Η Α ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΕΘΕΣΕΝ ΩΣ ΟΡΟΥΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ: Α) ΟΤΙ ΔΕΙ ΜΕΤΑ ΙΣΗΜΕΡΙΑΝ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΝ Β) ΟΤΙ ΟΥ ΤΗΝ ΑΥΤΗΝ ΗΜΕΡΑΝ ΤΗΣ ΙΟΥΔΑΙΚΗΣ ΤΕΛΕΤΗΣ Γ) ΟΤΙ ΟΥΧ ΑΠΛΩΣ ΙΣΗΜΕΡΙΑΝ, ΑΛΛΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗΝ ΜΕΤ ΙΣΗΜΕΡΙΑΝ ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΝ ΕΥΘΥΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ ΠΡΩΤΗ ...
῾Η
Α' Οἰκουμενική Σύνοδος αὐτήν ἀκριβῶς τήν παράδοσιν ἐθέσπισε διά πάντας
τούς ᾿Ορθοδόξους Χριστιανούς "ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος". ῾Ο ῞Ορος
τῆς Α' Οἰκουμενικῆς Συνόδου περί Πάσχα περιλαμβάνει δύο πίνακες. Τόν ἕνα
διά τόν κύκλο τοῦτ ῾Ηλίου καί τόν ἄλλο διά τόν κύκλο τῆς Σελήνης. Καί
διά μέν τοῦ κύκλου τῆς σελήνης "τό νομικόν ...δείκνυσι Πάσχα" διά δέ τοῦ
κύκλου τοῦ ἡλίου "τό χριστιανικόν". ῞Οπως σημειώνει ὁ μεγάλος νομομαθής
τοῦ Βυζαντίου Ματθαῖος Βλάσταρης διά τόν καθορισμόν τῆς ἑορτῆς τοῦ
Πάσχα τέσσαρες διορισμοί ἰσχύουν: "α) ῞Οτι δεῖ μετά ἰσημερίαν ἐαρινήν
τό Πάσχα ἐπιτελεῖν. β) ῞Οτι οὐ τήν αὐτήν ἡμέραν τῆς ᾿Ιουδαϊκῆς τελετῆς
γ) ῞Οτι οὐχ᾿ ἁπλῶς μετ ἰσημερίαν, ἀλλά μετά τήν πρώτην μετ᾿ ἰσημερίαν
πανσέληνον εὐθύς τῆς ἑβδομάδος πρώτῃ". Δηλαδή ὅλος ὁ σκοπός τοῦ
καθορισμοῦ αὐτοῦ εἶναι νά μή συμπέσῃ τό Πάσχα τό χριστιανικόν μέ τό
῾Εβραϊκόν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου