Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 11 Ιουνίου 2016

ΠΕΡΙ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗΣ!!!


ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

  •   << Όποιος ήθελε συμπροσευχηθεί με εκείνον όπου αφορίσθει από την ομήγυριν, και την προσευχήν των πιστών, ο τοιούτος ή Ιερωμένος είναι ή λαϊκός ας αφορίζεται>> (ερμηνεία στον Ι΄ Αποστολικό Κανόνα, Πηδάλιον, σελ 13)


[ Με βάση τα παραπάνω λόγια του Αγίου Νικοδήμου ερωτούμε και εμείς γι όσα συνέβησαν στην Κύπρο: Ο κ. Κυπριανός ως αιρετικός και σχισματικός που είναι, δεν είναι και αφορισμένος από την Γνήσια Ορθόδοξο Εκκλησία; Πως λοιπόν οι παραπάνω λόγοι μπορούν να μην ισχύουν και για τους <<Επισκόπους>> ( Σεβαστιανό, Λάζαρο, Ιγνάτιο, Παντελεήμωνα, Αντώνιο και Ανδρέα) οι οποίοι συμπροσευχήθηκαν με τον κ. Κυπριανό;]

  • << Ο παρών Κανών (ΜΕ΄ Αποστολικός) διορίζει ότι όποιος Επίσκοπος, ή Πρεσβύτερος, ή Διάκονος ήθελε συμπροσευχηθεί μονάχα, αλλ' όχι και να συλλειτουργήσει με αιρετικούς ας αφορίζεται... ει δε και εσυγχώρησεν εις τους αιρετικούς να ενεργήσουν κανένα λειτούργημα ωσάν Κληρικοί, ας καθαιρείται>> (ερμηνεία στον ΜΕ΄ Αποστολικό, Πηδάλιον, σελ. 50-51)



ΖΩΝΑΡΑΣ

  • << Ει τις ουν ακοινωνήτω... συνεύξηται, καν μη ν Εκκλησία αλλ' εν οίκω, κακείνος αφορισθήσεται>> ( Ερμηνεία στον Ι΄ Αποστολικό, Ρ - Π, Β, 14)
  [ Αν ο Κανόνας αυτός ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΑΥΣΤΗΡΑ την έστω σε σπίτι συμπροσευχή με αιρετικούς, τότε πόσο περισσότερη ισχύ έχει για εκείνους που συμπροσεύχονται μέσα στην Εκκλησία, θέλοντας κατ' αυτόν τον τρόπο να δείξουν μία δήθεν φιλοξενία, ξεχνώντας πως ο χώρος της Εκκλησίας, είναι Οίκος Θεού και εκείνος έχει θεσπίσει ποίοι μπορούν να γίνουν δεκτοί εις αυτόν και ποίοι όχι. Η δε ξιλοξενία αρμόζει και επιτρέπεται να γίνεται στους οίκους των πιστών, στις συνάξεις των πιστών και εις το Αρχονταρίκι της Μονής ]


  • <<Μήτε εν οίκω τινάς συνεύχεσθαι, μήτε εν ετέρα εκκλησία αυτούς (τους ακοινωνήτους) υποδέχεσθαι. Τους δε τοις τοιούτοις συνευχομένους, ή υποδεχομένους αυτούς εις Εκκλησίας, ακοινωνήτους κακείναι είναι... τα αυτά δε και ο Ι΄ και ο ΙΑ΄ των Αγ. Αποστόλων έφη και ο ΛΓ΄ κανώντης εν Λαοδικεία Συνόδου φησίν, ότι ου δει αιρετικώ συνεύχεσθαι>> (ερμηνεία στο Β΄ Αντιοχείας, Ρ-Π, γ, 127). Όσοι λοιπόν <<συνεύχονται ή υποδέχονται>> ακοινωνήτους ή αιρετικούς ή σχισματικούς <<και αυτοί είναι μαζί με τους αιρετικούς ακοινώνητοι>>.

ΠΟΤΕ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗ


  Συμπροσευχή έχουμε όταν




  1.  ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΜΠΤΩΣΗ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ: 
    Εις τα γεγονότα της Κύπρου υπήρξε ΣΥΜΠΤΩΣΗ τόπου, καθ' ότι εις την ίδια Εκκλησία με τους <<Επισκόπους της Συνόδου του Αρχιεπ/που>> κ. Στεφάνου παρευρέθηκε με εγκόλπιο ο κ. Κυπριανός, αλλά και ταύτιση Χρόνου, καθώς την ίδια στιγμή συμπροσευχήθηκαν ΟΛΟΙ.
  2. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΟΙΝΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΣΚΟΠΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ: 
    Και αυτό ισχύει για τα γεγονότα της Κύπρου. Οι δε <<Επίσκοποι της Συνόδου του Αρχιεπ/που>> κ. Στεφάνου μετέβησαν εις την Κύπρο δια να συμπροσευχηθούν για την προσωπική <<πεντηκοστή>> του μέλλοντος να λάβει το επισκοπικό Αξίωμα κ. Επιφανίου, αλλά και δια να τελέσουν την <<χειροτονία>>. Ο δε κ. Κυπριανός, όπως ο ίδιος έγραψε εις μία ενημέρωση που κυκλοφόρησε, μετέβει και αυτός εις την Κύπρο δια να παρίσταται ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΙΚΩΣ στην <<χειροτονία>>.

  3. ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ (π.χ. ΚΟΙΝΟ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΩΝ ΕΥΧΩΝ Ή ΥΜΝΩΝ, ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΤΙΣ ΚΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥ):
    Δυστυχώς και αυτό συνέβει εις την Κύπρο. Εις την φωτογραφία που παραθέτουμε παρακάκω, ξεκάθαρα φαίνεται ο κ. Κυπριανός ασκεπής (χωρίς καλυμμαύκι) να σκύβει το κεφάλι σε κάποια αίτηση ενός κληρικού του ''Αρχιε/που'' κ. Στεφάνου.


ΟΙ ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗΣ!!!

  1. ΚΑΝΩΝ ΜΕ΄ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ: ''ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ , Ή ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ, Ή ΔΙΑΚΟΝΟΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙΣ ΣΥΝΕΥΞΑΜΕΝΟΣ, ΜΟΝΟΝ ΑΦΟΡΙΖΕΣΘΩ, ΕΙ ΔΕ ΕΠΕΤΡΕΨΕΝ ΑΥΤΟΙΣ, ΩΣ ΚΛΗΡΙΚΟΣ ΕΝΕΡΓΗΣΑΙ ΤΙ, ΚΑΘΑΙΡΕΕΙΣΘΩ'' :  Ο συγκεκριμένος Κανόνας μας επιτρέπει να αναφέρουμε πως ακόμη και αυτό που διαδραματίστηκε μέσα στο αρχονταρίκι από τον κ. Κυπριανό, το να προσφωνήσει τον <<νεοχειροτονηθέντα>> όχι με απλό χαιρετισμό αλλά με ΕΝΩΤΙΚΟ,, κι αυτό από του παρόντος κανόνος προκύπτει ως μη επιτρεπτό. Διότι δι' αυτού του τρόπου ο κ. Κυπριανός ενήργησε κανονικά ως Επίσκοπος άλλης <<Συνόδου>> και τούτο ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ από τον παραπάνω Κανόνα.
  2. ΚΑΝΩΝ ΣΤ΄ ΤΗΣ ΕΝ ΛΑΟΔΙΚΕΙΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ: ''ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΗ ΣΥΓΧΩΡΕΙΝ ΤΟΙΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙΣ ΕΙΣΙΕΝΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΟΙΚΟΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΕΠΙΜΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗ ΑΙΡΕΣΕΙ" : Αυτός ο Κανόνας είναι υπέρ αρκετός ώστε να καταλάβει κανείς αν όσα διαδραματίστηκαν στην Κύπρο ήταν επιτρεπτά ή όχι!!!
  3. ΚΑΝΩΝ ΛΖ΄ ΤΗΣ ΕΝ ΛΑΟΔΙΚΕΙΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ: ''ΟΤΙ ΟΥ ΔΕΙ ΠΑΡΑ ΤΩΝ ΙΟΥΔΑΙΩΝ Ή ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΤΑ ΠΕΜΠΟΜΕΝΑ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙΝ, ΜΗΔΕ ΣΥΝΕΟΡΤΑΖΕΙΝ ΑΥΤΟΙΣ'' : Αυτό που έγινε στην Κύπρο δεν ήταν κοινώς εορτασμός της <<χειροτονίας>> του κ. Επιφανείου με τον κ. Κυπριανό; Και μετά όλοι οι <<Επίσκοποι>> μαζί με τον κ. Κυπριανό;   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου