Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 27 Αυγούστου 2019

Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ 1935


ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ 
ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΑΡΧΙΕΡΕΩΝ
[Γενομένη το έτος 1935]

Κατά τον Μάϊον του έτους 1935 προσήλθον εις την αγωνιζομένην Εκκλησίαν των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών τρεις Αρχιερείς εκ του σχίσματος του νέου ημερολογίου, οι οποίοι εις τον μικρόν Ναόν της Κοιμήσεως Θεοτόκου εις τον Κολωνόν Αθηνών την Κυριακήν της Σαμαρείτιδος έδωσαν δημόσιαν ομολογίαν της ορθοδόξου πίστεως και εις την συνέχειαν ενώπιον μεγάλου πλήθους πιστών ορθοδόξων εις την πλατείαν Κολωνού διεκήρυξαν την ορθόδοξον πίστιν δια Διαγγέλματος προς τον πιστόν λαόν. Εις την συνέχειαν μετά τα κατ' αυτών μέτρα της Συνόδου των Νεοημερολογιτών, (φυλακίσεις, εξορίες κ.α.) λόγω της προσχωρήσεως εις την Εκκλησίαν των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών και της τελέσεως χειροτονιών νέων Αρχιερέων, μεταξύ των οποίων και του Αγιορείτου Ιερομονάχου Ματθαίου, απηύθυναν δι' Εγκυκλίου τας πατρικάς παραινέσεις των περί της ορθοδόξου πίστεως εις τους πιστούς χριστιανούς. Τα κύρια σημεία αυτής της Εγκυκλίου ενδεικτικά της ομολογίαςτης ορθοδόξου πίστεως δημοσιεύομεν κατωτέρω.

Η ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΤΗΡΙΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΑΡΧΙΕΡΕΩΝ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΛΑΟΝ

Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά

Καταδικασθέντες αδίκως υπό Σχισματικής Συνόδου εις καθαίρεσιν και πενταετή εγκάθειρξιν εις Μονάς .... θεωρούμεν ποιμαντορικόν καθήκον ημών, πριν η αποχωρισθώμεν, να απευθύνωμεν Υμίν τοις ακολουθούσι το Πάτριον και Ορθόδοξον εορτολόγιον τας εξής Ποιμαντορικάς παραινέσεις:

Ακολουθούντες πιστώς το Αποστολικόν ''Στήτε και κρατήτε τας παραδόσεις, ας εδιδάχθητε είτε δια λόγου είτε δι' επιστολής ημών'' μη παύσητε αγωνιζόμενοι δι' όλων των νομίμων και χριστιανικών μέσων υπέρ της κατισχύσεως και επιβραβεύσεως του Ιερού ημών αγώνος, όστις αποβλέπει εις την επαναφοράν εν τη Εκκλησία του Πατρίου και ορθοδόξου εορτολογίου, μόνου ικανού να αποκαταστήση τα υπό της Ελληνικής Εκκλησίας μειωθέν κύρος της ορθοδοξίας και να επαναφέρη την ειρήνην και την ένωσιν του ορθοδόξου Ελληνικού λαού. 

Επέπρωτο κρίμασιν οις οίδε Κύριος η πλειοψηφία της Ιεραρχίας της Ελληνικής Εκκλησίας υπό την έμπνευσιν και πρωτοβουλίαν του προκαθημένου Αυτής να προσάψη εις το τέως αγνόν και ακραιφνώς ορθόδοξον μέτωπον Αυτής τον μώμον του σχίσματος δια της αθετήσεως του ορθοδόξου εορτολογίου, του καθιερωθέντος υπό των 7 Οικουμενικών Συνόδων και κυρωθέντος υπό της αιωνοβίου πράξεως της ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας και της αντικαταστάσεως τούτου δια του Παπικού τοιούτου. 

Το σχίσμα βεβαίως τούτο του ορθοδόξου Ελληνικού λαού, εδημιούργησεν η πλειοψηφία της Ιεραρχίας ήτις επιλαθομένη της ιεράς και Εθνικής Αυτής αποστολής και του αρχαίου Ελληνικού γνωμικού ''μάχου υπέρ της Ορθοδοξίας και της Ελληνικής ελευθερίας'', εισήγαγεν άνευ της συναινέσεως απασών των ορθοδόξων Εκκλησιών εν τη θεία λατρεία το Παπικόν εορτολόγιον διαιρέσασα ούτως ου μόνον τας ορθοδόξους Εκκλησίας, αλλά και τους ορθοδόξους Χριστιανούς εις δύο αντιθέτους μερίδας. 

Ημείς αναλαβόντες την ποιμαντορίαν του ορθοδόξου Ελληνικού πληθυσμού του ακολουθούντος το πάτριον και ορθόδοξον εορτολόγιον, και έχοντες συναίσθησιν του όρκου πίστεως ον εδώκαμεν ότι θα φυλάξωμεν πάντα όσα παραλάβομεν παρά των 7 Οικουμενικών Συνόδων, αποφεύγοντες πάντα νεωτερισμόν, δεν ηδυνάμεθα παρά να κηρύξωμεν ως σχισματικήν την επίσημον Εκκλησίαν, ήτις εδέχθη το παπικόν εορτολόγιον, όπερ εχαρακτηρίσθη υπό πανορθοδόξων Συνόδων ''ως νεωτερισμός των αιρετικών, ως παγκόσμιον σκάνδαλον και ως αυθαίρετος καταπάτησις των θείων και ιερών Κανόνων και των Εκκλησιαστικών παραδόσεων''. 

Τούτου ένεκα συνιστώμεν εις άπαντας τους ακολουθούντας το ορθόδοξον εορτολόγιον, όπως μηδεμίαν πνευματικήν επικοινωνίαν έχωσι μετά της σχισματικής Εκκλησίας και των σχισματικών λειτουργών Αυτής, από των οποίων έφυγεν η χάρις του Παναγίου Πνεύματος. Διότι ούτοι ηθέτησαν αποφάσεις των Πατέρων της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου και πασών των πανορθοδόξων Συνόδων των καταδικασσών το Γρηγοριανόν εορτολόγιον. Ότι δε η σχισματική Εκκλησία δεν έχει χάριν και άγιον Πνεύμα, τούτο διαβεβαιοί και ο Μ. Βασίλειος λέγων τα εξής: ''Ει και περί μή Δόγματα οι Σχισματικοί σφάλοιντο, αλλ' επειδή τοίνυν κεφαλή του Σώματος της Εκκλησίας ο Χριστός εστί, κατά τον θείον Απόστολον, εξ ου τα Μέλη πάντα ζωούται και την πνευματικήν αύξησιν δέχεται, ούτοι δε της αρμονίας των Μελών του Σώματος απερράγησαν και ουκέτι παραμένουσαν αυτοίς έχουσι την χάριν του Αγίου Πνεύματος. Ο τοίνυν ουκ έχουσιν, πως αν τοις άλλοις μεταδοίεν;''. 

Όταν η σχισματική Εκκλησία επιβάλη μέτρα πιεστικά και καταθλιπτικά, όπως βιάση την ορθόδοξον ημών συνείδησιν, συνιστώμεν Υμίν, όπως τα πάντα υπομείνητε και κρατήσετε την ορθόδοξον παρακαταθήκην αλώβητον και αμόλυντον, όπως παρελάβομεν ταύτην παρά των ευσεβών Πατέρων ημών, έχοντες ως παράδειγμα φωτεινόν και ενισχυτικόν ημάς μή δειλιάσαντας και εν τη Δύσει του βίου ημών, χάριν της ορθοδοξίας, να αντικρύσωμεν μετά παρρησίας και μεγαλοφροσύνης τα ανελεύθερα και μεσαιωνικά μέτρα της εξορίας και εγκαθείρξεως ημών εις Μονάς ως εις φυλακάς.

Ταύτα θεωρούντες τιμήν και δόξαν και χαράν κατά τον Απόστολον κελεύοντα να χαίρωμεν και να καυχώμεθα εν τοις υπέρ του Χριστού παθήμασι, συνιστώμεν και Υμίν εμμονήν και εγκαρτέρησιν εν τοις δεινοίς και ταις θλίψεσι και ταις κακώσεσι και αικισμοίς, εις α θα υποβληθήτε υπό Εκκλησίας σχισματικής, ελπίζοντες πάντοτε εις τον Θεόν, ος ούκ εάσει ημάς πειρασθήναι υπέρ ο δυνάμεθα και όστις θα ευδοκήση εν τη απείρω αυτού και ανεξιχνιάστω μακροθυία να φωτίση και τους καλή τη πίστει πεπλανημένους και ακολουθούντας το παπικόν εορτολόγιον, και χαρίσηται εν τέλει Υμίν τον θρίαμβον της ορθοδοξίας και την ένωσιν του χριστεπωνύμου ορθοδόξου Ελληνικού πληθυσμού, υπέρ ων αγωνιζόμεθα προς δόξαν Χριστού, ου η χάρις και το άπειρον έλεος είη μετά πάντων Υμών.''

+ Ο Δημητριάδος Γερμανός

+ Ο πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος

+ Ο Ζακύνθου Χρυσόστομος

         

Το παραπάνω κείμενο το αντιγράψαμε από το λίαν προσφάτως κυκλοφορηθέν ειδικόν βιβλιαράκιν - ''ΑΦΙΕΡΩΜΑ'' της Ιεράς Συνόδου στον Άγιο Πατέρα.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου