Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2020

''ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ;''


 Επειδή πολλοί οι Θεολόγοι, Ορθόδοξοι και μη, που πολεμούν την Γνήσια Ορθόδοξο Εκκλησία του Χριστού, την εκπροσωπουμένη υπό της Ιεράς Συνόδου του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. κ. Παχωμίου, ειδικά δε εκείνοι που γράφουν μακροσκελή κείμενα προκειμένου να δικαιολογήσουν την δήθεν σωστή διαμαρτυρία ή διαφωνία τους, τα οποία καταλήγουν σε κείμενα χωρίς κανένα απολύτως νόημα, για τον λόγω αυτό είπα να ψάξω στο διαδίκτυο και να δω τι λένε οι ειδικοί περί του αληθινού Θεολόγου. Γράφοντας, λοιπόν, στο Google: '' Ο Αληθινός Θεολόγος'', βρήκα στον ''ΙΣΤΟΓΡΑΦΟ'' το παρακάτω κείμενο το οποίο το παραθέτω ως έχει, προκειμένου τόσο εμείς όσο και οι ''Θεολόγοι'' να δουν που εκείνοι σφάλλουν  με αποτέλεσμα στην ουσία  να καταλήγουν να είναι ''Θεολόγοι'' μόνο στα χαρτιά και, κατ' εμέ, Θολολόγοι στην Πραγματικότητα.    

 ''Ο Σεβ. Μητροπολίτης Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ, μετά από πρόσκληση του Σεβ. Μητροπολίτου Δημητριάδος κ. Ιγνατίου μετείχε ως εισηγητής στην 5η Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος, στις 11 Φεβρουαρίου 2013, με θέμα <<Ποιος είναι ο αληθινός Θεολόγος; Τα κριτήρια της Θεολογίας κατά τον Άγιο Γρηγόριο>>.

 Ο κ. Ιωήλ σημείωσε ότι ο Άγιος Γρηγόριος δίδασκε ότι <<η Θεολογία δεν είναι για τον καθένα, πολύ περισσότερο τους εμπαθείς. Είναι για μερικούς μόνο. Αν είσαι άνθρωπος, σύμφωνα με τον χαρακτήρα του Χριστού και έχεις γυμνασμένα τα αισθητήρια και γνωρίζεις που καλά τα Θεία, τότε να ομιλείς για εκείνην την σοφίαν του Θεού, για την οποία γίνεται λόγος στους τελείους, να ομιλείς για την σοφία που είναι αποθησαυρισμένη στο μυστήριο. Αν, όμως, είσαι νήπιος και η σκέψη σου ασχολείται με τα ευτελή πράγματα και δεν μπορείς να προχωρήσεις στα υψηλότερα, τότε να τρέφεσαι με γάλα...>>

 Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε <<στην μεγάλη σημασία που δίδει ο Άγιος στην πνευματική προετοιμασία του ανθρώπου - του Θεολόγου. Πρώτα να παιδαγωγηθεί πνευματικά ο άνθρωπος και μετά να αρχίσει να διδάσκει και να νουθετεί πνευματικά τους ανθρώπους... Μόνο με την Χάρη του Αγίου Πνεύματος μπορούμε να κατανοήσουμε τα δόγματα και τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας... εάν δεν έχουμε τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος κινδυνεύουμε να περιπέσουμε σε πλάνες και ασπαζόμαστε πότε τη μία κακοδοξία και πότε την άλλη...>>

 Στη συνέχεια παρέθεσε την περιγραφή του Θεολόγου, κατά τον Άγιο Γρηγόριο: <<θέλεις κάποτε να γίνεις Θεολόγος και αντάξιος της Θεότητος; Να τηρείς τις εντολές, να βαδίζεις σύμφωνα προς τα προστάγματα, γιατί η πράξη είναι το σημείο από όπου θα μπορέσεις να ανέβεις στη θεωρία (του Θεού)...>>

 Ακολούθως, παρέθεσε επικουρικά, απόψεις άλλων Θεολόγων σύγχρονων και παλαιοτέρων, σχετικά με την έννοια της Θεολογίας και στάθηκε ιδιαίτερα στον Αρχιμ. Σωφρόνιο Ζαχάρωφ, ο οποίος έλεγε ότι: <<Η Θεολογία είναι η κατάσταση του πνεύματος, που επενεργείται από τη χάρη του Θεού. Εδώ βρίσκεται η διαφορά ανάμεσα στη Θεολογία και στη Φιλοσοφία, ανάμεσα στην αληθινή Θεολογία και τη Θεολογία των διανοουμένων. Αν μία τέτοια έμπνευση αγγίζει την καρδιά σας, δεν θα έχει τέλος πάνω στη γη. Είναι ανεξάντλητη, γιατί μέσα της βρίσκεται η αρχή της αιώνιας ζωής... Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στη γνώση αυτή και σ' εκείνη που αποκτάται στις Θεολογικές Σχολές. Μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη η σπουδή της Θεολογίας χωρίς την υπαρκτική εμπειρία της ζωής στο Πνεύμα του Χριστού... Κινδυνεύουμε να υιοθετήσουμε κάποια λανθασμένη στάση, αν θεωρήσουμε τον εαυτό μας ανώτερο και αυτό αρκεί για να χαθούμε. Μια άλλου είδους έμπνευση οφείλουμε να αναζητήσουμε στην εν Χριστώ ζωή. Η Θεολογική επιστήμη που διδάσκεται στα σχολεία και που έγινε επιστημονική ειδικότητα ανοικτή σε όλους, δεν παρέχει τη γνώση του Θεού. Η γνώση του Θεού πηγάζει από την εν Θεώ ζωή που γεννιέται στα μύχια της καρδιάς... Μπορεί κάποιος να είναι πολυμαθέστατος, αν έχει ακαδημαϊκά διπλώματα και να παραμένει εντελώς αδαής της οδού της σωτηρίας>>.

 Ολοκληρώνοντας την εισήγησή του ο Μητροπολίτης Εδέσσης επεσήμανε ότι <<αληθινός Θεολόγος δεν είναι ο πολύξερος και διαβασμένος πολύ, άλλωστε τέτοιος είναι και ο διάβολος, που δεν έχει τη χάρι του Θεού πάνω του, αλλά αυτός που με αίσθηση ψυχής έχει γνωρίσει το Θεό και μπορεί ασφαλώς και απλανώς να δώσει απάντηση για το Θεό, τα σωτηριώδη δόγματά Του, για την ελπίδα της σωτηρίας μας...>>. 

 Αυτά είπε ο κ. Ιωήλ και με αυτά συμφωνεί και η ταπεινότητά μου κ. Στουραΐτη. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου