Το κείμενο που ακολουθεί, είναι εξαιρετικά αφιερωμένο εις τους πρώην εν Χριστώ αδελφούς μας ''Στεφανίτες''. Ούτοι, ας το διαβάσουν μετά πολύς προσοχής ώστε να καταλάβουν τη επέτυχον το 2005 όταν εκδίωξαν τον Ομολογητή π. Θωμά και το ποίμνιό του από τον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Κάτω Ηλιουπόλεως Αθηνών:
Ο
άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής επιβεβαιώνει
τα λόγια του αββά Ναζάριου, λέγοντας:
«Κάθε
Χριστιανός πρέπει να περνάει τον καιρό
του μέσα στην αγία Εκκλησία του Θεού
και να μη λείπει ποτέ από την αγία σύναξη
που γίνεται μέσα σ’ αυτή. Γιατί σ’ αυτή
μέσα παραμένουν άγιοι άγγελοι, που
γράφουν όσους κάθε φορά μπαίνουν, τους
παρουσιάζουν στο Θεό και μεσιτεύουν
γι’ αυτούς».
Πέρα
από τον προσωπικό φύλακα άγγελο, κάθε
ναός επίσης έχει τον άγγελό του, όσο
τελούνται ορθόδοξες λειτουργίες εκεί.
Αν γίνει ‘κατάληψη’ του ναού από
αιρετικούς ο άγγελος αποχωρεί. Στη
Νικόπολη κάποτε (που αποτελούσε μητρόπολη
της Μικράς Αρμενίας) ο ορθόδοξος επίσκοπός
της είχε δεχτεί την πίστη των αρειανών
και έγινε όργανο των αιρετικών, με
αντάλλαγμα λίγη πρόσκαιρη ανθρώπινη
δόξα. Οι χριστιανοί έπαψαν να πηγαίνουν
στους ναούς όπου συνήθιζαν να
εκκλησιάζονται, όπου συνέχιζε να
μνημονεύεται ο πρώην επίσκοπός τους∙
οι ναοί είχαν πλέον καταληφθεί από τους
αιρετικούς. Πηγαίναν στο ύπαιθρο ή σε
σπίτια να κάνουν τις ακολουθίες τους.
Σε
μια επιστολή του προς τους χριστιανούς
της Νικοπόλεως, ο Μ. Βασίλειος έγραφε:
«Σας
λυπεί ότι εκδιωχθήκατε από τους τοίχους
των ναών; Όμως θα εκκλησιάζεστε τώρα
κάτω από την σκέπη του Θεού του ουρανού,
και ο φύλακας Άγγελος της Εκκλησίας
έφυγε κι αυτός μαζί σας. Επομένως σε
κενούς οίκους συναθροίζονται καθημερινά
εκείνοι, προετοιμάζοντας μεγάλο κρίμα
για τον εαυτό τους εξ αιτίας της διασποράς
του λαού».
Με
τον άγιο Χρυσόστομο παρόμοια. Όταν είχε
καταδικαστεί ο άγιος από τη σύνοδο στη
Δρυ ζήτησε από τον λαό που παρευρίσκονταν
στο ναό να προσευχηθούν λίγο πριν
αναχωρήσει για την εξορία:
«Ελάτε,
είπε, κι αφού προσευχηθούμε ας συνταχθούμε
με τον άγγελο της Εκκλησίας».
Να
συνταχθούμε με τον άγγελο της εκκλησίας.
Ο άγγελος του ναού δεν μένει απαραίτητα
και δια παντός στο γνώριμο περιβάλλον,
εκεί που συνηθίσαμε που μεγαλώσαμε,
αποκτήσαμε φίλους και γνωριμίες, εκεί
που ζήσαμε και γνωρίσαμε τον Χριστό. Ο
άγιος Χρυσόστομος μας βεβαιώνει με τη
γνωστή του σαφήνεια, ότι παίρνει τα
‘πράγματά’ του κι ο άγγελος και φεύγει
κι αυτός μαζί μας όταν οι εκκλησιαστικές
προδιαγραφές αλλοιώνονται.
Καθώς
κι ο βιογράφος του Παλλάδιος στη συνέχεια
αναφέρει:
«Συνεξήλθε
μαζί του [με τον άγιο] και ο άγγελος της
εκκλησίας, επειδή δεν υπέφερε την ερημία
της, για την οποία είχαν εργαστεί οι
αρχές και εξουσίες των πονηρών πνευμάτων,
οι οποίες κατάντησαν την εκκλησία
αμαρτωλό θέατρο».
Κάποιοι
ορθόδοξοι ρώτησαν τον άγιο Θεόδωρο
Στουδίτη αν μπορούν να μπαίνουν για να
προσευχηθούν σε ναούς που έχουν καταλάβει
οι αιρετικοί. Ο άγιος, αφού μνημόνευσε
τα λόγια του Μ. Βασιλείου που αναφέραμε
πιο πάνω, απάντησε αποκλείοντας τέτοιο
ενδεχόμενο και πρόσθεσε ότι οι ναοί
αυτοί έχουν ερημωθεί. Από τότε, λέει,
που μπήκε η αίρεση έφυγε (‘πέταξε’ λέει
επί λέξει) ο άγγελος και έγινε κοινό
σπίτι ο ναός.
(Από
το περιοδικό ΚΙΒΩΤΟΣ, τεύχος 25, καλοκαίρι
2011, σελίδες 25 -28)
Η περί τον ''αρχιεπ/πον'' και ''ηγούμενον'' κ. Στέφανον Τσακίρογλου ''σύνοδος'', λίαν προσφάτως, κι αφού δεν αρκέσθηκε εις όσα μέχρι σήμερον έχει καταλάβει, ηθέλησεν να υφαρπάξει και τον Ιερόν Ναόν Αγίου Σπυρίδωνος Καρέα. Δια τον λόγον αυτόν είχε κινήσει δικαστήρια εις βάρος του Σεβ/του Μητροπολίτου Μεσογαίας, Λαυρεωτικής και Αχαρνών κ. Κηρύκου, του και Τοποτηρητού της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και Προέδρου της Πανορθοδόξου Ιεράς Συνόδου, αλλά και εις βάρος λαϊκών που αποτελούσαν τον σύνδεσμο των ενοριτών. Μάλιστα κάποιοι εκ του στενού φιλικού κύκλου του κ. Στεφάνου εκφόβιζαν τον Μητροπολίτη Κήρυκο και τους λαϊκούς που αποτελούσαν τον σύνδεσμο, πως η απόφαση του δικαστηρίου θα κατάφερνε να τους φέρει πίσω από τα κάγκελα. Δυστυχώς όμως δι' εκείνους, Ο Θεός είχε άλλα σχέδια και έτσι εν τέλει το δικαστήριο έληξε υπέρ της Απανταχού Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας, η οποία εκπροσωπείται υπό του Σεβ/του κ. Κηρύκου. Την τελική αυτή απόφαση του δικαστηρίου, οι άνθρωποι της ως άνω ''συνόδου'', ας την προσέξουν πάρα πολύ διότι κανείς δεν μπορεί να πει πως δεν πρόκειται περί καθαρής ενέργειας της Θείας Πρόνοιας!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου