Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2019

Η ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΒΟΣΤΩΝΗΣ



ΕΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗ ΜΕΤΑ ΣΥΝΤΟΜΟΥ ΠΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟΥ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΗΡΥΞ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΤΕΥΧΟΣ 800 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2017.

Η "ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ" ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΜΠΡΟΥΚΛΙΝ ΔΙΑ ΤΗΝ "ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΑΝ" ΤΟΥ 1971 ΕΙΣ ΑΜΕΡΙΚΗΝ.


ΠΑΡΑΘΕΤΟΜΕΝ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟΝ, ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΕΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗ ΤΟ 2003 ΕΙΣ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΩ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΥΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΑΣ ΤΟΥ 1971, ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΝΗΣΙΝ ΤΩΝ ΥΠΟ ΤΟΝ ΝΙΚΟΛΑΟΝ ΑΡΧΙΕΡΕΩΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΘΕΣΙΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΜΕΤΑ ΤΡΙΑΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΕΤΗ, ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΘΕΙΣΑΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑΝ ΤΗΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ, ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΕΡΟΣΥΛΙΑΝ ΚΑΙ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΔΙΑΔΟΧΗΣ, ΟΥΧΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΥΠΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΩΣ ΒΛΑΣΦΗΜΩΣ ΕΙΠΟΝ ΤΙΝΕΣ, ΑΛΛΑ ΥΠΟ ΟΛΙΓΩΝ ΤΙΝΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΑΙΚΩΝ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ... Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΛΗΡΟΣ ΚΑΙ ΛΑΟΣ ΕΝ ΤΩ ΣΥΝΟΛΩ ΤΟΥ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΑΠΕΔΕΧΘΗ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΟΛΙΣ ΤΗΝ ΑΝΤΕΛΗΦΘΗ ΤΗΝ ΕΣΤΗΛΙΤΕΥΣΕΝ.

Μόλις τήν 11ην Μαΐου 2005 ἐλάβομεν γνῶσιν τοῦ κειμένου, τό ὁποῖον ἀκολουθεῖ καί τό ὁποῖον ἐδημοσιεύθη τόν ᾿Ιούνιο τοῦ 2003 εἰς τό διαδίκτυον (ἰστοσελίδα τῆς Μονῆς Μεταμορφώσεως Μπροῦκλιν τῆς Νέας ῾Υόρκης). Πρόκειται περί μιᾶς περιγραφῆς ἀπό αὐτόπτας μάρτυρας, ὅπως δηλώνεται εἰς αὐτό, διά τό "τί ἀκριβῶς ἔγινε τήν 17ην καί 18ην Σεπτεμβρίου τοῦ 1971 εἰς ᾿Αμερικήν, κατά τήν «χειροθεσίαν» τῶν Ματθαιϊκῶν ᾿Επισκόπων" .
Παραθέτομεν τήν ἐν λόγῳ «ΠΕΡΙΓΡΑΦΗΝ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΜΑΤΘΑΙΙΚΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ» ΚΑΤΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΝ ΤΟΥ 197»
Κάποιοι ἔχουν ζητήσει μιά περιγραφή τοῦ τί ἀκριβῶς συνέβη κατά τήν χειροθεσία τῶν δύο Ματθαιϊκῶν ᾿Επισκόπων, στό Μοναστήρι τῆς θείας Μεταμορφώσεως στό Μπροῦκλιν Μασαχουσέτη, στίς 17 καί 18 Σεπτεμβρίου 1971. Παρουσίᾳ ὁλοκλήρου τῆς ἀδελφότητος καί πολλῶν λαϊκῶν, καθώς ἐπίσης καί τοῦ Ματθαιϊκοῦ μεσολαβητοῦ καί ἐκπροσώπου, Πρωτοσυγκέλλου π. Εὐγενίου Τόμπρου, ὁ ᾿Αρχιεπίσκοπος Φιλόθεος τοῦ ᾿Αμβούργου τῆς Γερμανίας καί ὁ ᾿Επίσκοπος Κων/νος τῆς Αὐστραλίας (ἀμφότεροι τῆς Συνόδου τῶν Ρώσων) συλλειτούργησαν μέ τόν Κλῆρο τοῦ Μοναστηριοῦ τήν 17ην Σεπτεμβρίου 1971 καί ἀμέσως μετά ἀπό τόν Τρισάγιο ὕμνο, κατά τήν θεία Λειτουργία (δηλαδή, ἀκριβῶς στό χρονικό σημεῖο, κατά τό ὁποῖο γίνεται συνήθως ἡ χειροτονία ἑνός ᾿Επισκόπου), ὁ Ματθαιϊκός ᾿Επίσκοπος Κάλλιστος, ὁ ὁποῖος ἦτο μόνον μερικῶς φορεμένος, ὡδηγήθη μπροστά στούς ὡς ἄνω δύο ᾿Αρχιερεῖς.

Οἱ εὐχές πού διαβάστηκαν πάνω του, ἦσαν οἱ δύο μυστικές εὐχές, πού κανονικά διαβάζονται κατά τήν χειροτονία ἑνός ᾿Επισκόπου. Οἱ εὐχές αὐτές (ἤ σέ περίπτωση χειροθεσίας ἱερέως), οἱ ἀντίστοιχές τους γιά τήν χειροτονία ἱερέως, διαβάζονται Κανονικά σέ μιά χειροθεσία. ᾿Αφοῦ διαβάστηκαν οἱ εὐχές αὐτές στόν ᾿Επίσκοπο Κάλλιστο ἐδόθηκαν τά ὑπόλοιπα ἐξαρτήματα τῶν ἀμφίων του, τό ὠμοφόριο, ἡ Παναγία, ἡ μίτρα καί ἠ πατερίτσα, γιά νά δειχθῇ ὅτι οἱ εὐχές πού διαβάστηκαν πάνω του, εἶχαν συμπληρώσει ἐκεῖνο πού ἔλειπε ἀπό τήν προηγούμενη, μή κανονική χειροτονία του καί ὅτι τώρα νόμιμα ἔλαβε αυτά τά διακριτικά τοῦ ἀξιώματός του. Σ᾿ αὐτό τό σημεῖο ὅλοι οἱ παρευρισκόμενοι στό Ναό φώναξαν "῎Αξιος".
Στίς 18 Σεπτεμβρίου, ὀ ᾿Αρχιεπίσκοπος Φιλόθεος καί ὁ ᾿Επίσκοπος Κων/νος, μαζί μέ τόν ᾿Επίσκοπο Κάλλιστο, ἔκαναν ἀκριβῶς τήν ἴδια τελετή στόν Ματθαιϊκό ᾿Επίσκοπο Κιτίου ᾿Επιφάνιο.
Στό τέλος τῆς θείας Λειτουργίας, στίς 18 Σεπτεμβρίου, ὁ Ματθαιϊκός Πρωτοσύγκελος, Πρωτοπρεσβύτερος Εὐγένιος Τόμπρος, ἔβγαλε ἕνα σύντομο λόγο, γιά νά εὐχαριστήση τούς δύο ῾Ιεράρχας τῶν Ρώσων τῆς Διασπορᾶς πού ἀνέλαβαν τό "ἱερό ἔργο τῆς ἀγάπης", νά πραγματοποιήσουν τήν ἀπόφασι τῆς Συνόδου τῶν Ρώσων τῆς 15/28 Σεπτεμβρίου 1971, γιά τό καλό τοῦ Ματθαϊκοῦ Κλήρου καί τῶν πιστῶν στήν ῾Ελλάδα καί νά διαβεβαιώση ὅτι κατά τήν χειροθεσίαν καί τήν ἐπικύρωσιν τῶν δύο Ματθαϊκῶν ῾Ιεραρχῶν "κατέβηκε τό ῞Αγιον Πνεῦμα". ῾Ο ᾿Αρχ/της Καλλιόπιος ἀπό τήν ῾Ελλάδα μαγνητοφώνησε αὐτό τό κήρυγμα.
Οἱ συλλειτουργήσαντες καί οἱ μάρτυρες τῶν δύο αὐτῶν χειροθεσιῶν (ἐπίθεσις τῶν χειρῶν) κατόπιν ὑπέγραψαν τό κάτωθι ἔγγραφον:
"Πρός ἐκπλήρωσιν τῆς ἐντολῆς τῆς Συνόδου μέ ἡμερομηνίαν 1/28 Σεπτεμβρίου 1971, διαβάσαμε τίς εὐχές μέ τήν ἐπίθεσι τῶν χειρῶν μας ἐπί τοῦ Σεβ/του Καλλίστου, Μητροπολίτου Κορίνθου, στίς 17/30 Σεπτεμβρίου 1971, καί στίς 18 Σεπτ/1 ᾿Οκτωβρίου τοῦ ἰδίου ἔτους, ἐπί τοῦ Σεβ/του ᾿Επιφανίου, Μητροπολίτου Κιτίου, στήν ῾Ιερά Μονή τῆς Θείας Μεταμορφώσεως στό Μμπροῦκλιν Μασαχουσέτη. Κατόπιν συλλειτουργήσαμε μαζί τους.
Μπρούκλιν Μασαχουσέτης ῾Ημερομηνία: 18 Σεπτεμβρίου 1971
ΥΠΟΓΡΑΦΑΙ + ᾿Αρχ/πος Φιλόθεος ᾿Επίσκοπος Κων/νος
ΜΑΡΤΥΡΕΣ ᾿Αρχ/της Καλλιόπιος, ᾿Αρχ/της Παντελεήμων, ῾Ιερομ. Χαράλαμπος
᾿Εάν, ὅπως κάποιοι ὑποστηρίζουν, οἱ δύο Ματθαικοί ᾿Επίσκοποι εἶχαν δεχθεῖ μόνο μία συγχωρητική εὐχή, αὐτό: 1) Δέν θά ἀπαιτοῦσε τήν παρουσία τῶν δύο ᾿Επισκόπων τῆς Συνόδου τῶν Ρώσων. ῞Ενας ᾿Επίσκοπος ἀρκοῦσε γι᾿ αὐτό. 2) Δέν θά ἦταν άπαραίτητο νά γίνη κατά τήν διάρκεια θείας Λειτουργίας. Μιά ἁπλῆ εὐχή στό Ναό, ὁποιαδήποτε ὥρα τῆς ἡμέρας, χωρίς καθόλου θεία Λειτουργία θά ἦταν ἀρκετή. 3) Δέν θά ἦταν ἀπαραίτητο, ὁ καθένας ἀπ᾿ τούς Ματθαιϊκούς ᾿Επισκόπους νά διορθωθῇ (νά γίνη Κανονικός) χωριστά καί ἀτομικά, σέ δύο διαφορετικές ἡμέρες (ἀφοῦ δύο ὑποψήφιοι δέν εἶναι δυνατόν νά ἀνέλθουν στόν ἴδιο βαθμό, στήν ἴδια θεία Λειτουργία). Θά μποροῦσαν ἀμφότεροι νά συγχωρηθοῦν τήν ἴδια ὥρα καί ἡμέρα. 4) Δέν θά ἀπαιτοῦσε Συνοδική ἀπόφασι.
Μερικοί Ματθαιϊκοί ὑποστηρίζουν ὅτι ἔχουν ἐπιστολές ἀπό τόν ῞Αγιο Φιλάρετο τῆς Ν.῾Υόρκης καί τόν ᾿Επίσκοπο Γεώργιο Γκράμπε, πού ἀναφέρουν ὅτι μιά εὐλογία δόθηκε ἤ διαβάστηκε στούς Ματθαιϊκούς ᾿Επισκόπους. Αὐτό ἐπίσης θά μποροῦσε πολύ εὔκολα νά γίνη κατανοητό, μέ τήν σωστή καί ἀκριβῆ σημασία τῆς λέξεως: Οἱ δύο Ματθαιϊκοί ᾿Επίσκοποι ἀτομικά ἔλαβαν κάτι, τό ὁποῖον δέν εἶχαν νομίμως προηγουμένως. Τήν εὐλογία τῆς χειροθεσίας, τήν πλήρη εύλογία μιᾶς ἐγκύρου ἱερωσύνης. Σ᾿ αὐτό τό σημεῖο, πρέπει νά ἀναφερθῇ, ὅτι ὁ ᾿Επίσκοπος ᾿Επιφάνιος διεμαρτυρήθη στόν π. Εὐγένιο Τόμπρο, γιά ποῖον λόγον ἔπρεπε οἱ δύο ᾿Επίσκοποι νά γίνουν κανονικοί χωριστά σέ δύο θεῖες λειτουργίες. Πῆρε τήν ἀπάντησι ὅτι αὐτή ἦταν ἡ ἀπόφασι τῆς Συνόδου τῶν Ρώσων, καί ἡ ἀπόφασις δέν μποροῦσε νά ἀλλάξῃ. ῾Ο ᾿Επίσκοπος ᾿Επιφάνιος ἐπίσης δήλωσε ὅτι ἐπιστρέφοντας στήν ῾Ελλάδα, δέν εἶχαν τίποτα γραπτό ἐκ μέρους τῶν ᾿Επισκόπων τῆς Συνόδου τῶν Ρώσων, τό ὁποῖον θά μποροῦσε νά παρουσιασθῆ στούς ἄλλους Ματθαιϊκούς ᾿Επισκόπους καί τόν Κλῆρο, καθώς ἐπίσης καί στούς πιστούς πού νά διαβεβαιώνη ὅτι ἡ Σύνοδος τῶν Ρώσων, εἶχε ταυτότητα ἀπόψεων μαζί τους, ὅσον ἀφορᾶ στήν ἀπουσία θείας Χάριτος μεταξύ τῶν καινοτόμων ὁμολογιῶν. Εἶπε ὅτι δέν θά τούς δέχονταν χωρίς ἕνα τέτοιο ἔγγραφο.
῾Ο ᾿Αρχ/της Παντελεήμων ἀπήντησε ὅτι ὅλα αὐτά ἔπρεπε νά εἶχαν διευθετηθῇ, ἐνῶ βρίσκονταν ἀκόμη στήν συνεδρίασι τῆς Συνόδου στήν Ν. ῾Υόρκη. ῞Οταν αὐτό τό αἴτημα διαβιβάστηκε τηλεφωνικῶς στήν Σύνοδο τῶν Ρώσων στήν Ν. ῾Υόρκη, ἡ Ματθαιϊκή ἀντιπροσωπεία ἔλαβε μιά ἐπιστολή ἀπό τόν Μητροπολίτη Φιλάρετο, ἡ ὁποία ἔλεγε ὅτι ἡ Σύνοδος τῶν Ρώσων δέν ἐδέχετο τήν καινοτομία τοῦ ἡμερολογίου τοῦ 1924 καί ποτέ δέν ἐπρόκειτο νά τήν δεχθῇ. Καμμία ἀναφορά δέν ἔγινε σχετικά μέ τό θέμα τῆς Χάριτος.
Σέ μία ἐπίσημη αἴτησι πρός τούς ᾿Επισκόπους τῆς Συνόδου τῶν Ρώσων, οἱ ᾿Επίσκοποι Κάλλιστος καί ᾿Επιφάνιος καί ὁ Πρωτοπρεσβύτερος Εὐγένιος Τόμπρος ἔγραψαν: "῾Υποβάλλομεν τήν παροῦσαν αἴτησίν μας στήν ῾Αγία καί ῾Ιερά Σύνοδο σας, καί εἴμαστε ἕτοιμοι νά δεχθοῦμε κάθε ἀπόφασι της , ἡ ὀποία πάντοτε θά στηρίζεται στούς θείους καί ῾Ιερούς Κανόνες" (῞Ορα: "῾Ο ἀγών κατά τοῦ Οἰκουμενισμοῦ", σελ. 88).
Εἶναι ἀπαραίτητο νά ἀναφέρουμε, ὅτι γιά περισσότερο ἀπό ἕνα ἔτος, πρίν ὑποβληθεῖ αὐτή ἡ γραπτή αἴτησι, εἶχε ἀρχίσει ἡ ἐπικοινωνία τῶν Ματθαιικῶν ᾿Επισκόπων μέ τούς ᾿Επισκόπους τῆς Συνόδου τῶν Ρώσων, μέ τήν ἐλπίδα τῆς ἐπικυρώσεως τῶν μή Κανονικῶν ᾿Επισκοπικῶν χειροτονιῶν ὑφ᾿ ἑνός ᾿Επισκόπου. ᾿Αναγνωρίζοντας τήν Σύνοδο τῶν Ρώσων ὡς ἀπολύτως ᾿Ορθόδοξη, ὑπέβαλαν τήν ὡς ἄνω ἐπίσημη αἴτησι - αἴτημα πρός τούς Ρώσους, ὑποτασσόμενοι καί θέτοντες ἑαυτούς ὑπό κρίσιν σέ μιά "Μείζονα Σύνοδο".


(Από τό Φυλλάδιον "ΕΝΗΜΕΡΩΣΙΣ" Νο 25/2005)

Διά την Εφημερίδα «Κήρυξ των Ορθοδόξων»
Ἐλάχιστος πρός Κύριον εὐχέτης
+ Ὁ Μητροπολίτης ΓΟΧ
Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς
Κήρυκος

            
Απανταχού Εκκλησία Κατακομβών: Ενα από τά θεματα τά οποία συνεζητησαμεν κατά τόν "διάλογον εν αγάπη καί αληθεία" ειναι της Περιγραφης της Βοστωνης, καί ενα από τά ερωτηματα τά οποία ετέθησαν ητο γιατί οι του Νικολάου Αρχιερεις, δέν απήντησαν εις τό υποβληθεν εν ετει 2005 αιτημά μου νά απαντησουμε εις οσα αναγραφει η Περιγραφη της Βοστωνης. Ειναι τοις πάσι γνωστόν οτι η αρνησίς των βασικά νά απαντησουν αλλά καί αλλα θεματα Πϊστεως καί Κανονικης Τάξεως, ηταν τά αιτια διά τα οποία προέβην εις την διακοπήν κοινωνίας καί την διαγραφην των από τά Διπτυχα. Καί γιατί αντι νά απαντησουν εις τό ερωτημά μου, καί νά πάρουν θεσιν εις τό σοβαρόν τουτο θεμα, εσπευσαν αμέσως νά προβουν εις "Αργίες" ,"Καθαιρεσεις" καί "Αφορισμούς"; Ειναι ενα θέμα επί του οποίου εδόθη μέν η κατά πάντα ορθόδοξος απάντησις από την ενωμένην Ιεράν Συνοδον κατα τό Συλλειτουργον της 27 Ιανουαριου του 2019, εις τά Εξαμίλια Κορινθιας, ομως περιμένωμε καί τους υπολοίπους Αρχιερεις,να συνεχίσωμεν τόν διάλογον εν αγάπη καί αληθεια, ωστε νά διορθωθουν τά λάθη του παρελθοντος διά τα οποία ωμίλησεν κατα τα τελευταια ετη της ζωης του ο Αρχιεπίσκοπος Ανδρεας, καί ουτω λυομένων καί θεραπευομένων των διαφορών, νά επανέλθωμεν συν Θεω εις εκείνην την ευλογημένην εν Χριστω ενότητα, οτε δέν υπηρχον εν ημίν σχίσματα καί διαιρέσεις;
Ενα από τά θεματα τά οποία συνεζητησαμεν κατά τόν "διάλογον εν αγάπη καί αληθεία" ειναι της Περιγραφης της Βοστωνης, καί ενα από τά ερωτηματα τά οποία ετέθησαν ητο γιατί οι του Νικολάου Αρχιερεις, δέν απήντησαν εις τό υποβληθεν εν ετει 2005 αιτημά μου νά απαντησουμε εις οσα αναγραφει η Περιγραφη της Βοστωνης. Ειναι τοις πάσι γνωστόν οτι η αρνησίς των βασικά νά απαντησουν αλλά καί αλλα θεματα Πϊστεως καί Κανονικης Τάξεως, ηταν τά αιτια διά τα οποία προέβην εις την διακοπήν κοινωνίας καί την διαγραφην των από τά Διπτυχα. Καί γιατί αντι νά απαντησουν εις τό ερωτημά μου, καί νά πάρουν θεσιν εις τό σοβαρόν τουτο θεμα, εσπευσαν αμέσως νά προβουν εις "Αργίες" ,"Καθαιρεσεις" καί "Αφορισμούς"; Ειναι ενα θέμα επί του οποίου εδόθη μέν η κατά πάντα ορθόδοξος απάντησις από την ενωμένην Ιεράν Συνοδον κατα τό Συλλειτουργον της 27 Ιανουαριου του 2019, εις τά Εξαμίλια Κορινθιας, ομως περιμένωμε καί τους υπολοίπους Αρχιερεις,να συνεχίσωμεν τόν διάλογον εν αγάπη καί αληθεια, ωστε νά διορθωθουν τά λάθη του παρελθοντος διά τα οποία ωμίλησεν κατα τα τελευταια ετη της ζωης του ο Αρχιεπίσκοπος Ανδρεας, καί ουτω λυομένων καί θεραπευομένων των διαφορών, νά επανέλθωμεν συν Θεω εις εκείνην την ευλογημένην εν Χριστω ενότητα, οτε δέν υπηρχον εν ημίν σχίσματα καί διαιρέσεις;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου