΑΣ ΑΦΗΣΕΝ ΩΣ ΙΕΡΑΝ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗΝ Ο ΑΓΙΟΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΜΑΤΘΑΙΟΣ Ο ΝΕΟΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΣΦΡΑΓΙΣΑΣ ΤΑΥΤΗΝ (ΤΗΝ ΚΑΛΗΝ ΤΟΥ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ) ΜΕ ΤΑΣ ΕΝ ΕΤΕΙ 1948 ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ, ΤΑΣ ΟΠΟΙΑΣ ΠΟΛΛΟΙ ΠΡΟΣΕΠΑΘΗΣΑΝ (1971, 1977 ΚΑΙ 2003) ΠΛΗΝ ΕΙΣ ΜΑΤΗΝ, ΝΑ ΝΟΘΕΥΣΟΥΝ …

Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ

ΤΩΝ ΖΗΛΩΤΩΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

α) Πιστεύω, προσκυνῶ καί λατρεύω ἕνα Θεόν ποιητήν οὐρανοῦ καί γῆς ὁρατῶν τε πάντων καί ἀοράτων, ἐν τρισίν προσώποις γνωριζόμενον Πατρός καί Υἱοῦ καί ῾Αγίου Πνεύματος, Τριάδα ὁμοούσιον καί ἀχώριστον, ὁμότιμον, ὁμοβασίλειον, ὁμόθρονον, ὁμοδύναμον, ἄναρχον, ἀΐδιον, ἀτελεύτητον, ἀκατάληπτον, ἀνερμήνευτον καί ἀνεξιχνίαστον.

β) ῾Ομολογῶ καί κηρύττω τήν ἄρρητον καί ἄφραστον σάρκωσιν τοῦ Θεοῦ Λόγου, ἐκ τῆς ἀειπαρθένου καί Θεοτόκου Μαρίας, τήν σταύρωσιν, ταφήν καί ἀνάστασιν αὐτοῦ, διά τήν κατάργησιν τῆς ἁμαρτίας καί τοῦ θανάτου, καί διά τήν ἡμετέραν σωτηρίαν καί καταλλαγήν πρός τόν Θεόν, τήν ἀνάληψιν αὐτοῦ εἰς τούς οὐρανούς, καί τήν δευτέραν αὐτοῦ ἔλευσιν, ἵνα κρίνῃ ζῶντας καί νεκρούς.

γ) ᾿Αποδέχομαι ἐξ ὅλης μου τῆς ψυχῆς καί καρδίας, τό ῾Ιερόν Σύμβολον τῆς Πίστεώς μας, ὡς ἐν ἁγίῳ Πνεύματι τό συνέταξαν ἡ πρώτη καί δευτέρα ἅγιαι Οἱκουμενικαί Σύνοδοι, ἀπαρτιζόμενον ἐκ δώδεκα ἄρθρων, καί πιστεύω αὐτά ὡς τά ἑρμηνεύει ἡ Μία, ῾Αγία, Καθολική καί ᾿Αποστολική ᾿Ορθόδοξος ᾿Ανατολική τοῦ Χριστοῦ ᾿Εκκλησία ἐν πάσαις ταῖς λεπτομερείαις των.

δ) ῾Ομολογῶ καί ἀποδέχομαι τά 7 ἅγια μυστήρια τῆς ᾿Εκκλησίας ἡμῶν, ἤτοι τό βάπτισμα, τό χρῖσμα, τήν θείαν Εὐχαριστίαν, τήν Μετάνοιαν, τήν ῾Ιερωσύνην, τόν γάμον καί τό εὐχέλαιον, καί ταῦτα τιμῶ καί γεραίρω ὡς ἀπαραίτητα διά τήν ψχικήν μας σωτηρίαν, καί ὡς μεταδίδοντα ἡμῖν τήν πίστιν, τήν χάριν καί τόν ἁγιασμόν τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος.

ε) Παραδέχομαι καί τιμῶ τούς ἱερούς Κανόνας τῶν ἁγίων ᾿Αποστόλων, τῶν ἁγίων 7 Οἰκουμενικῶν Συνόδων, καί τῶν ἀνεγνωρισμένων Τοπικῶν, ὡς καί τούς ἱερούς Κανόνας τῶν κατά μέρος ῾Αγίων Πατέρων, τῶν ἐν τῷ ἱερῷ Πηδαλίῳ τῆς ᾿Εκκλησίας διαλαμβανομένων, ὡς καί τήν ἐπί ῾Ιερεμίου τοῦ Β΄, ἐν Κωνσταντινουπόλει κατά τό 1583, 1587 καί 1593 συγκληθεῖσαν μεγάλην Σύνοδον, τήν ἀναθεματίσασαν τό νέον ἡμερολόγιον καί πᾶσαν ἄλλην καινοτομίαν, καθώς καί τήν ἐν ἔτει 1848 συγκληθεῖσαν ἐπίσης μεγάλην Πανορθόδοξον Σύνοδον Πατριαρχῶν τῆς ᾿Ανατολῆς, τήν καταδικάσασαν καί ἀναθεματίσασαν καί πάλιν πάντα νεωτερισμόν καί πᾶσαν καινοτομίαν "ὡς ὑπαγόρευμα τοῦ διαβόλου".

στ) Παραδέχομαι καί φυλάττω ἁπρίξ πάντα τά δόγματα τῆς ᾿Ορθοδόξου ᾿Ανατολικῆς ᾿Εκκλησίας, τά ἀναφερόμενα εἰς τά πρόσωπα εἰς τήν λατρείαν τῆς ὑπερουσίου Θεότητος, καί εἰς ὅλας γενικῶς τάς ἱεράς Παραδόσεις τῆς ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας, ἐγγράφους καί ἀγράφους, ἀποστολικάς καί Πατερικάς, συμφώνως τῷ Μεγάλῳ Πατρί ἁγίῳ Βασιλείῳ λέγοντι: "Εἰ γάρ ἐπιχειρήσαιμεν τά ἄγραφα τῶν ἐθῶν, ὡς μή μεγάλην ἔχοντα τήν δύναμιν, παραιτεῖσθαι, λάθοιμεν ἄν εἰς αὐτά τά καίρια ζημιοῦντες τό Εὐαγγέλιον".

ζ) Καί τέλος πάντα ὅσα πρεσβεύει, δοξάζει, τηρεῖ καί φυλάττει ἀπ᾿ ἀρχῆς μέχρι τοῦ νῦν ἡ ᾿Ορθόδοξος τοῦ Χριστοῦ ᾿Ανατολική ᾿Εκκλησία, ἡ Πνευματική ἡμῶν Μήτηρ, παραδέχομαι, ὁμολογῶ, τηρῶ καί φυλάττω· καί μήτε κατά ἕν ἰῶτα ἤ μίαν κεραίαν δέν ἀποκλίνω αὐτῆς μέχρι τελευταίας μου ἀναπνοῆς, ὡς γνήσιον καί πιστόν αὐτῆς τέκνον· ἀπεναντίας δέ ἀναθεματίζω, ἀποκηρύττω καί ἀποστρέφομαι πάντα, ὅσα Αὕτη ἀναθεματίζει, ἀποκηρύττει καί ἀποστρέφεται, ὡς καί τόν νεωτερισμόν τοῦ Παπικοῦ ἑορτολογίου.

Τέλος μετά τῶν θεοπνεύστων ἁγίων Πατέρων ἡμῶν καί Οἰκουμενικῶν Διδασκάλων ἀναφωνῶ: "Εἴ τις πᾶσαν παράδοσιν ᾿Εκκλησιαστικήν ἔγγραφον ἤ ἄγραφον ἀθετεῖ ἀνάθεμα" καί "῞Απαντα τά παρά τήν ᾿Εκκλησιαστικήν παράδοσιν καί διδασκαλίαν καί ὑποτύπωσιν τῶν ἀγίων καί Θεοφόρων Πατέρων καινοτομηθέντα ἤ μετά τοῦτο πραχθησόμενα ἀνάθεμα τρίς". Υπογράφομαι Τέκνον γνήσιον τῆς Μιᾶς, ῾Αγίας, Καθολικῆς καί ᾿Ανατολικῆς Γνησίας ᾿Ορθοδόξου τοῦ Χριστοῦ ᾿Εκκλησίας.

Αυτην Γνησίαν Αποστολικήν Πίστιν και την Γνησία Αποστολικήν Διαδοχήν ας διαφυλάξωμεν και ἡμεις «ακαινοτομήτως και αμειώτως», διά να παραμένωμεν εως εσχατης μας αναπνοής γνησια τέκνα της Μητρός Εκκλησίας, ητοι ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΣΩΣΤΙΚΗΣ ΚΙΒΩΤΟΥ και μακράν των παντοιοτρόπως καινοτομούντων και παρεκκλινόντων εξ Αυτης …

Μετά διαπύρων ευχών

+ Ο Μεσογαίας καί Λαυρεωτικής

Κήρυκος

3 σχόλια:

  1. ..Άς μην απελπιστούμε για τη σωτηρία μας. Αμαρτήσαμε; Ας μετανοήσουμε. Αμαρτήσαμε μύριες φορές; Μύριες φορές ας μετανοήσουμε. Για κάθε καλό έργο χαίρεται ο Θεός, εξαιρετικά όμως χαίρεται για την ψυχή πού μετανοεί. (Άγιος Εφραίμ ο Σύρος, Τόμος Δ' σελ. 42). Καί για να το κανουμε πιό συγκεκριμενο: Ἁμαρτησαμε ως ατομα το 1971, οχι ως Εκκλησία ως εβλασφημησαν τινες, απαγε της βλασφημιας, ας μετανοησουμε δια να ευρωμεν ελεος παρα Θεου καί να εχωμεν καλήν απολογιαν κατα την ωραν του Φοβερου Κριτηριου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ ΤΩΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΖΗΛΩΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΟΥ 1934 ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙΣΑΝ ΕΙΣ ΤΟ ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟΝ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ "ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ ΕΛΕΓΧΟΣ"(ΕΚΔΟΣΙΣ 1934)
    ε) Παραδέχομαι καί τιμῶ τούς ἱερούς Κανόνας τῶν ἁγίων ᾿Αποστόλων, τῶν ἁγίων 7 Οἰκουμενικῶν Συνόδων, καί τῶν ἀνεγνωρισμένων Τοπικῶν, ὡς καί τούς ἱερούς Κανόνας τῶν κατά μέρος ῾Αγίων Πατέρων, τῶν ἐν τῷ ἱερῷ Πηδαλίῳ τῆς ᾿Εκκλησίας διαλαμβανομένων, ὡς καί τήν ἐπί ῾Ιερεμίου τοῦ Β΄, ἐν Κωνσταντινουπόλει κατά τό 1583, 1587 καί 1593 συγκληθεῖσαν μεγάλην Σύνοδον, τήν ἀναθεματίσασαν τό νέον ἡμερολόγιον καί πᾶσαν ἄλλην καινοτομίαν, καθώς καί τήν ἐν ἔτει 1848 συγκληθεῖσαν ἐπίσης μεγάλην Πανορθόδοξον Σύνοδον Πατριαρχῶν τῆς ᾿Ανατολῆς, τήν καταδικάσασαν καί ἀναθεματίσασαν καί πάλιν πάντα νεωτερισμόν καί πᾶσαν καινοτομίαν "ὡς ὑπαγόρευμα τοῦ διαβόλου".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επίσκοπος Κηρυκος Εκκλησίας Κατακομβων ΓΝΩΣΕΣΘΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ!! 1 Οκτώβριος 2019 • ΝΑ ΓΙΝΗ ΝΕΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΕΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΕ ΠΡΩΤΟΝ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΛΕΓΟΜΕΝ ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΑΝ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΤΙΝΕΣ ΜΕΤΩΝΟΜΑΣΑΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΣ ΣΥΓΧΩΡΗΤΙΚΗΝ ΕΥΧΗΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΚΛΥΔΩΝΙΖΕΤΑΙ ΕΠΙ ΠΕΝΤΗΚΟΝΤΑ ΕΤΗ ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ...

    Απανταχου Εκκλησία Κατακομβων Απανταχου Εκκλησία Κατακομβων Ηταν το 1971, οταν 21 ετους, δευτεροετης φοιτητης της θεολογιας, καί ολίγον πρό του πανηγυρικου συλλειτουργου, ηρωτησα τόν θεολόγο κ. Ελευθεριο Γκουτζίδη, (διότι τόν θεωρουσα αυθεντια), νά μου εξηγηση τί ειναι η χειροθεσία, που οπως ειπε εις τό αεροδρόμιο ο Κων/νος Σαραντοπουλος (σημερινός Αρχιεπίσκοπος των Φλωρινικων) εκαναν εις τούς Αρχιερείς μας στην Αμερικη οι Ρωσοι της Διασπορας;.

    Καί αλλα τινά τόν ηρωτησα, οπως καί τό εξης: "Η χειροθεσία κ. Γκουτζίδη, δέν γίνεται μόνον στους σχισματικους; Μηπως εθεωρησαν τους Αρχιερεις μας σχισματικους"; Καί μου ειπε τότε εμπιστευτικά, οτι υπάρχει οντως κάποιο πρόβλημα εδω, αλλά οι Αρχιερεις απεφάσισαν εδω στην Ελλάδα νά μη δεχθουν καμμία χειροθεσια, που διαβάζεται μονον στους σχισματικους, αλλά νά δεχθουν μόνον μία απλή συγχωρητικη ευχή"...

    Πέρασαν από τότε πενηντα ολόκληρα χρονια καί τόν Αυγουστο του 2018, ηκουσα πάλιν τόν θεολόγο κ. Ελευθεριο Γκουτζίδη, νά λέγη ενωπιον της Συνόδου, τα εξης: "Ναί εφευραμε την συγχωρητικην ευχήν, διοτι υπήρχαν αντιδράσεις καί διά νά μη γίνη τὀ σχίσμα καί αυτη η ευχη ηταν σωτηριος διά την Εκκλησίαν, αφου απεφεύχθη τό σχίσμα", ενω από τό 2015 επέμενε νά επαναλαμβάνει, οτι "οποιος δέν δεχεται πως εγινε συγχωρητικη ευχή, ειναι πεπτωκός καί εάν ειναι Αρχιερευς χάνει την Αρχιερωσύνην του γι αυτό καί δέν μπορει νά γίνη δεκτος εις τήν Εκκλησίαν παρά μόνον ως Μοναχός". Τά ιδια περίπου γραφει εις τάς επιστολάς του προς εμε καί ο Σεβασμιωτατος Αμφιλόχιος από τό 2015 μέχρι καί πρό ολίγων ημερων.... Καί αυτη ειναι, καθ ημας, καί η αιτία του κυοφορουμενου από τό 2015 σχίσματος....

    Καί γενναται αυθορμητως η απορία: Καλά τότε απεφεύχθη τό σχισμα μεταξυ των Αρχιερέων, διότι "εφευρέθη η συγχωρητικη ευχή"... Διατί δέν απεφευχθησαν καί τά από τοτε αλεπάλληλα σχίσματα; εν ονόματι μάλιστα καί της εφευρεθείσης "συγχωρητικης ευχης"; Μηπως Σεβασμιωτατε Αμφιλόχιε, μήπως ελλογιμωτατε κ. Ελευθεριε Γκουτζίδη, πρέπει νά κάνουμε κάτι καί εσεις καί εγω καί οσοι ειμαστε συνένοχοι διά τά τοτε λάθη, καί εν μετανοία να ομολογησωμεν την αλήθεια καί επ αυτου του θέματος, μηπως καί ευρομεν ελεος ενωπιον του Θεου;, οπως επράξαμεν καί μέ τήν κοινην Ομολογιαν καί τόν Τόμον της ενωσεως της 27ης Ιανουαριου 2019;

    Μία πρότασις μου: Νά σταματηση πλέον αυτός ο αδιέξοδος πόλεμος κατα του Τόμου της Ενωσεως καί της κοινης Ομολογιας καί νά ξεκινηση ενας νέος διάλογος εν αγάπη καί αληθεία, δεδομένου οτι καί ο Τόμος ειναι ανοικτός διά ενστάσεις προσθηκες η αφαιρέσεις... Οι καιροι ου μενετοι ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή