Αξίζει να σημειώσωμε και να μελετήσωμε τον επίλογο του τριακοστού (τελευταίου) λόγου της Κλίμακος, που αναφέρεται στην αγάπη, το υψηλότερο σημείο της πνευματικής αναβάσεως, κατά μετάφρασιν από την έκδοσι της Ιεράς Μονής Παρακλήτου:
''Η αγάπη χορηγεί την χάρι της προφητείας, παρέχει την δύναμι της θαυματουργίας, η αγάπη είναι η άβυσσος της θείας ελλάμψεως, η αγάπη είναι η πηγή του θεϊκού πυρός - όσο περισσότερο πυρ αναβλύζει, τόσο περισσότερο καταφλέγει εκείνον που διψά. Η αγάπη είναι η στάσις και η εδραίωσις των Αγγέλων, η πρόοδος εις τους αιώνας όλων ων εκλεκτών του Θεού.
''Ανάγγειλέ μας, ω συ η ωραία ανάμεσα στις αρετές, πού βόσκεις τα πρόβατά σου; Που κατασκηνώνεις το μεμέρι; (Άσμα α,7). ''Φώτισον ημάς, πότισον ημάς, οδήγησον μάς, χειραγώγησον ημάς''. Επιθυμούμε πια να ανέβουμε κοντά σου. Διότι εσύ κυριαρχείς σ όλα. Τώρα μου επλήγωσες την καρδιά και δεν μπορώ να ανθέξω την φλόγα σου. Γι αυτό θα σε υμνήσω και θα προχωρήσω. Εσύ κυριαρχείς πάνω στη δύναμη της θαλάσσης, εσύ καταπραΰνεις και νεκρώνεις την ταραχή των κυμάτων της. Εσύ ταπεινώνεις και καταρρίπτεις ως τραυματία τον υπερήφανο λογισμό. Με τον ισχυρό σου βραχίονα διασκορπίζεις τους εχθρούς σου. (Ψαλμ. πη 10-11) και αναδεικνύεις ανικήτους τους ιδικούς σου εραστάς''.
''Και βιάζομαι να μάθω πως σε είδε ο Ιακώβ επάνω στην κορυφή της κλίμακος. Ερωτώ να μάθω γι αυτήν την ανάβασι. Πες μου πως ήταν ο τρόπος και η διάταξι στην σύνθεσι των βαθμίδων; Των βαθμίδων της αναβάσεως εκείνης, την οποία έβαλε στο νου και στην καρδιά του να επιχειρήση ο εραστής σου; (Ψαλμ. πγ,6). Διψώ ακόμη α μάθω, ποιός ήταν ο αριθμός των βαθμίδων, και πόσος χρόνος εχρειαζόταν για την ανάβασι. Διότι, τους μεν χειραγωγούς της αναβάσεως (τους Αγγέλους δηλαδή), τους ανήγγειλε αυτός που σε είδε και επάλαιψε μαζί σου, αλλά για τίποτε άλλο δεν θέλησε ή μάλλον δεν κατώρθωσε να μας διαφωτίση''.
Εκείνη δε - αν και θεωρώ καλύτερο να ειπώ Εκείνος - η βασίλισσα σα να έσκυψεαπό τον ουρανό, έλεγε στα αυτιά της ψυχής μου:
''Εάν ω εραστά δεν λυθής από την παχύτητα του σώματος, δεν θα μπορέσης να γνωρίσης το κάλλος ου προσώπου μου. Η κλίμαξ ας σε διδάσκη την πνευματική σύνθεσι των επί μέρους αρετών. Στην κορυφή δε αυτής της κλίμακος είμαι εγώ, καθώς το είπε ο μεγάλος μύστης μου (ο Απόστολος Παύλος): ''Νυνί δε μένει τα τρία ταύτα πίστις, ελπίς αγάπη. Μείζων ε πάντων η αγάπη'' (Α΄ Κορ. ιγ, 13)...
Αγαπητέ αναγνώστα
Το βιβλίο της ''Κλίμακος'' τελειώνει με μία σύντομο προτροπή: ''Αναβαίνετε, αναβαίνετε, αδελφοί... ακούοντας αυτόν που λέγει: ''Δεύτε αναβώμεν εις το όρος του Κυρίου και εις τον οίκον του Θεού ημών΄΄(Ησ. β,3)... Να τρέξετε, παρακαλώ...μέχρι την τελευταία βαθμίδα της αγάπης, για να συναντήσωμε τον Θεόν), εφ' όσον βέβαια η αγάπη είναι ο Θες...''.
Σχόλιο διαχειριστού: Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω ωραία λόγια περί αγάπης από την Κλίμακα, μου ήρθε στο μυαλό ένα γεγονός που συνέβει 2,3 χρόνια πρίν. Τότε εγώ, η γιαγιά μου και άλλες δύο γυναίκες μετά την Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία στο Κορωπί, αποφασίσαμε να πάμε στην Ιερά Μονή Αγίας Τριάδος στα Εξαμίλια Κορινθίας προκειμένου να συναντήσουμε και να μιλήσουμε με τον Σεβ/το Παχώμιο και τον Σεβ/το Ευστάθιο. Όταν φτάσαμε στη Μονή, μπήκαμε στη Τραπεζαρία και μετά από λίγο ήρθε Σεβ/τος Ευστάθιος. Αμέσως μόλις ο Σεβ/τος φάνηκε στην πόρτα της Τραπεζαρίας, μία από τις γυναίκες με πολύ μεγάλο χαμόγελο και με δάκρυα στα μάτια έτρεξε και τον χαιρέτησε. Μετά από λίγο ο Σεβ/τος Ευστάθιος με την γυναίκα αυτή πέρασαν στην μικρή τραπεζαρία προκειμένου να μιλήσουν σε προσωπικό επίπεδο. Όταν πλέον τελείωσε η συνάντηση και αναχωρήσαμε από το μοναστήρι, τότε η συγκεκριμένη γυναίκα μας είπε πως μίλησε με τον Σεβ/το Ευστάθιο και τον παρακάλεσε να ακούσει όλα όσα του πει ο Σεβ/τος κ. Κήρυκος προκειμένου να επέλθει η ενότητα. Την στιγμή όμως αυτή η εν λόγω κυρία βρίσκεται ανάμεσα εις την μικρή αυτή μερίδα που δεν ακολούθησε την Ένωση και γι' αυτό ένας λογισμός τριγυρνάει στο μυαλό μου. Αν τώρα ο Σεβ/τος κ. Ευστάθιος έβγαινε τυχόν και έλεγε πως τα τότε δάκρυα της γυναίκας αυτής και οι παρακλήσεις της ήταν όλα ψεύτικα ή προσωρινά, θα είχε άδικο; Πως γίνεται την μία να παρακαλάμε κάποιον να μας ακολουθήσει και μετά από λίγο, όταν αυτό γίνει, εξαιτίας του να μην βρισκόμαστε κάτω από την ίδια πνευματική στέγη, δηλαδή την Εκκλησία; Δεν είναι εξωφρενικό και παράλογο όλο αυτό; Γι' αυτό ας δώσουμε μεγάλη προσοχή σε όλα τα παραπάνω που περί αγάπης μας διδάσκει η Κλίμακα και ας προσέξουμε στις πράξεις μας να είμαστε σταθεροί και όχι ασταθής! Γι' αυτό και ταπεινά νομίζω πως το παραπάνω γεγονός είναι ένα καθαρό παράδειγμα προς αποφυγή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου