Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2018

ΑΡΑΓΕ ΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΑΤΑ ΧΑΡΙΝ ΑΓΙΟΣ;


 Κάποιος Χριστιανός, καλοπροαίρετα μπορεί να αναρωτηθεί ποιος εκ των τριών Ιεραρχών (Άγιος Γρηγόριος, Ιωάννης ο Χρυσόστομος και Μέγας Βασίλειος) είναι μεγαλύτερος κατά χάριν άγιος; Την απάντηση σε αυτό το εύλογο ερώτημα μας την δίνει ο Συναξαριστής, ο οποίος αναφέρει τα εξής: 

<<Επειδή κατά τον Καιρό της βασιλείας του Αλεξίου του Κομνηνού, ο οποίος έγινε βασιλιάς μετά τον Βοτανειάτη κατά το έτος 1081 από Χριστού, στην Κωνσταντινούπολη υπήρξε έντονη φιλονεικία μεταξύ των ελλογίμων και εναρέτων ανδρών, καθώς κάποιοι έλεγαν πως μεγαλύτερος σε χάρη ήταν ο Μέγας Βασίλειος, άλλοι πως ήταν ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος και άλλοι ο Άγιος Γρηγόριος, με αποτέλεσμα την διαίρεση αυτών σε τρεις παρατάξεις, τών Ιωαννιτών, των Γρηγοριανών και των Βασιλειτών. Εφάνησαν εν οράματι οι τρεις ούτοι Ιεράρχαι και διδάσκαλοι, πρώτον μεν έκαστος χωριστά, έπειτα δε και οι τρεις ομού, ουχί εν οράματι, αλλ' οφθαλμοφανώς εις τον Ιωάννην τον τότε Επίσκοπον της πόλεως Ευχαΐτων. Εις τούτον, λέγω, φανένεντες με εν στόμα του λέγουσι και οι τρεις. <<Ημείς εν είμεθα πλησίον εις τον Θεόν, καθώς βλέπεις, και καμμίαν εναντιότητα ουδέ μάχην έχομεν, αλλά κατά τους διαφόρους καιρούς, κατά τους οποίους ετύχομεν, ούτω και ο καθείς από ημάς, υπό του θείου κινούμενος Πνεύματος, διαφόρους και τας διδασκαλίας συνέγραψε. Και όσα εδιδάχθημεν υπό του Αγίου Πνεύματος, ταύτα και εξεδώκαμεν δια την σωτηρίαν των ανθρώπων. Και πρώτος μεταξύ υμών δεν υπάρχει ούτε δεύτερος, αλλά εάν τον ένα είπης, ευθύς και οι δύο άλλοι ακολουθούσι. Δια τούτο πρόσταξον τους φιλονεικούντας να μη χωρίζωνται εξ αιτίας ημών, διότι εις ημάς ήτο και είναι προθυμία, και ότε είμεθα ζώντες και αφού μετέστημεν, το να ειρηνεύωμεν και να φέρωμεν τον κόσμον εις ένωσιν και ομόνοιαν και όχι να τον χωρίζομεν. Δια τούτο και εις ημέραν μίαν ένωσον και τους τρεις ημάς και σύνθεσον τα της εορτής μας τροπάρια, καθώς είναι πρέπον εις την σύνεσίν σου και παράδος εις τους Χριστιανούς, ότι εν είμεθα πλησίον εις τον Θεόν>>.

 Επομένως ουδείς από τους τρεις δεν υπερέχει σε πνευματικό ανάστημα έναντι του άλλου, όπως οι ίδιοι πολύ χαρακτηριστικά αναφέρουν. Αλλά και οι τρεις έχουν την ίδια πνευματική δύναμη, γι' αυτό και οι τρεις πρέπει να τιμούνται το ίδιο. Δίδαγμα δε αυτής της ενότητος των τριών ούτων Φωστήρων της Τρισηλίου Θεότητος, είναι και η ενότητα που ανάμεσα στους Χριστιανούς πρέπει να υπάρχει !!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου