᾿Εάν
μελετήσωμεν τά ἱστορικά γεγονότα
τοῦ χθές, δηλαδή μόλις τῶν τελευταίων
δεκαετιῶν, πιστεύω θά κατανοήσωμεν,
ὅτι οἱ ἴδιοι παράγοντες πού ἔδρασαν
τότε, δροῦν καί σήμερον, καί προωθοῦν
τά ἴδια προγράμματα. Διά τῆς μελέτης
αὐτῶν τῶν γεγονότων, δέν ἐνθυμούμεθα
ἁπλῶς αὐτά τά γεγονότα τοῦ παρελθόντος,
ἃλλά κυρίως διδασκόμεθα ὑπ᾿ αὐτῶν
καί βοηθούμεθα νά κατανοήσωμεν καί
νά ἃντιμετωπίσωμεν μέ ὀρθόν τρόπον
καί τά σύγχρονα ἐκκλησιαστικά
προβλήματα. Αἱ πτώσεις πού προηγήθησαν,
καί αἱ συνέπειαι
αὐτῶν, πρέπει νά μᾶς ἃπασχολήσουν
καί νά ἃνακόψουν καί τήν σημερινήν
ἐπαπειλουμένην ὁμοίαν πτωτικήν
πορείαν. ῾Ο ἱστορικός Πολύβιος λέγει:
"῎Ολβιος, ὅστις τῆς ἱστορίας ἔσχε
μάθησιν". Δηλαδή εἶναι εὐτυχής -
μακάριος ἐκεῖνος, ὁ ὁποῖος γνωρίζει
τήν ἱστορίαν, διότι ἡ ἱστορία
πληροφορεῖ, διαφωτίζει, καί ὁ ἄνθρωπος
μέ βάσιν τά ἱστορικά δεδομένα,
ἑρμηνεύει, κατανοεῖ καί προλαμβάνει
νέας καταστάσεις-γεγονότα, καί οὕτω
γράφει ἐπιτυχῶς τήν ἱστορίαν.
(Επίσκοπος Κήρυκος)
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνα πολύ σοβαρό εκκλησιολογικης καί νομοκανονικης φύσεως θέμα, τό οποίον πρέπει νά μελετησωμεν, διά νά ειμεθα εν τάξει έναντι της Ιστορίας καί ενώπιον τού Θεού, ειναι η εν ετει 1971 ενωσις της Εξαρχίας μας μετά των Ρωσων της Διασπορας διά χειροθεσίας επί σχισματικων, κατά την απόφασιν των Ρωσων της Διασποράς, οπως εξελίχθη μέ την μετωνομασθείσαν συγχωρητικήν ευχήν, μέ τήν μή ανταποκρινομένην εις τήν πραγματικότητα Ομολογίαν τού 1981, την Ομολογία τού 1983 (κατά τού παλαιοημερολογιτικου Οικουμενισμου) καί τήν εξέλιξιν αυτης μέ τά σχιμστα τού 1995, του 2005, καί τού 2015.
ΑπάντησηΔιαγραφή