Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 30 Μαΐου 2025

ΠΟΙΟΙ ΕΝΕΚΡΙΝΑΝ ΤΗΝ "ΣΩΜΑΤΕΙΟΠΟΙΗΣΙΝ" ΤΗΣ "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΦΛΩΡΙΝΙΚΩΝ", ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΔΙΑ ΠΟΙΟΝ ΣΚΟΠΟΝ;

Η ΣΩΜΑΤΕΙΟΠΟΙΗΣΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΧΡΗΖΕΙ ΑΝ ΜΗ ΤΙ ΑΛΛΟ ΜΙΑΣ ΜΙΚΡΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΣ Η ΕΣΤΩ ΜΙΑΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΩΣ. ΠΑΡΑΘΕΤΟΜΕΝ ΤΟ ΥΠ ΑΡΙΘΜ. 846/ ΜΑΡΤΙΟΥ 2022 ΕΓΓΡΑΦΟΝ ΓΝΗΣΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ, ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΧΑΡΝΩΝ 194 00 ΚΟΡΩΠΙ ΑΤΤΙΚΗΣ Τ.Θ. 54 ΤΗΛ. 210.6020176. Α.Π. 846 Ἐν Ιερω Επισκοπείω Αγιας Αικατερινης Κορωπίου Αττικης Μαρτιος 2022. Η ΣΩΜΑΤΟΠΟΙΗΣΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ Την 12 Δεκεμβριου 1971, ο θεολόγος Ελευθεριος Γκουτζιδης συνυπεγραψε καί συναπεδεχθη μετα του Αρχιμ. Ματθαιου Μακρη (κατοπιν Μητροπολιτου ΓΟΧ Αττικης καί Μεγαριδος), του Αρχιμ. Καλλιοπίου Γιαννακουλοπουλου καί του τοτε Κων/νου Σαραντοπούλου (νυν Αρχιεπισκοπου των Φλωρινικων Καλλινικου), καί αλλων, την τροποποιησιν του Καταστατικου της "Ελληνικης Εκκλησιας ΓΟΧ Ελλαδος", (ιδρυθη το 1961 υπό ομαδος Φλωρινικων). Με την Τροποποιησιν αυτην καί την υπογραφην των, οι υπογραψαντες, ως εγνωματευσεν ο αγιοβασιλειατης μοναχός καί νομικος Αυγουστινος, περιεπεσαν εις την αιρεσιν - καινοτομιαν της "σωματειοποιησεως της Εκκλησιας" καί εθεσαν τα "θεμελια" του "Θρησκευτικου Νομικου Προσωπου" (Νομος 2014) εις τα οποία ενεταχθησαν οι ετεροδοξοι, οι ετεροθρησκοι καί οι Φλωριναιοι Παλαιοημερολογιτες. Αυτην την "ιστοριαν" κανείς μας δεν την εγνωριζεν. Ουτε ποτε μου την απεκαλυψεν ο Ελευθεριος Γκουτζιδης στα σαραντα πεντε χρονια της συνεργασιας μας. Μολις πρό ολίγων μηνων ειδα την παρουσιασιν αυτης της ιστοριας εις την "Κατακομβικην Εκκλησιαν", ευρον καί ανεγνωσα την Γνωματευσιν του αγιοβασιλειατου Μοναχου Αυγουστινου, καί αμεσως κατηγγειλα το γεγονος, καί εζητησα να κανουμε διαλογον καί επ αυτου. Αλλ "ουκ ην φωνη, ουκ ην ακροασις", τουλαχιστον από τον "μοναδικον Ορθοδοξον Επίσκοπον της Γνησιας Ορθοδοξου Εκκλησιας" (κατα τον Χ. Στουραιτην), ητοι τον Λαρισης καί Τυρναβου Αμφιλόχιον. Απευθυνομαι καί πάλιν εις τον Σεβασμιωτατον Αμφιλοχιον με αυτα τα λόγια: "Μηπως πρεπει να το ξανασκεφθειτε, Σεβασμιωτατε, καί να αρχισωμεν "διαλογον εν αγαπη καί αληθεια" καί επ αυτου του θεματος, καί επί οσων αλλων προκυψουν; ... Διοτι δεν ειναι ενα μικρον "λαθος". Από αυτο κυριως παιδευομεθα επί πεντηκοντα καί πλεον ετη, "ουχι ως Εκκλησια", βεβαιως, ως ειπον τινες βλασφημως, διοτι "η Εκκλησια ειναι στυλος καί εδραιωμα της αληθειας", αλλα "ως ατομα". Οπως κατεθεσα εις τα Πρακτικα του 1981, διαφωνησας προς οσα υπεστηριξεν ο Ελευθεριος Γκουτζιδης, "η Εκκλησια δεν εσφαλλεν, ατομα εσφαλαν". Καί διοτι από αυτό προηλθον ολα τα δεινα, καί ολη η ασυνεννοησια μεταξυ μας. "Αναγκη, λοιπόν, αγωνος καί τουτου νομιμου" (Μεγας Βασιλειος). "Οι καιροι ου μενετοι" (Θουκυδιδης)... Πόλεμον εχομεν καί οπως ειπε καί ο Σεβ/τος Κιεβου Σεραφειμ, ο οποιος κατ αυτας τας τραγικας ωρας ευρισκεται μεσα στην φωτια του πολεμου, καί με τον οποιον επεκοινωνησα μολις ηρχισεν ο πολεμος εις την Ουκρανιαν, "ουκ οιδαμεν τι τεξεται η επιουσα" . ΔΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΚΑΡΕΑ: «Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ» (ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΕΩΣ 1929) + Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΓΟΧ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ,ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ & ΑΧΑΡΝΩΝ ΚΗΡΥΚΟΣ

2 σχόλια:

  1. Επεδιωξα να συναντησω τον ασθενουντα καί επί πολλά ετη συνεργατην καί συναγωνιστην θεολόγον Ελευθεριον Γκουτζιδην καί με εμπόδισε ατομο του στενου οικογενειακου του περιβαλλοντος, διοτι πρεπει να προηγηθη "ΔΗΛΩΣΙΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ" (την οποίαν εζητησε ο σεβ. Αμφιλόχιος καί οχι μόνον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα παραθεσω αμεσως την "Δηλωσι Μετανοίας", την οποία μου εζητησε να υπογραψω ο Σεβ/τος Αμφιλόχιος, διοτι πρεπει να προηγηθη συζητησις - διαλογος επ αυτης καί ελπίζω να ξαναδη το θεμα ο Σεβ/τος Αμφιλόχιος.

      Διαγραφή