Το ιερότερο σημείο του ναού και βρίσκεται στο κέντρο του ιερού βήματος.
Συμβολίζει τον τόπο της ταφής του Χριστού. Πάνω στην Α.Τράπεζα
τοποθετούνται το Ευαγγέλιο, το Αντιμήνσιο, ο σταυρός ευλογίας, το
Αρτοφόριο και τα κηροπήγια. Κατασκευάζεται στό τέλος της ανοικοδόμησης
του ναού μέ δύο τρόπους. Ή στηριζόμενη σέ ένα πόδι συμβολίζοντας τον
Χριστό ή μέ τέσσερα πόδια συμβολίζοντας τους 4 ευαγγελιστές. Στά
εγκαίνια του ναού "καθαγιάζεται". Δηλαδή στην υπάρχουσα στο μέσον της
Αγ.Τραπέζης οπής, τοποθετούνται λείψανα αγίων, γεμίζει την οπή, ο τελών
τά εγκαίνια αρχιερέας, με γνήσιο μελισοκέρι και αρωματικές ουσίες. Εν
συνεχεία πλένεται η πλάκα, αλείφεται μέ ιερό μύρο, τοποθετούνται στις
γωνίες οι εικόνες των ευαγγελιστών και καλύπτεται ολόκληρη η πλάκα με
μονοκόματο άραφο ύφασμα το ονομαζόμενο κατασάρκιο. Μετά τον καθαγιασμό
της Αγ. Τραπέζης δεν επιτρέπεται η μετακίνηση και μεταφορά της. Πάνω
στην Αγία Τράπεζα τελείται η Θεία Λειτουργία. Ο 7ος κανών της Ζ΄
Οικουμενικής Συνόδου διατάσσει: " όσοι ούν σεπτοί ναοί καθιερώθησαν,
εκτός αγίων λειψάνων μαρτύρων, ορίζομεν εν αυτοίς κατάθεσιν γενέσθαι
λειψάνων μαρτύρων......" Η συνήθεια αυτή επεκράτησε από τα πρώτα
χριστιανικά χρόνια όπου κατά την εποχή των διωγμών ετελείτο η Θ.
Λειτουργία στις κατακόμβες πάνω στους τάφους των πρώτων μαρτύρων.
Μακάριος εκείνος όστις θέλει φυλάξη και κρατήση έως τέλους την αμώμητον και αγίαν ημών Ορθόδοξον Πίστιν, την Πίστιν της Μιάς του Χριστού και Μητρός ημών Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, και υπομείνει τας διαφόρους θλίψεις, φυλακάς ή και εξορίας και λοιπάς κακώσεις. Ο τοιούτος θέλει στεφανωθή και συναριθμηθή μετά των Ομολογητών και Μαρτύρων. ( Βρεσθένης Ματθαίος νουθετική επιστολή 1936) ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥ.
Καλο θα ήταν αν κάποια στιγμή, εκδιδατε ένα μέρος από το δημοσιευμένο υλικό του blog , προς οφελεια όλων μας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή ιδέα
ΑπάντησηΔιαγραφή