Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 29 Ιουνίου 2018

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΑ.


Επειδή ο Οικουμενισμός, παπικός, νεοημερολογιτικός και παλαοημερολογιτικός,έχει αλλοιώσει το Σωτηριώδες Ορθόδοξον πνευματικόν πλαίσιο και βάλλει κατά της αποκεκαλυμμένης Δογματικής αληθείας,είναι χρεία, άπαντα τα μέλη της Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας,Αρχιερείς,Ιερείς Μοναχικά τάγματα,θεολόγοι και λα'ι'κοί,να γνωρίζουμε τα κάτωθι.
Το θεματολόγιο της Ορθοδόξου εικονογραφίας, είναι συγκεκριμένο και καθορισμένο από την αγία Ζ'Οικουμενική Σύνοδο.
Οποιαδήποτε παρέκκλιση από τις Δογματικές Αποφάνσεις και τους Δογματικούς 'Ορους Αυτής,σημαίνει απομάκρυνση από την Μίαν,Αγίαν,Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν του Χριστού.
Ο αγιογράφος, σε καμμία περίπτωση δεν θα πρέπει να αυτοσχεδιάζει και να ενεργεί κατά το δοκούν,αλλά να πορεύεται πάντα σύμφωνα με όσα η αλάνθαστος Ζ' Οικουμενική Σύνοδος κελεύει.
Ειδικότερα,θα πρέπει να γνωρίζουμε όλοι τον Δογματικόν 'Ορο Αυτής, ο οποίος καθορίζει τα Πρόσωπα που εικονίζονται.
<<Ορίζομεν συν ακριβεία πάση και εμμελεία παραπλησίως τω τύπω του τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού ανατίθεσθαι τας σεπτάς και αγίας εικόνας...της τε του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού εικόνος,και της αχράντου Δεσποινής ημών της αγίας Θεοτόκου,τιμίων τε αγγέλων,και πάντων των αγίων και οσίων ανδρών...>>Πρακτικά Ζ'Οικουμ.σελ.374.Τόμος Γ'.

Να μελετήσουμε τις οκτώ Πράξεις και τα Πρακτικά Αυτής, και συγκεκριμένα το απόσπασμα που αναφέρει το γιατί δεν εικονίζεται ο Θεός Πατήρ :<<Διατί τον Πατέρα του Κυρίου Ιησού Χριστού ουχ ιστορούμεν και ΖΩΓΡΑΦΟΥΜΕΝ; επειδή ουκ οίδαμεν τις έστιν ,και Θεού φύσιν αδύνατον ιστορήσαι και ζωγραφήσαι.Και ΕΙ ΕΘΕΑΣΑΜΕΘΑ ΚΑΙ ΕΓΝΩΡΙΖΑΜΕΝ ΚΑΘΩΣ ΤΟΝ ΥΙΟΝ ΑΥΤΟΥ,ΚΑΚΕΙΝΟΝ ΑΝ ΕΙΧΟΜΕΝ ΙΣΤΟΡΗΣΑΙ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΗΣΑΙ.>>Αυτόθι.σελ.211.
Να γνωρίζουμε, επίσης, ότι: <<ουδείς εκ των προφητών έστι εν ΥΠΟΣΤΗΜΑΤΙ και ουσία Θεού >> ,κανείς ποτέ από τους Προφήτες δεν είδε ,όχι μόνον την Ουσία αλλά και τις τρείς Υποστάσεις -Πρόσωπα,κατά τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά και πολλούς άλλους αγίους.PG.151.σελ.133.D.
Να γνωρίζουμε ,επίσης,ότι η Ορθόδοξος Δογματική,δεν ταυτίζει το σύμβολον,το οποίο δεν είναι Θεός,με την Υπόσταση -Πρόσωπον του Κυρίου μας,ο οποίος είναι ο αληθής Θεός,ούτε τα ανακατεύει ,ούτε τα συνδιάζει ,φτιάχνοντας εικόνα Αγίας Τριάδος,η οποία εμπεριέχει δύο σύμβολα ,περιστερά και γέροντα,τα οποία δεν έχουν σώμα θε'ι'κό ,με την Υπόσταση του Θεανθρώπου Κυρίου.
Θα πρέπει να ξέρουμε,επίσης,ότι ο Τριαδικός Θεός Αποκαλύπτεται στα Φυσικά του Ιδιώματα ή Ενέργειες,ποτέ στην Ουσίαν του ,ούτε στις Υποστάσεις του.
Γι'αυτό τονίζει ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης << παντός εικονιζομένου την Υπόστασιν ζωγραφίζουμε>>,επειδή Πρόσωπον είναι μόνον ο Κύριος, σε αντίθεση με την περιστερά και τον γέροντα,τα οποία είναι σύμβολα.

Να γνωρίζουμε, ακόμα, ότι δεν ταυτίζονται τα κοινωνητά Φυσικά Ιδιώματα ή Ενέργειες με την Φύσι και τις Υποστάσεις,ούτε τα ακοινώνητα Υποστατικά Ιδιώματα με τις Υποστάσεις,ούτε η Φύσις με τις Υποστάσεις κτλ.
Θα πρέπει ,επίσης να γνωρίζουμε,ότι οι υποσημειώσεις του Πηδαλίου,σχετικές με την εικονογραφία,δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και στην αλήθεια,και ότι μόνον οι αλάνθαστες Αποφάνσεις της Ζ' Οικουμενικής Συνόδου έχουν κύρος.
Να γνωρίζουμε,ακόμα,την Δογματική αλήθεια για την Ανάσταση του Κυρίου μας,η οποία μας διδάσκει για ΣΥΝΑΝΑΣΤΑΣΗ,δηλαδή ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.
Να μελετήσουμε τα ένδεκα Εωθινά Αναστάσιμα Ευαγγέλια,για να δούμε το που και σε ποιούς εμφανίστηκε ο Κύριος μετά την Ανάστασίν του.[Μυροφόρες,Λουκά και Κλεόπα κτλ]

Να γνωρίζουμε,ότι εικονίζονται μόνον οι ΕΚΒΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΦΗΤΙΚΩΝ ΟΡΑΣΕΩΝ,ΚΑΙ ΟΧΙ Ο,ΤΙ ΚΗΡΥΤΤΕΤΑΙ,θέσις αιρετική .<<πόσω γε μάλλον τας εκβάσεις των προφητικών εμφάσεων εν εικόνι ορώντες αναγκαίον εστί προσκυνείν;...>>Πρακτικά Ζ' Οικουμενικής.σελ.370
Να γνωρίζουμε ακόμα,ότι η Προφητεία του Δανιήλ,εκπληρώθηκε κατά πολύ με την Μεταμόρφωση και την Ανάληψη του Κυρίου.Αυτές είναι η έκβάσεις αυτής.
Θα πρέπει ,επίσης, να γνωρίζουμε άπαντες το σχετικόν απόπασμα από τον Β' Συνοδικό Τόμο της αγίας Συνόδου,η οποία αγιοποίησε τον θείον Γρηγόριον τον Παλαμά,που λέγει τα εξής:<< ει γαρ Θεός ώφθη τοις ανθρώποις,ως πάρδαλις,και λέων,και αρνίον,και μαργαρίτης,και καθήμενος,ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΣ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ,και ταύτα ουκ ήσαν τύποι και σύμβολα,αλλά πραγματι και αληθεία ένι ο Θεός ταύτα,ΤΙ ΑΘΛΙΩΤΕΡΟΝ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ.>>.PG.151.σελ.708,D.
Το θέμα των Εικόνων ,όπως τονίζει η Ορθόδοξος Εκκλησία,είναι άκρως Δογματικό και άπτεται της σωτηρίας του ανθρώπου. Σχετίζεται δε άμεσα με το Τριαδολογικό,το Χριστολογικό και το Εκκλησιολογικό Δόγμα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου