Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 6 Ιουλίου 2017

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΜΗ ΕΙΚΟΝΙΣΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΑΤΡΟΣ


ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ,




ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΗ ΕΙΚΟΝΙΣΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΛΟΓΟΣ, ΜΗΤΕ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΑΠΤΕΣΤΩΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ. ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟ, ΠΡΩΤΑ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΘΑΡΟ ΚΙ ΕΠΕΙΤΑ ΠΝΕΥΜΑ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ. ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΥΟ ΦΤΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΕΥΟΥΝ ΩΣΤΕ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΦΩΤΙΣΕΙ ΤΟΝ ΟΠΟΙΔΗΠΟΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.




ΑΝ Ο ΚΑΘ' ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΜΑΣ ΠΑΡΕΙ ΤΟ ΤΡΙΩΔΙΟ ΚΑΙ ΚΑΤΣΕΙ ΗΡΕΜΟΣ ΔΙΠΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΙΚΟΝΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙ, ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΒΡΕΙ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΝ Ο ΘΕΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Ή ΟΧΙ ΝΑ ΕΙΚΟΝΙΖΕΤΑΙ.




ΕΓΩ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΘΕΛΩ ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΝΑ ΚΟΥΡΑΣΩ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΩ ΕΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΤΡΟΠΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΝΟΥΝ ΛΟΓΩ Μ Ο Ν Ο ΠΕΡΙ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΟΥΧΙ ΠΕΡΙ ΘΕΟΥ.




ΙΔΟΥ ΛΟΙΠΟΝ:




1. Την άχραντον Εικόνα σου προσκυνούμεν, Αγαθέ, αιτούμενοι συγχώρησιν των πταισμάτων ημών, ΧΡΙΣΤΕ ο Θεός ημών.... (Εδώ το Απολυτίκιο της Εορτής καλεί όλους εμάς τους απλούς Χριστιανούς να σπεύσουμε και να προσκυνήσουμε την '' Άχραντον'' εικόνα ουχί του Θεού μόνον, αλλά του Χριστού του Θεού. Που αυτό ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙ πως σημαίνει ότι ΔΕΝ ΤΙΘΕΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΛΟΓΟΣ της διαχωρίσεως του Χριστού από τον Θεό, αλλά και το αντίστροφο. Αυτό δεν το λέμε εμείς, το λέει το ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ. Και δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ τυχαίο πως από το απολυτίκιο και ΜΟΝΟ μπορεί κανείς να μάθει την αλήθεια. Γι' αυτό αν κάποιοι επιμένουν στις αιρετικές δοξασίες τους περί απεικονίσεως του Θεού Πατρός, καλό θα είναι να πάρουν το απολυτίκιο από το Τριώδιο και να το αλλάξουν, σβήνοντας δίπλα και πριν ακριβώς από την λέξη Θεός, την λέξη ''Χριστέ'', αφήνοντας μόνο τη λέξη Θεός. )




2. [Εισερχόμεθα εις την Ακολουθία του Εσπερινού, η οποία κι αυτή μας δίνει πολλές απαντήσεις στο συγκεκριμένο ερώτημα.]








Μικρός Εσπερινός:




''Δεύτε ΠΑΝΤΕΣ ΠΡΟΣΠΕΣΩΜΕΝ, ευσεβοφρόνως, (εικόνας Θεού μήπως; ΟΥΧΙ...), ΕΙΚΟΝΑΣ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΠΡΟΣΚΥΝΟΝΤΕΣ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ''




''Προς το πρωτότυπον φέρει, φησί Βασίλειος, τιμή η της εικόνος. δια τούτο εν σχέσει, ΤΙΜΩΝΤΕΣ τας εικόνας, (Θεού μήπως; ΟΥΧΙ...), Σωτήρος ΧΡΙΣΤΟΥ...''




Μεγάλος Εσπερινός;




''Φύση ΑΠΕΡΙΓΡΑΠΤΟΣ, τη ΘεΙκή σου υπάρχων, επ' εσχάτων Δέσποτα, (κι εδώ έρχεται η μεγάλη απάντηση προς ΟΛΟΥΣ), ΣΑΡΚΩΘΕΙΣ ηξίωσας ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣΘΑΙ...''




(Βλέπουμε λοιπόν τι μας λέγει το στιχητό προσόμοιο του Τριωδίου; Μας δίνει δύο μεγάλες απαντήσεις, που η μία είναι πιο θαυμαστή από την άλλη. Πρώτα μας λέγει το λογκό, πως η ''Φύση'' του Θεού Πατρός είναι ΑΔΙΑΝΟΗΤΟΝ να Κατανοηθεί και επομένως να αποτυπωθεί στο χαρτί, διότι ο Θεός είναι πολύ απλά ΑΠΕΡΙΓΡΑΠΤΟΣ. Αλλά αν δεν μας φτάνει αυτό, το στιχηρό συνεχίζει λέγοντας πως ο ο Θεός αξίωσε όλους μας να τον περιγράψουμε κατόπιν της ΣΑΡΚΩΣΕΩΣ ΤΟΥ. Δηλαδή της σάρκας που έλαβε ως άνθρωπος και κατέβηκε στην γη ως Χριστός. Το στιχηρό πιστεύω πως είναι πολύ ξεκάθαρο.)




''Υπέρτιμον κόσμησιν, η του Χριστού Εκκλησία, των σεπτών απείληφε, και αγίων Εικόνων, ( ποιού; του Θεού;ΟΧΙ...) 1. του ΣΩΤΗΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ και 2. Της Θεομήτορος.''




( Επίσης πολύ κατανοητό και αυτό το στιχηρό.)




Το Δοξαστικό εις ήχον Β΄ μας δίνει τις εξής αποστομωτικές απαντήσεις:




'' ... Ιδού γαρ η Εκκλησία, την ένσωμον Εικόνα (Θεού μήπως; ΟΥΧΙ..) ΧΡΙΣΤΟΥ, ως υπερκόσμιον επαμφιέννυται... ίνα (την εκόνα του Χριστού) ΣΕΒΟΜΕΘΑ, ΤΟΥΤΟΥ και την ΕΙΚΟΝΑ ΔΙΑΚΡΑΤΟΥΝΤΕΣ ΜΗ ΠΛΑΝΩΜΕΘΑ. (Και όσοι ΔΕΝ το πιστεύουν και ΔΕΝ το τηρούν αυτό; Ιδού και η απάντηση), Ενδυσάσθωσαν ΑΙΣΧΥΝΗΝ, ΟΙ ΟΥΤΩ ΜΗ ΠΙΣΤΕΥΟΝΤΕΣ. (Διότι) ημίν γρα ΔΟΞΑ του ΣΑΡΚΩΘΕΝΤΟΣ (κείνουν δηλαδή που έλαβε σάρκα, ήτοι του Χριστού) η ΜΟΡΦΗ, (την οποία) ΕΥΣΕΒΩΣ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕΝΗ, ΟΥ ΘΕΟΠΟΙΟΥΜΕΝΗ. Τ Α Υ Τ Η Ν ΚΑΤΑΣΠΑΖΟΜΕΝΟΙ, ΠΙΣΤΟΙ βοήσωμεν....''




Αλλά αν δεν μας φτάνει και το παραπάνω Δοξαστικό, ας δούμε με πολύ ΠΡΟΣΟΧΗ τι μας λέγει και το επόμενο, το οποίο είναι και αυτό εις ήχο Β΄.




''....και τας εν ΤΟΙΧΟΙΣ ΚΑΙ ΠΙΝΑΞΙ, ΚΑΙ ΙΕΡΟΙΣ ΣΚΕΥΕΣΙΝ Ε Γ Χ Α Ρ Α Χ Θ Ε Ι Σ Α Σ ΙΕΡΑΣ (μήπως Θεού; ΟΥΧΙ..) 1. Χ Ρ Ι Σ Τ Ο Υ ΕΙΚΟΝΑΣ, 2. Της Πανάγνου και 3. Πάντων των Αγίων, (τις οποίες πως προσκυνούμεν;), τιμητικώς προσκυνήσωμεν... (διότι) η γαρ τιμή της Εικόνος, ως φησί Βασίλειος, ΕΠΙ ΤΩ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΝ ΔΙΑΒΑΙΝΕΙ.''

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου