Εις ακρόασιν της ''στεφανίτικης συνόδου''
Δια την Εκκλησία διδάσκει ο όσιος ότι ορίζεται μεταξύ τριών ορθοδόξων, σύμφωνα με την διδασκαλία των Πατέρων. Την αποτελούν δε όσοι είναι προσκολλημένοι στην αλήθεια. Η έκπτωσις από την αλήθεια σημαίνει αυτομάτως και έκπτωσι από την Εκκλησία. Ο χωρισμός από την Εκκλησία είναι το μέγιστο κακό.
Ο χωρισμός γίνεται δια της πλάνης και της αιρέσεως. Η περί την πίστι ασθένεια ενός λογικού προβάτου, μπορεί να βλάψη όλη την Εκκλησία. Η Εκκλησία είναι άσπιλος, αμώμητος και άσχιστος, εφ' όσον αποπέμπονται αυτομάτως απ' αυτήν οι κακώς φρονούντες και πράττοντες. Η Εκκλησία είναι μία εν ουρανώ και επί γης, ομόπιστος και ομότροπος. Οι παράνομοι και αιρετικοί δεν είναι Εκκλησία Χριστού. Για να ανήκουμε στην Εκκλησία πρέπει να αποσχισθούμε απ' αυτούς, διότι αυτοί απεσχίσθησαν από την αληθινή Εκκλησία. Η Σύνοδος που αποφασίζει παράνομα, είτε δογματικώς είτε αδίκως, δεν είναι Εκκλησία Χριστού αλλά συναγωγή πονηρευομένων. Η αλήθεια στην Εκκλησία δεν προσδιορίζεται από το πλήθος, αλλά από το Ευαγγέλιο, τους αγίους και την παράδοσι. Πολλές φορές οι λίγοι διεφύλαξαν την αλήθεια και την παράδοσι ενώ πολλοί επλανήθησαν. Η αληθινή Εκκλησία δεν καινοτομεί. Ο πόλεμος κατά της Εκκλησίας προέρχεται έξωθεν από τους αιρετικούς και έσωθεν από τους κακούς ποιμένες. Ο υπέρ της αληθείας ενιστάμενος είναι έρεισμα, ύψωμα και στύλος της Εκκλησίας.
Πολύ επίκαιρη η γνώμη αυτή του αγίου για την Εκκλησία. Όποιος θέλει να μάθει την αλήθεια, διαβάζοντας τα παραπάνω λόγια του αγίου, την μαθαίνει και με το παραπάνω.
Όταν το 2003 ο Σεβ/τος Κήρυκος αποχώρησε από τη ''σύνοδο'' κάποιοι δεν δίστασαν να τον κατηγορήσουν για σχίσμα και πως δεν έκανε υπομονή ώστε τα προβλήματα να τα αντιμετωπίσει μέσα από τη ''σύνοδο''. Αυτοί οι λίγοι όταν με τόση ευκολία στράφηκαν κατά του Επισκόπου Κηρύκου, δεν σκέφτηκαν νωρίτερα να τον ρωτήσουν πόση υπομονή έκανε προτού αποχωρήσει απ' τη ''σύνοδο''. Διότι ο Σεβ/τος από το 1997 έκανε υπομονή, προκειμένου να αποφύγει τα χειρότερα. Δεν διάβασαν ποτέ τους βίους αγίων ώστε να διαπιστώσουν και οι ίδιοι, τι έκαναν οι άγιοι όταν αντιμετώπιζαν κακοδοξίες, όπως αντιμετώπισε και ο Σεβ/τος. Διότι εν τέλει αυτό που βλέπουμε πως ο άγιος Θεόδωρος, όχι προτρέπει, αλλά δ ι δ ά σ κ ε ι είναι η απόσχιση από ''συνόδους'' οι οποίες παρανομούν και δεν ακούν τις διαμαρτυρίες των μελών της, προκειμένου δια της τοιαύτης αποσχίσεως ο Επίσκοπος να παραμείνει εντός της αληθινής Εκκλήσίας του Χριστού. Και σε τελική ανάλυση ο Σεβ/τος από τη στιγμή που η ''σύνοδος'' από το 1997 είχε πάψει να κάνει υπακοή στο θέλημα του Θεού και έκανε τ υ φ λ ή υπακοή στον θεολογικό της σύμβουλο και σε δύο ακόμη ρασοφόρους, αυτή είχε εκπέσει της αληθείας και επομένως δεν ήταν ''σύνοδος'' η οποία εκπροσωπούσε την Εκκλησία του Χριστού, αλλά όπως λέγει και ο άγιος επρόκειτο για ''συναγωγή πονηρευομένων'', από την οποία φυσικά και έπρεπε να εξέλθει ο Σεβ/τος Κήρυκος, ως λογικός άνθρωπος, ως επίσκοπος που θέλει να ποιμάνει τα ''πρόβατα'' του Χριστού και να τα οδηγήσει εις την ευθείαν οδόν, αλλά και ως Π Τ Υ Χ Ι Ο Υ Χ Ο Σ Θεολόγος, ο οποίος γνωρίζει πότε πρέπει να πράξει το κάθε τι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου