ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
ΥΠ'ΟΨΙΝ ΜΕΡΙΚΩΝ...
Οι αληθινοί ποιμένες, οι πραγματικοί επίσκοποι, αυτοί που προσβλέπουν στον Χριστό και όχι στο αξίωμα, ποτέ δεν χρησιμοποιούν την κοσμική εξουσία για να ποιμάνουν το λαό του Θεού. Δι' αυτόν τον λόγο πάντοτε πολεμήθηκαν από την πολιτική εξουσία, επειδή και με τα λόγια τους και με τα έργα τους ήλεγχαν τις παρανομίες τους. Αντίθετα όμως οι ποιμένες εκείνοι, οι οποίοι αναρριχήθηκαν στην εξουσία με κοσμικά και παράνομα μέσα, αυτοί που δεν μπορούν να σταθούν στις καρδιές των ανθρώπων με την αρετή τους, έχουν πάντοτε σαν στήριγμα και νοιώθουν τρόπο τινά ασφάλεια στην κοσμική εξουσία.
Σήμερα, δυστυχώς, οι ιερείς είναι δεσμευμένοι και υποχρεωμένοι να λένε και να κηρύττουν μόνο όσα αρέσουν στον επίσκοπο.Αλλιώς κινδυνεύουν να τιμωρηθούν, να μετατεθούν ή και να καθαιρεθούν. Έτσι ο λαός έμεινε ανενημέρωτος και ακατήχητος κατ' αρχάς στα θέματα της πίστεως, τα οποία ήταν τα πρώτα για τα οποία πολέμησαν και θυσιάσθηκαν οι Πατέρες. Είναι ακατήχητος στα θέματα της παραδόσεως και κυρίως στη θέσι και στο ρόλο που έχουν οι πιστοί μέσα στην Εκκλησία. Αρκούνται δε στον εκκλησιασμό της Κυριακής, σε κάποιο ίσως κήρυγμα τυποποιημένο και σε μερικά καλά έργα.
(Σχόλιο από το βιβλίο ''ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΣΤΟΥΔΙΤΗΣ'', σελ. 198-199)
(Σχόλιο από το βιβλίο ''ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΣΤΟΥΔΙΤΗΣ'', σελ. 208-209)
Θα κλείσουμε την ενότητα αυτή με την διδασκαλία του οσίου στο βαρύτατο ζήτημα της ομολογίας. <<Και εύξη εκείνους μεν μετάνοια , εμοί δε τω αθλίω στηριγμόν προς τε τους πολεμούντας αοράτως τε και ορωμένως. Ως αν κατόπιν αξιωθείην ελθείν των νυνί πάντων ομολογητών Χριστού. Ομολογητής γαρ πας ο ενιστάμενος>> (P.G. 99, 1177 c). Εύχεται δηλαδή ο άγιος να καταταγή μεταξύ των ομολογητών, και διευκρινίζει ότι ομολογητής είναι εκείνος ο οποίος αντιστέκεται στο κακό. <<Μάρτυς απαράγραπτος και ομολογητής Χριστού ο εναθλών και ενιστάμενος>>. Και ουδείς αντερήσει λόγος. Οι Μακκαβαίοι μάρτυρες, μή κρεών υείων ανασχόμενοι παρανόμως γεύσασθαι. Ο Πρόδρομος μάρτυς υπέρ ελεγμού αληθείας και άλλος υπέρ του μή καταβαλλέσθαι οβολόν εις οικοδομήν ειδωλείου και έτερος δι' έτερον ένταλμα>> (P. G. 99, 1185). Λέει εδώ ο όσιος αναφέροντας διάφορα παραδείγματα ότι η ομολογία και αντίστασις στο κακό γίνεται πάντα υπέρ της αληθείας, αλλά στο σημείο αυτό που αυτή πολεμείται. Για άλλο δηλαδή λόγο ωμολόγησαν και αντιστάθηκαν οι Μακκαβαίοι, για άλλο ο Πρόδρομος Ιωάννης και για άλλον άλλοι Πατέρες, αναλόγως δηλαδή με το που προσπαθούσε να επικρατήση το ψεύδος. Σήμερα η ανάγκη της ομολογίας είναι ίσως μεγαλύτερη από κάθε εποχή και νομίζω ότι συνοψίζεται στην αίρεσι του Οικουμενισμού, ο οποίος ως καρκίνος έχει εισχωρήσει και κατατρώγει τα μέλη της Εκκλησίας και μακάριοι οι εργάτες της ομολογίας. Η ομολογία για τους επόμενους καιρούς νομίζω ότι θα είναι, θεωρητικά μεν η ανυπακοή στους κοσμικούς και προσκυνημένους εκκλησιαστικούς ηγέτες και η εκκλησιαστική απομάκρυνσις από αυτούς και πρακτικά η στέρησις και η έλλειψις των υλικών πραγμάτων, εξ αιτίς των ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου και ως εκ τούτου η τελεία ανάθεσις του εαυτού μας και της σωτηρίας μας στην πρόνοια του Θεού.
(Σχόλιο από το βιβλίο ''ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΣΤΟΥΔΙΤΗΣ'', σελ. 192-193)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου