Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 6 Ιουλίου 2017

ΑΓΙΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΙΧΗΣΗ

( Η συγκεκριμένη ανάρτηση αφιερώνεται εις του πιστούς ακόλουθους του ''Αρχιεπ'' Στεφάνου οι οποίοι διεφώνησαν και διαφωνούν με την εν έτη 2005 αποτείχιση του Σεβ/του Κηρύκου εκ της ''Συνόδου'' τους, αλλά και σε όλους εκείνους οι οποίοι γενικά διαφωνούν με την πράξη της αποτειχίσεως).

1. Λέγει ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης:
"Οι της την κοινωνίαν εαυτούς διαστέλλοντες" (δηλαδή εκείνων που δεν εκτελούν τους νόμους της Εκκλησίας), οι χωριζόμενοι αυτοί, οχι μόνον δια τον χωρισμόν δεν καταδικάζονται, αλλά ΤΙΜΗΣ της ΠΡΕΠΟΥΣΗΣ, ως ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ, είναι ΑΞΙΟΙ, επειδή όχι σχίσμα επροξένησαν εις την Εκκλησίαν με τον χωρισμόν αυτόν, αλλά μάλλον ηλευθέρωσαν την Εκκλησίαν από το σχίσμα και την αίρεσιν των ψευδεπισκόπων αυτών. Ορα και τον λα΄αποστολικόν. (Ιερόν Πηδάλιον, έκδ.Παπαδημητρίου 1970κ, σελ. 358κ).

2. Ο άγιος Θεόδωρος Στουδίτης:
«Οι επίσκοποι δεν επιτρέπεται να πράττουν όπως αυτοί θέλουν (“προς το δοκούν”), αλλά είναι δέσμιοι των εντολών και των Ιερών Κανόνων».3. Ο άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος λέει: «Πας ο λέγων παρά τα διατεταγμένα, καν αξιόπιστος ή, καν νηστεύη, καν θαύματα ποιή, καν προφητεύη, λύκος φαινέσθω εν προβάτου δορά, προβάτων φθοράν κατεργαζόμενος»!4. Ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός λέει:" Ότι αιρετικός έστι ο και μικρόν τι παρεκκλίνων της ορθής Πίστεως".

3. Ο Απ. Παύλος λέγει:
«Παραγγέλομεν δε υμίν, αδελφοί, εν ονόματι του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, στέλλεσθαι υμάς (=να κόπτετε κάθε πνευματικήν επικοινωνίαν εκκλησιαστικώς) από παντός αδελφού ατάκτως περιπατούντος και μη κατά την παράδοσιν ην παρέλαβον παρ’ ημών» (Β’ Θεσ. γ΄ 6). «ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ' ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω». 

4. Ο I. Χρυσόστομος, ως μόνη ελπίδα να διορθωθούν τα κακά στην Εκκλησία, θεωρεί, την εμμονή στη διακοπή της κοινωνίας με τους παρανομούντας Επισκόπους, που είχαν πάρει στα χέρια τους την εκκλησιαστική εξουσία . Λάβετε δε υπόψιν το εξής σημαντικό: Εδώ ο ιερός Χρυσόστομος, προτρέπει σε διακοπή κοινωνίας, όχι γιατί υπάρχει κάποια αίρεση, αλλά ελαφρότερα θέματα δικαιοσύνης, διοικητικά και εκκλησιολογικά.

5. Ο αγ. Ειρηναίος:
«Οι Απόστολοι και οι μαθηταί αυτών έσχον (=είχαν) τόσον μεγάλην “ευλάβειαν”, ώστε απέφευγαν και να συνομιλούν ακόμη με εκείνους που ενόθευαν την αλήθειαν της πίστεως» (Άγιος Ειρηναίος, Έλεγχος και ανατροπή ψευδωνύμου γνώσεως, Γ 3, 4, ΒΕΠΕΣ 5, 144 (15-22).

6. Ο άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος:
«Τι ποιείς άνθρωπε; Παρεβάθη ο νόμος, κατεφρονήθη σωφροσύνη, πλημμελήματα τοσαύτα ετολμήθη παρά τινος των ιερωμένων, τα άνω κάτω γέγονε και ου φρίττεις;… ουκ αλγείς; ουκ επιτιμά…, αλλά κοινωνείς;» (Ρ.G. 55, 252). 

7. Αγ. Θεόδωρος Σουδίτης: *Την Εκκλησία του Χριστού δεν αποτελούν οι πολλοί , αλλά εκείνοι που φυλάσσουν την ορθή και σωτήρια της Πίστεως Ομολογίαν, έστω και αν είναι ολίγοι ."
8. Μ. Βασίλειος:*Πρέπει να δείχνουμε για την Αλήθεια θάρρος, ακόμη και αν σκανδαλίζονται μερικοί." 11. Ἄγ. Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου:«Ἀκόμα καί πολύ λίγοι νά παραμείνουν ἑνωμένοι στήν ἀλήθεια καί τήν Ὀρθοδοξία, αὐτοί ἀποτελοῦν τήν Ἐκκλησία καί τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ»
9. Ἄγ. Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ:«Ἐκεῖνοι πού ἀνήκουν στήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, εἶναι αὐτοί πού βρίσκονται στήν ἀλήθεια. Ἐκεῖνοι πού δέν βρίσκονται στήν ἀλήθεια, δέν ἀνήκουν στήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ»13. Ἄγ. Νικοδήμου:«Ἐάν ὅμως ὁ λόγος καί ἡ ὑπόθεσις εἶναι περί πίστεως καί τῶν παραδόσεων τῆς Ἐκκλησίας μας, τότε καί ὁ πλέον εἰρηνικός καί ἠσύχιος πρέπει νά πολεμεῖ ὑπέρ αὐτῶν»
. ΟΥΑΙ ΗΜΙΝ ΤΟΙΣ ΑΘΛΙΟΙΣ, ΟΤΙ ΚΑΤΕΛΙΠΟΜΕΝ ΤΗΝ ΟΔΟΝ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ ΕΡΗΜΟΙ ΕΣΜΕΝ ΠΑΝΤΟΣ ΕΡΓΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ( Αγιος Μαξιμος ο Ομολογητης).
11. ΟΡΘΟΔΟΞΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΕ ΠΡΟΣΕΞΕ ΚΑΛΑ
Μή δώσεις τὴν καρδιά σου σὲ γέροντα ή σε πνευματικο, που –σε θέματα Πίστεως– βάζει τη διάκριση και την υπακοή πάνω από το Ευαγγέλιο και τους Αγίους.
12. Ου γαρ Επισκόπων, αλλά ψευδεπισκόπων και ψευδοδιδασκάλων κατέγνωσαν, και ου σχίσματι την ένωσιν της Εκκλησίας κατέτεμον,αλλά σχισμάτων και μερισμών την Εκκλησίαν εσπούδασαν ρύσασθαι".
(Ιερόν Πηδάλιον Σ.358).
13. Τούτο εστί το καύχημα ημών,
η πίστις ημών,
η καλή κληρονομία των Πατέρων ημών.
Μετά ταύτης Θεώ παραστήναι ελπίζομεν
και των ημαρτημένων λαβείν την άφεσιν.
Ταύτης δε άνευ
ουκ οίδα ποία δικαιοσύνη
της αιωνίου κολάσεως
ημάς λυτρώσεται.
Αγιος Μάρκος ο Ευγενικός
14. Oυκ έστιν γαρ ο λόγος εν λόγοις ο αγών, αλλ’ εν πράγμασιν.
Ουδέ ρητών και αποδείξεων ο καιρός, αλλά δεί τους αγαπώντας τον Θεόν έργοις αυτοίς γενναίως παρατετάχθαι και πάντα κίνδυνον ετοίμους είναι παθείν υπέρ της ευσεβείας και του μη τη κοινωνία χρανθήναι των ασεβών.
αγιος Μάρκος ο Ευγενικός
15. Ποιμενες πολλοι διεφθειραν τον Αμπελωνα μου, εμολυναν την μεριδα μου, εδωκαν την μεριδα την επιθυμητην μου εις ερημον αβατον, ετεθη εις αφανισμον απωλειας.
(Ιερ.ΙΑ΄18-23)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου