Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 10 Αυγούστου 2019

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ''ΑΝΩΝΥΜΟΥ''

(Λόγω διήμερου τεχνικού προβλήματος που αντιμετώπισα με το internet, σήμερα δημοσιεύω την απάντηση που μου απέστειλε ο κος Παναγιώτης Ανδρεόπουλος προς τον ''Ανώνυμο'', ο οποίος απευθύνθηκε με λόγια επιθετικά προς την ταπεινότητά μου).   

Σε ένα βήμα ελεύθερου λόγου όπου οποιοσδήποτε μπορεί να γράψει και να καταθέσει την άποψή του για τα συμβαίνοντα στην Εκκλησία μας (μιας και αυτό είναι το θέμα του ιστολογίου), πάντα με κριτήρια την αλήθεια, τον σεβασμό και τον ορθό λόγο και με βασικό σκοπό την ενημέρωση, θεωρώ ότι κάτω από αυτά που γράφει κάποιος θα πρέπει να έχει το θάρρος να βάλει και το ονοματεπώνυμό του.
Ο διαχειριστής του blog κος Δημήτρης Παπαδάτος έχει δεχθεί πάρα πολλές επιθέσεις για το θάρρος του λόγου του από πολλούς ''καλοθελητές και αγωνιστές'' της Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας μας. 
Είναι η πρώτη φορά που γράφω και ο λόγος είναι η παραπάνω απάντηση στην ανάρτηση του διαχειριστή από κάποιον Ανώνυμο. 
Και μιας εσύ ανώνυμε που δεν σου έχει μείνει λίγο θάρρος μέσα σου για να γράψεις το όνομά σου και έτσι να έχεις την ευθύνη του λόγου σου, μιλάς στον ενικό (γιατί μάλλον γνωρίζεις τον κο Παπαδάτο), θα σου απευθύνω και εγώ τον λόγο στον ενικό. 
Ποιος λοιπόν είσαι εσύ που κάνεις παρατηρήσεις;
Ποιος λοιπόν είσαι εσύ που κατηγορείς για έπαρση, για αλαζονεία, για περιφρόνηση, για φιλαυτία, για αυταρέσκεια; 
Ποιος λοιπόν είσαι εσύ τελικά που αποκαλείς ταλαίπωρο τον Δημήτρη Παπαδάτο; 
Ποιος λοιπόν είσαι εσύ βρε τρις- ταλαίπωρε που κρίνεις, κατακρίνεις και νουθετείς; 
Μήπως κρίνεις εξ' ιδίων τα αλλότρια;
Και επειδή με τα γραφόμενά σου θεωρώ ότι είσαι γνώστης του θεολογικού και εκκλησιολογικού λόγου, σε λυπάμαι πραγματικά για το ύφος σου και για τις ειρωνείες σου προς έναν μαχητή της Ορθοδοξίας. 
Δεν θέλω να γράψω άλλα γιατί θεωρώ ότι απευθυνόμενος σε εσένα χάνω τον πολύτιμο χρόνο μου.
Γεια σου λοιπόν Ανώνυμε δειλέ και τρις- ταλαίπωρε Ορθόδοξε πιστέ!!!

Με (καθόλου) εκτίμηση για εσένα,

Παναγιώτης Ανδρεόπουλος.   

7 σχόλια:

  1. Ελευθερία του λόγου δεν έχουμε; Τι σε νοιάζει τότε; Εσύ λες τα δικά σου και εγώ δικαιούμαι να λέω τα δικά μου. Το ξέρω, δεν αρέσει η αντίθετη άποψη στον «δημοκρατικό» διαχειριστή, αλλά τι να κάνουμε; Το γνωρίζετε πολύ καλά όλοι πως δεν είναι η ανωνυμία που ενοχλεί τον διαχειριστή, αλλά το ότι αυτά που γράφονται δεν τον συμφέρουν. Αλλά έτσι είναι, η αλήθεια πάντα ενοχλεί. Αν κάποιος λέει χαζομάρες επώνυμα, αυτά που λέει δεν παύουν να είναι χαζομάρες. Το αντίστοιχο ισχύει και για τα ανώνυμα. Όσο για το επίπεδο και το ήθος σου, μιλούν μόνα τους τα γραπτά σου. Δεν χρειάζεται να προσθέσω τίποτε παραπάνω εγώ...

    Α και κάτι με αστεεΐστικη διάθεση: Λες ότι δεν θα ξοδέψεις άλλο από τον «πολύτιμο χρόνο» σου μαζί μου. Ένας που δεν σε ξέρει, ίσως πιστεύσει ότι ο χρόνος σου είναι όντως «πολύτιμος» και είσαι κανένας ξερω ᾽γω εκατομμυριούχος.

    Καλό βράδυ εις αμφοτέρους. Πάντα με πραγματική χριστιανική αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ ανώνυμε, θα σου μιλήσω με πολύ αγάπη. Κατ' αρχήν σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τον στολισμό που μου έκανες. Τα λόγια σου όλα και τις κατηγορίες σου, μία προς μία, θα φυλάξω σαν πολύτιμο θησαυρό ώστε να τις βλέπω κάθε μέρα και να ταπεινώνομαι. Εσύ νομίζεις πως μου έκανες κακό με αυτά που μου έγραψες, αλλά δυστυχώς για εσένα πέτυχες το ακριβώς αντίθετο. Με εξύψωσες ενώπιον του Θεού και ταπείνωσες τον εαυτό σου και γι' αυτό λυπάμαι.Στις κατηγορίες σου ξέχασες να προσθέσεις πως είμαι ψεύτης, ιαχωβάς, διαβολέας και χίλια δύο άλλα. Τέτοιους κατηγόρους σαν και εσένα πρέπει να τους αγαπάμε ακόμη περισσότερο γιατί με τις κατηγορίες τους μας φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά στον παράδεισο.Κι αν για εμένα ο παράδεισος ήταν πολύ μακρυά, τώρα εσύ με έχεις βάλει ήδη με το ένα πόδι μέσα διότι γράφεις όλα αυτά τα οποία είναι... Να είσαι καλά και σου εύχομαι στο μέλλον να βρεις και άλλα λόγια να πεις για εμένα. Αλλά να μην ξεχάσεις κάποια στιγμή να βρεις και το θάρρος να γράψεις και το ονοματάκι σου, αν δεν λυπάσαι γι' αυτό. Διότι μόνο οι επώνυμες κατηγορίες έχουν σημασία εν αντιθέση με τις ανώνυμες που είναι σαν να μην έχουν ειπωθεί ποτέ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και κάτι που ξέχασα. Τα λόγια σου είναι αληθινά και η αλήθεια πονάει μόνο όταν λέγεται επώνυμα. Ανώνυμα ο καθένας μπορεί να γράψει ότι θέλει.Αλλά αυτή η ανωνυμία δεν δείχνει γενναιότητα αλλά δειλία, γι' αυτό και κάποιοι την προτιμούν προκειμένου να αποφύγουν τις συνέπειες. Εγώ όμως έχω το θάρρος να μιλάω επώνυμα και ότι λέω, καλό ή κακό να το υπογράφω με το όνομά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Από εδώ και εις το εξής στο ιστολόγιο θα δημοσιεύονται μόνο επώνυμα σχόλια, όπως η χριστιανική και λογική ηθική το επιβάλλει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. «Δημοκρατικότατος». Όπως πάντα. Όποιος δεν συμφωνεί μαζί μας κόβεται. Κατά τα άλλα, νοιαζεσαι και κατηγορείς τον πρώην φίλο σου, τον «δημοκρατικότατο κ. Στουραΐτη όπως λες, διότι δεν σου επιτρέπει να ασχολείσαι μαζί του. Το ξέρω ότι τα όσα σου γράφω σε ενοχλούν πολύ και δεν ανέχεσαι να τα ακούς. Αυτό σημαίνει ότι λέω μόνο την αλήθεια. Στην πραγματικότητα, παραξενεύομαι που επέτρεψες έστω και για λίγο τον σχολιασμό ανώνυμα στο ιστολόγιό σου. Διότι κάθε άλλο παρά «δημοκρατικό», «χριστιανικό» και «ηθικό» είναι. Θα ήταν πολύ προτιμότερο να το απαγορεύσεις, ώστε να μην δίδεις την εντύπωση της κατ᾽ επίφασιν ανοχή και σεβασμό στην άλλη άποψη που θέλεις να σερβίρεις.

    Όσο για το «ανώνυμο», θα σου απαντήσω με τα λόγια του Χριστού. Αν θέλεις, μπορείς να σβήσεις και αυτά. Πράξε ό,τι σου επιτρέπει το «χριστιανικό σου ήθος».

    «Οὐαὶ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί, ὅτι καθαρίζετε τὸ ἔξωθεν τοῦ ποτηρίου καὶ τῆς παροψίδος, ἔσωθεν δὲ γέμουσιν ἐξ ἁρπαγῆς καὶ ἀδικίας.»

    Με άλλα λόγια, είναι μεγάλη υποκρισία να απαιτείς να καθαριστεί το «έξωθεν του ποτηρίου», δηλαδή το όνομα, από την στιγμή που γνωρίζεις ότι αυτά που λέει είναι σωστά και στηλιτεύουν τα ακάθαρτα που έχεις έσωθεν του ποτηρίου. Ακόμα απλούστερα, το όνομα είναι για εσένα «προφάσεις εν αμαρτίαις» για να σιγήσεις κάθε στόμα που δεν συντάσσεται με τα όσα εσύ διαστρεβλωμένα κηρύττεις.

    Και το μεγάλο και ειλικρινές ερώτημα: Αυτό, το επιβάλλει η «χριστιανική και λογική ηθική»;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όπως και να το κάνουμε, το blog μου αγωνίζεται για την ορθή πληροφόρηση. Με μία διαφορά. Σε αυτό υπάρχουν οι επώνυμοι σχολιαστές και οι ανώνυμοι. Στην πρώτη περίπτωση, υπάρχει η ευθύνη αυτού που γράφει κάτι. Στη δεύτερη, καμία. Ο καθένας γράφει και μεταδίδει ό,τι θέλει, κρυπτόμενος πίσω από την ανωνυμία του. γ' αυτό στερείται κάτι πολύ σημαντικό. Την αξιοπιστία.
    Τα σχόλια, λοιπόν, του οποιουδήποτε ανώνυμου, σύμφνα με την κοινή λογική, είναι σαν τα σχόλια που γίνονται στις καφετέριες, στα μπαρ και στις παρέες.Εκεί ακούς και ύβρεις και ''αποκαλύψεις'' για διάσημα πρόσωπα, για πολιτικούς ακόμα και για ιερωμένους. Αυτοί οι ανώνυμοι σχολιαστές μπορούν πολύ ορθά να χαρακτηρισθούν από το ευρύ κοινό ως η εκδίκηση της ''γυφτιάς''. Αφού εσείς τα λέτε όπως σας συμφέρει, εμείς θα τα λέμε διαφορετικά και μη σας συμφέρει.Πάντοτε, όμως, ανώνυμα.
    Επομένως κανείς χρησιμοποιώντας την ανωνυμία μπορεί πολύ εύκολα να κρυφτεί πίσω από αυτήν και να αρχίσει να κατηγορεί τον άλλον. Τούτο όμως είναι ανήθικο αλλά και εξίσου αβάσιμο. Όταν κάποιος ξέρει τι λέει και πιστεύει πως αυτό όντως αληθεύει, τότε λαμβάνει την ευθύνη του λόγου του παραθέτοντας κάτω από το σχόλιο ή την δημοσίευση του το ονοματεπώνυμό του. κάτι που δυστυχώς δεν γίνεται με τον παραπάνω ανώνυμο. Επομένως εκείνος μπορεί να συνεχίσει να γράφει ό,τι θέλει και να με κατηγορεί όσο θέλει, αλλά όσο θα συνεχίσει αυτό να το κάνει ανώνυμα τα λόγια του δεν θα έχουν καμία ισχύ και θα γράφονται μόνο για χτυπούν εμένα και τις αλήθειες που λέω.
    Όσο για τα λόγια του χριστού που μου παρουσίασες αγαπητέ ανώνυμε, όλα σου τα γυρίζω πίσω, διότι φαίνεται πολύ ξεκάθαρα πως σου ταιριάζουν απόλυτα.Και μην ξεχνάς πως αυτά τα λόγια ο Χριστός τα είπε φανερά και όχι εν τω κρυπτώ, όπως κάνεις εσύ. Και μαζί με αυτά σε προτρέπω να θυμηθείς τι έλεγε ο Φαρισαίος για τον Τελώνη. Να είσαι καλά και περιμένω κι άλλα ''αληθινά'' αλλά ανώνυμα σχόλια και ύβρεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή