ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΘHΣΑΥΡΙΣΜΑΤΑ
Ἐνοριακό φυλλάδιο πνευματικῆς οἰκοδομῆς
Εκδίδεται ὑπό τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Μεσογαίας, Λαυρεωτικῆς & Ἀχαρνῶν
ΤΕΥΧΟΣ 13ΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2021
Ο Απόστολος και το Ευαγγέλιο
της Κυριακής μετά τα Φώτα
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ (Ἐφεσ. δ΄ 7-13)
Αδελφοί, ἑνὶ ἑκάστῳ ἡμῶν ἐδόθη ἡ χάρις κατὰ τὸ μέτρον τῆς δωρεᾶς τοῦ Χριστοῦ. Διὸ λέγει· «Ἀναβὰς εἰς ὕψος ᾐχμαλώτευσεν αἰχμαλωσίαν καὶ ἔδωκε δόματα τοῖς ἀνθρώποις». Τὸ δὲ «ἀνέβη» τί ἐστιν εἰ μὴ ὅτι καὶ κατέβη πρῶτον εἰς τὰ κατώτερα μέρη τῆς γῆς; Ὁ καταβὰς αὐτός ἐστι καὶ ὁ ἀναβὰς ὑπεράνω πάντων τῶν οὐρανῶν, ἵνα πληρώσῃ τὰ πάντα. Καὶ αὐτὸς ἔδωκε τοὺς μὲν ἀποστόλους, τοὺς δὲ προφήτας, τοὺς δὲ εὐαγγελιστάς, τοὺς δὲ ποιμένας καὶ διδασκάλους, πρὸς τὸν καταρτισμὸν τῶν ἁγίων εἰς ἔργον διακονίας, εἰς οἰκοδομὴν τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ, μέχρι καταντήσωμεν οἱ πάντες εἰς τὴν ἑνότητα τῆς πίστεως καὶ τῆς ἐπιγνώσεως τοῦ υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, εἰς ἄνδρα τέλειον, εἰς μέτρον ἡλικίας τοῦ πληρώματος τοῦ Χριστοῦ.
Μετάφραση
Αδελφοί, στόν καθένα μας ἔχει δοθεῖ κάποιο ἰδιαίτερο χάρισμα, σύμφωνα μέ τό μέτρο πού δωρίζει ὁ Χριστός. Γι’ αὐτό λέει ἡ Γραφή: Ἀνέβηκε ψηλά, πῆρε μαζί του αἰχμαλώτους, ἔδωσε δῶρα στούς ἀνθρώπους. Τό ἀνέβηκε ὅμως, τί ἄλλο σημαίνει παρά πώς προηγουμένως εἶχε κατέβει ἐδῶ στή γῆ; Αὐτός πού κατέβηκε εἶναι ὁ ἴδιος πού ἀνέβηκε πάνω ἄπ΄ ὅλους τούς οὐρανούς, γιά νά γεμίσει μέ τήν παρουσία του τό σύμπαν. Αὐτός, λοιπόν, σέ ἄλλους ἔδωσε τό χάρισμα τοῦ ἀποστόλου, σέ ἄλλους τοῦ προφήτη, σέ ἄλλους τοῦ εὐαγγελιστῆ καί σ΄ ἄλλους τοῦ ποιμένα καί δασκάλου, γιά νά καταρτίζουν τούς πιστούς γιά τό ἔργο τῆς διακονίας, ὥστε νά οἰκοδομεῖται τό σῶμα τοῦ Χριστοῦ. Ἔτσι θά καταλήξουμε ὅλοι στήν ἑνότητα πού δίνει ἡ πίστη καί ἡ βαθιά γνώση τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, θά γίνουμε ὥριμοι καί θά φτάσουμε στήν τελειότητα πού μέ-τρο της εἶναι ὁ Χριστός.
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ (Ματθ. δ΄ 12-17)
Tῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἀκούσας ὁ Ἰησοῦς ὅτι Ἰωάννης παρεδόθη, ἀνεχώρησεν εἰς τὴν Γαλιλαίαν, καὶ καταλιπὼν τὴν Ναζαρὲτ ἐλθὼν κατῴκησεν εἰς Καπερναοὺμ τὴν παραθαλασσίαν ἐν ὁρίοις Ζαβουλὼν καὶ Νεφθαλείμ, ἵνα πληρωθῇ τὸ ῥηθὲν διὰ Ἠσαΐου τοῦ προφήτου λέγοντος· «Γῆ Ζαβουλὼν καὶ γῆ Νεφθαλείμ, ὁδὸν θαλάσσης, πέραν τοῦ Ἰορδάνου, Γαλιλαία τῶν ἐθνῶν, ὁ λαὸς ὁ καθήμενος ἐν σκότει φῶς εἶδεν μέγα, καὶ τοῖς καθημένοις ἐν χώρᾳ καὶ σκιᾷ θανάτου φῶς ἀνέτειλεν αὐτοῖς». Ἀπὸ τότε ἤρξατο ὁ Ἰησοῦς κηρύσσειν καὶ λέγειν· Μετανοεῖτε· ἤγγικεν γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν.
Μετάφραση
Εκεῖνο τόν καιρό, ὃταν ἔμαθε ὁ Ἰησοῦς πώς συνέλαβαν τόν Ἰωάννη, ἔφυγε γιά τή Γαλιλαία. Ἐγκατέλειψε ὅμως τή Ναζαρέτ καί πῆγε κι ἔμεινε στήν Καπερναούμ, πόλη πού βρίσκεται στίς ὄχθες τῆς λίμνης, στήν περιοχή τῶν φυλῶν Ζαβουλῶν καί Νεφθαλείμ. Ἔτσι πραγματοποιήθηκε ἡ προφητεία τοῦ Ἠσαΐα πού λέει: Ἡ χώρα τοῦ Ζαβουλῶν καί ἡ χώρα τοῦ Νεφθαλείμ, ἐκεῖ πού ὁ δρόμος πάει γιά τή θάλασσα καί πέρα ἀπό τόν Ἰορδάνη, ἡ Γαλιλαία πού τήν κατοικοῦν εἰδωλολάτρες, ἐκεῖ αὐτοί πού κατοικοῦνε στό σκοτάδι εἶδαν φῶς δυνατό. Καί γιά ὅσους μένουν στή χώρα πού τή σκιάζει ὁ θάνατος ἀνέτειλε ἕνα φῶς γιά χάρη τους. Ἀπό τότε ἄρχισε κι ὁ Ἰησοῦς νά κηρύττει καί νά λέει: «Μετανοεῖτε γιατί ἔφτασε ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ».
«Μετανοεῖτε»
Ἀκούσαμε στὸ εὐαγγελικὸ ἀνάγνωσμα σήμερα, Κυριακὴ μετὰ τὰ Φῶτα, ὅτι ὁ Κύριος μετὰ τὴ φυλάκιση τοῦ Τιμίου Προδρόμου ἄρχισε νὰ κηρύττει συστηματικά. Καὶ τί ἔλεγε; «Μετανοεῖτε· ἤγγικε γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν». Καλοῦσε σὲ μετάνοια· διότι, ἔλεγε ὁ Κύριος, ἔχουν πλησιάσει οἱ ἡμέρες κατὰ τὶς ὁποῖες θὰ εἶναι δυνατὸν νὰ μετάσχουν οἱ ἄνθρωποι στὴ Βασιλεία τῶν οὐρανῶν καὶ νὰ ἀπολαύσουν τὰ ἀγαθά της. Τὸ κήρυγμα λοιπὸν τοῦ Κυρίου ἦταν κήρυγμα μετανοίας. Τὸ κήρυγμα τῆς Ἐκκλησίας διαμέσου τῶν αἰώνων εἶναι κήρυγμα μετανοίας. Γιατί ὅμως; Ἂς δοῦμε πολὺ σύντομα γιατί εἶναι τόσο σπουδαία ἡ μετάνοια καὶ πῶς θὰ τὴν κατορθώσουμε.
1. Ἡ σπουδαιότητα τῆς μετανοίας
Ὁ ἄνθρωπος εἶναι πλασμένος γιὰ τὸν Θεό. Ὁ ἄνθρωπος εἶναι εὐτυχισμένος μόνο ὅταν βρίσκεται σὲ κοινωνία μαζί Του. Καὶ ἀντίστροφα, εἶναι δυστυχισμένος ὅταν χάνει τὸν Θεό, ὅταν ἀπομακρύνεται ἀπὸ Αὐτόν.
Τί χωρίζει ὅμως τὸν ἄνθρωπο ἀπὸ τὸν Θεό; Δὲν τὸν χωρίζουν οὔτε ἡ νιότη του, οὔτε τὰ γηρατειά του, οὔτε ὁ πλοῦτος ἢ ἡ φτώχεια του, οὔτε ἡ ὑγεία ἢ ἡ ἀρρώστια του, οὔτε ὁ ἔπαινος ἢ ἡ καταφρόνηση τῶν ἀνθρώπων· τὸν χωρίζει ἡ ἁμαρτία, ποὺ ὁ ἴδιος ἐπιλέγει ἐλεύθερα. Τὸ δηλώνει ὁ προφήτης Ἡσαΐας: «Τὰ ἁμαρτήματα ὑμῶν διιστῶσιν ἀναμέσον ὑμῶν καὶ ἀναμέσον τοῦ Θεοῦ» (Ἡσ. νθ´ [59] 2). Τὰ ἁμαρτήματά σας δημιουργοῦν χωρισμὸ καὶ διάσταση ἀνάμεσα σ᾿ ἐσᾶς καὶ στὸ Θεό.
Μάλιστα ὅσο πιὸ πολὺ ἁμαρτάνει κανείς, τόσο πιὸ πολὺ ἀπομακρύνεται ἀπὸ τὸν Θεό. Καὶ τὸ φοβερότερο: Ἁμαρτάνουν ὅλοι ἀνεξαιρέτως οἱ ἄνθρωποι κάθε μέρα τῆς ζωῆς τους. «Πολλὰ γὰρ πταίομεν ἅπαντες», σημειώνει ὁ ἅγιος Ἰάκωβος ὁ Ἀδελφόθεος (Ἰακ. γ´ 2).
Μπορεῖ ὁ ἁμαρτωλὸς νὰ ξαναβρεῖ τὸν Θεό;
Ναί! Πῶς; Διὰ τῆς
μετανοίας· ἂν
μετανοήσει. Γι᾿ αὐτὸ ἡ μετάνοια ἀποτελεῖ τὸ κεντρικὸ σημεῖο τοῦ
κηρύγματος τοῦ Κυρίου·
διότι εἶναι τὸ μοναδικὸ φάρμακο
γιὰ τὴν πιὸ μεγάλη ἀρρώστια τοῦ ἀνθρώπου, τὴν ἁμαρτία του. Εἶναι τὸ μόνο
μέσο γιὰ νὰ ξαναβρεῖ τὸν Θεό, τὴν πηγὴ τῆς εὐτυχίας του.
Ἀλλὰ πῶς θὰ κατορθώσουμε τὴ μετάνοια;
2. Πῶς θὰ μετανοήσουμε
Ἡ μετάνοια εἶναι ἐνέργεια τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἕνα πνευματικὸ θαῦμα, θαυμαστὴ ἀπελευθέρωση τοῦ ἁμαρτωλοῦ ἀπὸ τὴν ἐξουσία τοῦ διαβόλου
καὶ ἐπιστροφή του στὸ Θεό. Γιὰ νὰ ζήσουμε λοιπὸν τὴ
μετάνοια, πρέπει νὰ ζητοῦμε ἀπὸ τὸν Θεὸ νὰ μᾶς τὴ χαρίσει.
Δὲν ἀρκεῖ ὅμως μόνο
αὐτό. Ἡ μετάνοια εἶναι ἐπίσκεψη τῆς θείας
Χάριτος στοὺς ἀξίους, σ᾿ ἐκείνους ποὺ ἀγωνίζονται νὰ μετανοοῦν. Σὲ τί ὅμως συνίσταται ἡ ἀληθινὴ μετάνοια, ποιὰ εἶναι τὰ βασικὰ
γνωρίσματά της, ὥστε νὰ τὰ
καλλιεργήσουμε;
Πρῶτα-πρῶτα αὐτὸς ποὺ μετανοεῖ, ἀναγνωρίζει
τὴν ἁμαρτωλότητά του καὶ συναισθάνεται τὴν ἐνοχή του.
Παραδέχεται ὅτι ἁμάρτησε ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, ὅτι πρόδωσε τὴν ἀγάπη Του.
Ἡ
συναίσθηση τῆς ἁμαρτωλότητος συνοδεύεται ἀπὸ τὴ συντριβή, τὸ κύριο
γνώρισμα τῆς
μετανοίας. Ὅποιος
μετανοεῖ,
συντρίβεται, δηλαδὴ πονάει ψυχικά. Ἀλλὰ αὐτὸς ὁ πόνος δὲν εἶναι ἡ ταραχὴ ἀπὸ τὶς τύψεις
τῆς
συνειδήσεως, οὔτε ἡ ἀπελπισία
καὶ βαθιὰ μελαγχολία, ποὺ παραλύουν καὶ ἀχρηστεύουν
τὸν ἄνθρωπο. Ὁ πόνος τῆς μετανοίας εἶναι βαθὺς μέν, ἀλλὰ ἥσυχος καὶ εἰρηνικός· ἀναμεμιγμένος μὲ τὴν ἐλπίδα στὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ. Ἡ συντριβὴ ἐκδηλώνεται
μὲ πολλὲς καὶ θερμὲς προσευχὲς στὸ Θεὸ γιὰ τὴν ἄφεση καὶ μὲ τὴν εἰλικρινὴ καὶ ταπεινὴ ἐξαγόρευση τῶν ἁμαρτιῶν στὸ Μυστήριο τῆς ἱερᾶς Ἐξομολογήσεως.
Τέλος, αὐτὸς ποὺ μετανοεῖ, ἐγκαταλείπει
τὴν προηγούμενη ζωή του μὲ ὅλη του τὴν καρδιά, μισεῖ τὴν ἁμαρτία καὶ ἀποφασίζει σταθερὰ νὰ ζήσει
καινούργια ζωή, σύμφωνη μὲ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ. Αὐτὸς ποὺ μετανοεῖ ἀληθινὰ καὶ ὁριστικά, ἀγωνίζεται
νὰ μὴν ξανακάνει τὴν ἁμαρτία γιὰ τὴν ὁποία μετανόησε, νὰ καρποφορήσει
«καρπὸν ἄξιον τῆς
μετανοίας» (Ματθ. γ´ 8).
* * *
Ἀνέτειλε τὸ νέο ἔτος καὶ τὸ ὑποδεχθήκαμε μὲ πολλὲς εὐχές. Γιὰ νὰ ἀνατείλει ὅμως στὴν καρδιά μας ὁ νοητὸς Ἥλιος τῆς Δικαιοσύνης, ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός, δὲν ἀρκοῦν οἱ εὐχὲς ποὺ ἀνταλλάξαμε καὶ ἡ ἀλλαγὴ τῆς χρονολογίας, ἀλλὰ χρειάζεται ἡ ἀλλαγὴ τοῦ νοῦ καὶ ὁ προσωπικός μας ἀγώνας. Ἀπαιτεῖται ἀπόφαση μετανοίας. Αὐτὸ ἂς ἀγωνισθοῦμε νὰ ἀποκτήσουμε στὴ νέα χρονιά, αὐτὸ ἂς ζητήσουμε ἀπὸ τὸν Κύριό μας. Καὶ τότε ὄντως θὰ ζήσουμε νέο ἔτος, θὰ βάλουμε πραγματικὰ καινούργια ἀρχὴ στὴ ζωή μας, θὰ ζοῦμε ἀπὸ αὐτὴ τὴ ζωὴ τὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
1. ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΕΔΥΣΕ
Μόλις ἐπληροφορήθηκε ὁ Κύριός μας ὅτι ὁ Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος συνελήφθη καί κρατεῖται στήν φυλακή, ἀνεχώρησε στήν Γαλιλαία γιά νά ἀρχίσῃ συστηματικῶς πλέον τό δημόσιο ἔργο του. Ἐφόσον τό ἅγιο στόμα τοῦ Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου ἐσίγησε, ἐφόσον ἡ φωνή τοῦ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ δέν θά ἀκούγεται πλέον, ὁ Κύριος ἀρχίζει τήν δημόσια διδασκαλία του. Τώρα πού ὁ Ἰωάννης ἐτελείωσε τήν προδρομική του ἀποστολή, ξεκινᾶ ὁ Κύριος τό σωτηριῶδες ἔργο του. Τό ἀστέρι δύει καί ἀνατέλλει ὁ ἥλιος.
Ὁ ἔνσαρκος ἄγγελος προπορεύθηκε «ἐν πνεύματι καὶ δυνάμει Ἠλιού»· ἑτοίμασε τήν ὁδόν τοῦ Κυρίου, ἄνοιξε τό δρόμο. Τά πλήθη τῆς Ἰουδαίας καί ἡ περίχωρος τοῦ Ἰορδάνου δέν θά ἄκουγαν πλέον τήν φωνή του. Τό προδρομικό κήρυγμα τῆς μετανοίας πού προετοίμασε τόν λαό νά ὑποδεχθῇ τόν Κύριο, ἀφοῦ ἐπέστρεψε πολλοὺς ἀπό τούς υἱούς Ἰσραὴλ «ἐπὶ Κύριον τὸν Θεὸν αὐτῶν» τώρα λαμβάνει τέλος. Καί ὁ Κύριος περιμένει τήν ὥρα αὐτή, χωρίς νά βιάζεται. Περιμένει πρῶτα νά τελειώσῃ τήν ἀποστολή του ὁ Ἰωάννης. Δέν ἐκδηλώνει πλήρως τήν θαυματουργική του δρᾶσι, οὔτε διδάσκει ἐπισήμως στά πλήθη. Καί ἀρχίζει ἔτσι τό ἐπίσημο δημόσιο ἔργο του ὅταν ἔρχεται ἡ κατάλληλη στιγμή. Γι’ αὐτό καί ὁ ἴδιος ὁ Ἰωάννης ὁμολογεῖ ὅτι ὁ Χριστός: «μέσος δὲ ὑμῶν ἕστηκεν ὃν ὑμεῖς οὐκ οἴδατε». Εἰσέδυσε φυσιολογικά στήν ἱστορία καί στή ζωή μας. Τώρα πλέον ἡ Παλαιά Διαθήκη τελείωσε, τώρα ἀρχίζει ἡ Καινή Διαθήκη. Ἰδού «ἤγγικεν ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ».
Πόσα ἔχει νά μᾶς διδάξῃ αὐτή ἡ μετάβασι τῶν δύο ἐποχῶν. Μία μετάβασι πού γίνεται τόσο ὁμαλά, ἁπαλά, διακριτικά. Μέ σύνεσι καί σοφία. Τά ὄντως μεγάλα καί ἱερά πράγματα στήν πορεία τοῦ κόσμου δέν γίνονται μέ ἐντάσεις, καί ἐντυπωσιασμούς, διαδηλώσεις καί ἐπαναστάσεις· γίνονται μέ ἱερή σιγή. «Οὐκ ἔρχεται ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ μετὰ παρατηρήσεως». Ἀλλά φυσικά, ἀβίαστα καί ἀδιόρατα. Καί μαθαίνουμε ἀπό αὐτό νά εἴμαστε κι ἐμεῖς ἄνθρωποι τῆς διακρίσεως καί τῆς συνέσεως. Νά ἐπιδιώκουμε τό κάθετι νά γίνεται στήν ὥρα του μέ τόν κατάλληλο τρόπο.
2. ΚΑΠΕΡΝΑΟΥΜ
Ὁ Κύριος ἐγκαταστάθηκε πλέον στή δυτική ὄχθη τῆς λίμνης τῆς Γαλιλαίας ὅπου ὁ πληθυσμός ἦταν πυκνός καί μικτός ἀπό Ἰουδαίους καί ἐθνικούς. Ἐγκαταστάθηκε σέ μία πόλι παραλίμνια, στή βορειοδυτική ἀκτή τῆς Γαλιλαίας, τήν Καπερναούμ, τήν ὁποία ἐπέλεξε ὡς καταλληλότερο κέντρο γιά τήν δημόσια δρᾶσι του. Ἡ πόλι αὐτή ἀξιώθηκε νά ἀκούσῃ ὑπέροχες διδασκαλίες, νά δῇ καταπληκτικά θαύματα, νά φιλοξενήσῃ τόν Θεό τοῦ οὐρανοῦ πού ἔγινε ἄνθρωπος. Πόσο μεγάλη τιμή γιά τήν Καπερναούμ. Ὁ Κύριος τήν ἐπέλεξε αὐτή μόνη ἀνάμεσα σ’ ὅλες τίς πόλεις τοῦ κόσμου. Ὅμως οἱ κάτοικοί της δέν συναισθάνθηκαν τήν ὑψηλή τιμή πού τούς ἔκανε ὁ Κύριος. Δέν μετενόησαν. Γι’ αὐτό καί ὁ Χριστός λέγει: «καὶ σὺ Καπερναούμ, ἡ ἕως τοῦ οὐρανοῦ ὑψωθεῖσα, ἕως ᾅδου καταβιβασθήση». Ἐσύ Καπερναούμ πού ἀξιώθηκες νά φθάσῃς μέχρι τά ὕψη του οὐρανοῦ, θά κατέβῃς ντροπιασμένη μέχρι τόν Ἅδη. Διότι, συνεχίζει ὁ Κύριος, ἐάν οἱ Σοδομίτες ἔβλεπαν τόσα θαύματα, ὅσα εἶδε ἡ Καπερναούμ, θά μετανοοῦσαν καί δέν θά καταστρέφονταν. Γι’ αὐτό καί προλέγει ὅτι οἱ Σοδομίται θά ὑποφέρουν λιγότερο στήν κόλασι ἀπ’ ὅτι οἱ κάτοικοι τῆς Καπερναούμ. Ἀλλά ἡ Καπερναούμ, ἐπλήρωσε τήν περιφρόνησι πού ἔδειξε στόν Κύριο καί ἄμεσα. Μετά ἀπό λίγα χρόνια καταστράφηκε ὁλοσχερῶς, ἐξαφανίσθηκε ἀπό τόν χάρτη.
Αὐτή ἡ κατάληξις τῆς πόλεως πρέπει νά προβληματίσῃ καί ὅλους ἐμᾶς, πού χρόνια πολλά ἀξιωνόμαστε νά δεχόμαστε τόσες εὐεργεσίες ἀπό τόν Θεό. Τόσα ἀκοῦμε, τόσα βλέπουμε, τόσα αἰσθανόμαστε. Καί τί κάνουμε; Ἀνταποκρινόμαστε στίς εὐλογίες τοῦ Θεοῦ;
3. ΦΩΣ ΜΕΓΑ
Ὁ Κύριος μόλις ἀρχίζει τήν δημοσία δράσι του ἀνατέλλει ὡς πνευματικός ἤλιος στό πυκνό σκοτάδι τῆς ἀνθρωπότητος. «Ὁ λαὸς ὁ καθήμενος ἐν σκότει εἶδε φῶς μέγα καὶ τοῖς καθημένοις ἐν χώρᾳ καὶ σκιᾷ θανάτου φῶς ἀνέτειλεν αὐτοῖς». Διότι ἐπί αἰῶνες οἱ ἄνθρωποι εἶχαν βυθισθεῖ μέσα στό πνευματικό σκοτάδι, τό σκοτάδι τῆς πλάνης, τῆς ἀγνωσίας καί τῆς ἀσέβειας. Οὔτε κἄν ἤλπιζαν νά ἀπαλλαγοῦν ἀπό αὐτό. Μέσα στήν ἀτελείωτη νύχτα ἔχασαν καί τό φῶς τους, καί δέν ἤξεραν ποῦ νά βαδίσουν. Τώρα ὅμως ἀνέτειλε στήν ζωή τους φῶς μέγα, τό φῶς τό ἀληθινόν, ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός. Ἔλαμψε καί ἀκτινοβόλησε μέσα στό σκοτάδι τῆς ἀγνωσίας. Καί διέλυσε τήν σκιά τοῦ θανάτου, τό σκοτάδι τῆς ἁμαρτίας.
Αὐτό ὅμως πού ἰδιαιτέρως θά πρέπει νά προσέξουμε ἐδῶ εἶναι ὅτι ὁ λαός αὐτός δέν βρῆκε τό φῶς ἐπειδή τό ζήτησε, ἀλλά ἐπειδή ὁ Θεός ἐφανέρωσε τό φῶς του. Δέν ζήτησαν πρῶτα οἱ ἄνθρωποι τό φῶς, οὔτε ἔτρεξαν πρός αὐτό, ἀλλά τό φῶς ἐπεφάνη σάν νά τούς καταδιώκῃ. Μᾶς καταδιώκει λοιπόν τό φῶς τοῦ Χριστοῦ. Ἐμεῖς, δεχόμαστε τό Φῶς τοῦ Χριστοῦ στή Ζωή μας; Ἀφήνουμε τό φῶς του νά ἔλθῃ στήν σκοτεινιασμένη καρδιά μας, νά λάμψῃ καί νά ἀκτινοβολήσῃ μεσα μας τό φῶς τῆς ἀλήθειας καί τῆς ἐλπίδος; «Τὸ φῶς ἐλήλυθεν εἰς τὸν κόσμον» ἀλλά δυστυχῶς «ἠγάπησαν οἱ ἄνθρωποι μᾶλλον τὸ σκότος ἢ τὸ φῶς». Εἶναι πραγματικό τραγικό νά μᾶς προσφέρῃ ὁ Χριστός τό φῶς του καί μεῖς νά προτιμοῦμε νά ζοῦμε μέσα στό σκοτάδι μιᾶς ἀπέραντης νύκτας. Ἄς τρέξουμε λοιπόν πρός τό φῶς τό ἀληθινόν, τόν Φωτοδότη Κύριό μας, κι ἄς τόν παρακαλοῦμε διαρκῶς νά μᾶς στέλνῃ τό φῶς τοῦ προσώπου του, νά μᾶς φωτίζῃ καί νά μᾶς ἁγιάζῃ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου