Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 5 Ιουνίου 2018

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΕΝΟΣ ΣΗΜΕΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΤΩΝ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ


Αγαπητοί Κορίνθιοι,

Στο δισέλιδο φυλλάδιο που κυκλοφορήσατε την Κυριακή της Πεντηκοστής, παρουσιάζετε τον διάλογο του Σεβ/του Κηρύκου με τον Σεβ/το Ευστάθιο ως <<προαποφασιμένον>>. Μιας όμως και τούτο δεν συμβαίνει καθόλου, διότι ο Σεβ/τος Ευστάθιος πριν από περίπου 3 χρόνια είχε κάνει αίτημα στην τότε ''σύνοδό'' του ώστε να οριστεί επιτροπή η οποία θα ερχόταν σε θεολογικό διάλογο με τον Σεβ/το Κήρυκο. Αυτό μπορεί να σας το επιβεβαιώσει και ο ίδιος ο Δημήτρης Κάτσουρας. 
Καλόν όμως, αγαπητοί Κορίνθιοι, θα ήταν προτού κάνετε λόγω για δήθεν <<προαποφασισμένα>>, να δείτε τι είχε καταγγείλει ένας Επίσκοπός σας, ο μακαριστός Σεβ/τος Γαλακτίων, με την υπ' αρ: 9/15-09-2007 επιστολή του προς τον πρώην <<αρχ/πό>> σας κ. Νικόλαο. 
ΙΔΟΥ:


Και θα μου επιτρέψετε τώρα να σας ρωτήσω. Προτού φτάσετε στο σημείο να καταγγείλετε τον Σεβ/το Ευστάθιο ως άνθρωπο που <<προαποφάσισε>> τη συνάντησή του με τον Σεβ/το Κήρυκο, αναζητήσατε να βρείτε και να διαβάσετε την παραπάνω ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ του Επισκόπου της ''συνόδου'' σας; Μάλλον όχι. Διότι αν το είχατε κάνει, τότε θα διστάζατε να ''γράψετε'' αυτό το φυλλάδιο, μιας και τον χρόνο που εις αυτό σπαταλήσατε, θα τον σπαταλούσατε ώστε να βλέπατε αν αυτά που γράφει και ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ ο Σεβ/τος Γαλακτίων είναι ορθά. Επομένως αγαπητοί Κορίνθιοι, ίσως τα περί <<προαποφασιμένων>> που γράφετε, να ταιριάζουν καλύτερα σε κάποιους άλλους, σε κάποιους που ο ίδιος ο Σεβ/τος Γαλακτίων σας υποδεικνύει, παρά στον Σεβ/το Ευστάθιο. 

Λαμβάνοντας όμως υπόψιν την παραπάνω Καταγγελία του Σεβ/του Γαλακτίωνος, επιβάλλεται να παρουσιάσουμε μία ίδια καταγγελία ενός άλλου πρώην επισκόπου της ''συνόδου'' σας. Ο Σεβ/τος Κήρυκος σε μία από τις πολλές καταγγελίες του προς την τότε Ιερά Σύνοδο έγραφε:


Τελικά πόσο τυχαίο μπορεί να είναι, αγαπητοί Κορίνθιοι, που ο Σεβ/τος Γαλακτίων κάνει την ΙΔΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ με τον Σεβ/το Κήρυκο, και μάλιστα αφού ο δεύτερος, για χρόνια έχει αποχωρήσει από την ''σύνοδο''; Μήπως και ο Σεβ/τος Γαλακτίων έβλεπε αυτά που έβλεπε και ο Σεβ/τος Κήρυκος, γι' αυτό και έκανε την ίδια ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ; 

Αγαπητοί Κορίνθιοι, μην αφήνετε διάφορους να γεμίζουν τις καρδιές σας με εμπάθειες έναντι κάποιων προσώπων. Προσπαθήστε έστω και για λίγο να βάλετε τον εαυτό σας στην θέση του Σεβ/του Ευσταθίου, ώστε να δείτε αν τελικά έχει δίκιο ή όχι που διαμαρτύρεται. Διότι ο Σεβ/τος Ευστάθιος, λαμβάνοντας αφορμή από την ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗ της Κύπρου, έφτασε στο σημείο να ζητά από την πρώην ''σύνοδό'' του την κυκλοφορία μίας έγγραφης Ομολογίας Πίστεως. Κι αυτό προκειμένου να φανεί το κατά πόσο η ''σύνοδος'' ήταν πρόθυμη να διορθώσει το λάθος της Κύπρου, θέτοντας στην πρέπουσα κατά τους Ιερούς Κανόνες απόσταση τους αιρετικούς. Κι αυτό έπρεπε κάθε Ορθόδοξος Επίσκοπος να κάνει ευρισκόμενος στη θέση του Σεβ/του Ευσταθίου. Διότι οι Επίσκοποι γι' αυτό τον λόγω υπάρχουν. Προκειμένου να προφυλάσσουν την Ορθοδοξία από την Κακοδοξία, την Εκκλησία από τους εχθρούς. 
Όσα δε σας λένε κάποιοι περί δήθεν μη παρανομιών, καλό θα ήταν να μην τα ακούτε, να κλείνετε τα αυτιά σας και από μόνοι σας να παίρνεται τους Ιερούς Κανόνες και να βλέπετε αν αυτό που έκαναν οι ''επίσκοποί'' σας ήταν σωστό. Διότι ο καθείς, προκειμένου να δικαιολογήσει μία λάθος πράξη, πολλά μπορεί να πει. Πόσο μάλλον αν είναι και άριστος χειριστής της γλώσσας. Μήπως άραγε οι Νεοημ/τες παραδέχτηκαν ποτέ πως έχουν ενωθεί με τους Παπικούς; Όχι!!! Και αυτό αφήνουν να το δικαιολογούν εκείνοι που γνωρίζουν πως με τα λόγια να πείθουν τον κόσμο. 
Επομένως τίποτα <<προαποφασιμένο>> δεν υπάρχει στις συναντήσεις του Σεβ/του Ευσταθίου με τον Σεβ/το Κήρυκο. Πρώτον γιατί ο η πρόθεση του Σεβ/του Ευστάθιου για έναν εν αγάπη και αληθεία Θεολογικό διάλογο ήταν από χρόνια γνωστή στη <<σύνοδό>> σας, και δεύτερον, διότι αυτός ο διάλογος έπρεπε να γίνει πριν το σχίσμα ώστε αυτό να αποφευχθεί, αλλά και αφού έγινε, την επόμενη κιόλας ημέρα, προκειμένου να πάψει αμέσως να υφίσταται. 
Και για να μην αναρωτιέστε σχετικά με το τι θα γίνει ανάμεσα στον Σεβ/το Κήρυκο και στους Σεβ/τους Ευστάθιο και Παχώμιο, σας αναφέρουμε πως τίποτα δεν είναι ακόμη τελεσίδικο. Τα αποτελέσματα θα τα δείξει η πορεία του διαλόγου, στην οποία θα συζητηθούν όλα τα σοβαρά θέματα, τα οποία αν το επιτρέψουν, τότε συν Θεώ θα γίνει και η ένωση. Άλλωστε μην λησμονούμε πως μόνο ο πονηρός είναι εκείνος που θέλει τους ανθρώπους χωρισμένους. Η δε Εκκλησία εύχεται ''υπέρ της των πάντων ενώσεως''. Αλλά με τις προϋποθέσεις που εκείνη θέτει και όχι απλά για να γίνουμε πολλοί.       

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου