Η μεγαλύτερη των Θεομητορικών Εορτών και μία των σπουδαιοτέρων του εκκλησιαστικού εορτολογικού κύκλου. Ενώ στα κείμενα της καινής Διαθήκης δεν αναφέρονται ούτε η Κοίμηση, ούτε η Μετάσταση, ούτε η Είσοδος της Θεοτόκου στην Βασιλεία των Ουρανών, από τον χώρο της Παραδόσεως και την μαρτυρία 22 Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας γνωστοοιείται, ότι ''είναι και τα τρία αυτά γεγονότα της θείας Οικονομίας αληθέστατα, προφανή και δικαιολογημένα από την Ιστορία και την Θεολογία της Ορθοδοξίας''.
Κατά την Παράδοση, τρεις ημέρες πριν την κοίμησή Της η Θεοτόκος, πληροφορήθηκε από τον Αρχάγγελο Γαβριήλ την επικείμενη εκδημία Της, προσευχήθηκε στο Όρος των Ελαιών και ευτρέπισε τον εαυτό Της. Κατά την κοίμησή της ''συνεπυκνώθησαν εκεί πλείστα όσα νέφη, τα οποία αρπάσαντα εκ των περάτων της οικουμένης τους Αποστόλους, έφεραν αυτούς εις την οικίαν της Θεοτόκου'', μαζί με τους αγίους Ιεράρχες Διονύσιο και Ιερόθεο. Έτσι παρέδωσε ''την ολόφωτον και παναγίαν ψυχή της εις χείρας του Υιού και Θεού Της''. Το θεοδόχο σώμα της Παρθένου κηδεύθηκε στην Γεθσημανή. Κατά την εκφορά του ασεβείς Εβραίοι επετέθησαν, ένας από αυτούς μάλιστα τόλμησε να αγγίξει ''τον κράββατον'', αλλά ''παρευθείς εκρεμάσθησαν εις την κλίνην αι τολμηραί του χείρες, τας οποίας η σπάθη της θείας δίκης απέκοψεν''! Τρεις ημέρες μετά την ταφή, ''κατά θείαν οικονομίαν'', έφθασε ο Απόστολος Θωμάς, ο οποίος ζήτησε να προσκυνήσει το Θεομητορικό σκήνωμα, τότε όμως αποκαλύφθηκε ο τάφος κενός!
Το γεγονός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου είναι γεγονός φυσικό, διότι ο θάνατος είναι ο αναπόδραστος φίλος όλων των ανθρώπων. Το γεγονός της Μεταστάσεως όμως είναι θαυματουργία του Θεού. Γράφει σχετικά ο Ιερός Δαμασκηνός: '' Έδει καθάπερ χρυσόν αποβαλούσαν το γεώδες και αλαμπές της θνητότητος πάχος, ως εν χωνεύσει τω θανάτω σάρκα άφθαρτον και καθαράν τω φέγγει της αφθαρσίας εκλάμπουσαν, εξαναστήναι του μνήματος''. Και ο αγ. Γρηγόριος ο Παλαμάς λέγει: ''Το γεννήσαν εικότως σώμα, συνδοξάζεται τω γεννήματι δόξη θεοπρεπεί και συνανίσταται, τω πρότερον αναστάντι τριημέρω Χριστώ, η Κιβωτός του αγιάσματος αυτού''.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου