ΑΣ ΔΙΔΑΧΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ
Επί του δεινού εκκλησιαστικού προβλήματος
της ''παραιτήσεως'' του Μακαριωτάτου
Του κ. ΑΝΤ. ΜΑΡΚΟΥ
Είναι γνωστό, ότι εκείνοι που επενόησαν την <<δια παραιτήσεως>> αυτοκατάργηση του Μακ. Αρχιεπισκόπου κ. Ανδρέου, επικαλέσθηκαν λόγους υγείας του. Βεβαίως, το επιχείρημα αυτό έχει ήδη καταρριφθεί, να συμμετέχη και στην <<εκλογή>> του <<διαδόχου>> του, αφού προηγουμένως περιώδευσε από Κατερίνης μέχρις Εξαμιλίων Κορινθίας, για να εξασφαλίση την παρουσία και ψήφο κατά την <<εκλογή>> των εκεί Σεβ. Αρχιερέων και αφού έφτασε μέχρι και την Κύπρο... Όμως, για την οικονομία της συζητήσεως, ας δεχθούμε προς στιγμήν, ότι ο Μακαριώτατος αδυνατεί για λόγους υγείας να ανταποκριθή στα καθήκοντά του. Ας παρακολουθήσουμε μία ακριβώς όμοια περίπτωση, και ας διδαχθούμε τουλάχιστον από το σχετικό τρόπο συμπεριφοράς των (κατά τα άλλα) κακοδόξων Νεοημερολογιτών, η οποία συμπεριφορά αν μή τι άλλο αποδεικνύει σεβασμό, τόσο προς τους σχετικούς Ιερούς Κανόνες, όσο και προς το πρόσωπο του Προκαθημένου των.
Προ έτους σχεδόν ο Αρχιεπίσκοπος της Νεοημερολογιτικής Εκκλησίας της Κύπρου κ. Χρυσόστομος, τραυματίσθηκε σοβαρά -συνεπεία πτώσεως εντός του Αρχιεπισκοπικού Μεγάρου- και έκτοτε δεν ανένηψε. Μετά την πάροδο κάποιου χρόνου, κάποιοι κύκλοι έθεσαν θέμα παραιτήσεως του από τον Θρόνο και εκλογής νέου Αρχιεπισκόπου, έγιναν μάλιστα και σχετικές συζητήσεις στην Κυπριακή Τηλεόραση, μεταξύ Ιεραρχών και Καθηγητών του Κανονικού Δικαίου. Το συμπέρασμα αυτών ήταν, ότι ακόμη και ένα αποδεδειγμένως ανίκανος για την άσκηση των καθηκόντων του, λόγω υγείας, Ιεράρχης, δεν έχει κατά τους Ιερούς Κανόνας το δικαίωμα να παραιτηθή, πολύ περισσότερο δε να παυθή. Εξόχως χαρακτηριστικά είναι όσα είπε ο Μητροπολίτης Κιτίου κ. Χρυσόστομος (ν. ημ.) : <<Τον πατέρα που μας ανέδειξεν δεν μπορούμε να τον στείλουμε στο γηροκομείο! Ο Επίσκοπος είναι Επίσκοπος, πεθαίνει Επίσκοπος και θάβεται Επίσκοπος, καθισμένος σε Θρόνο, με τα άμφια και τα διακριτικά του>>!
Χαρακτηριστική είναι και η σχετική απόφασις της Νεοημερολογιτικής Συνόδου της Κύπρου, την οποία παραθέτουμε: <<Η Ιερά Σύνοδος κατά την σημερινή σύσκεψη Αυτής (13.5.2003), συζήτησε το θέμα της κενώσεως ή μη του Αρχιεπισκοπικού Θρόνου και αποφάσισε να μή κηρύξη κενό τον Θρόνο, αλλά να αφήση την λύση του θέματος στο θέλημα του Θεού>>. (Περιοδικό <<Απόστολος Βαρνάβς>>, φ. 5, Μαΐου 2003, σελ. 198).
Τα προηγούμενα, εκτός πολλών άλλων, τα οποία έχουν ήδη δημοσιευθεί από των στηλών της <<Ορθοδόξου Πνοής>>, θα έπρεπε να προβληματίσουν σοβαρώς όσους ώθησαν τον γέροντα Προκαθήμενο της Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος, Μακ. Αρχιεπίσκοπο κ. Ανδρέα, στην ιερόσυλο περί <<παραιτήσεως>> περιπέτεια, οδήγησαν δε και τον εκκλησιαστικό μας βίο στην παρούσα δεινή από πάσης απόψεως κρίση. Κανείς από τους <<ημέτερους>> κατά τα άλλα ακριβολόγους, δεν άφησε χώρο ώστε να χωρέση το θέλημα του Θεού, διότι ασφαλώς έπρεπε να εξυπηρετηθούν αμαρτωλά ανθρώπινα θελήματα, τα οποία, εκτός άλλων, τόσο απλά και εύστοχα <<τσεκουρώνει>> ο σεβαστός π. Αμφιλόχιος, στην επιστολή του που δημοσιεύεται εις την <<Ορθ. Πνοή>> μηνός Ιουνίου 2003 σελ. 234-235.
Ως από 30εταίας γνώριμος του Σεβ. Πειραιώς κ. Νικολάου, δανείζομαι και χρησιμοποιώ μια κοινή έκφραση των κηρυγμάτων του. Αναφέρεται πολύ συχνά ο Σεβασμιώτατος στο <<δρέπανον του θανάτου>>. Φοβούμαι πως όσοι <<έστησαν>> την <<παραίτηση>> και την <<εκλογή>> και όσοι στήριξαν με την ψήφο τους, την ανοχή και την σιωπή τους εις αυτά τα εκκλησιαστικά εγκλήματα, έχουν ξεχάσει το <<δρέπανον του θανάτου>>. Γιατί, άραγε, αυτή η εγκατάλειψις Θεού;
ΣΧΟΛΙΟΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥ:
Τα παραπάνω λόγια, αγαπητοί αναγνώστες, είναι όσα επακριβώς έγραφε το 2003 εις το περιοδικό <<Ορθόδοξος Πνοή>> ο κ. Αντώνιος Μάρκου. Σήμερα, λίγα χρόνια μετά, με την υποστηρικτή στάση του έναντι του γεγονότος της Π α ρ α ν ό μ ο υ παραιτήσεως του Μητροπολίτου Κιτίου κ. Παρθενίου, έρχεται ο ίδιος και αναιρεί τα γραφόμενά του θέτοντας έτσι και τον εαυτό του υπό αμφισβήτηση, αν δηλαδή παραμένει πάντοτε πιστός στις απόψεις του. Και η ταπεινότητά μου με αφορμή την ως άνω δημοσίευση θα ήθελα ευθέως να θέσω στον κ. Μάρκου μερικά λογικό ερωτήματα: α) Αν το 2003, όπως τονίζετε κ. Καθηγητά, ο Μακαριώτατος δεν επιτρεπόταν να παραιτηθεί από τον θρόνο του ενόψει προβλημάτων υγείας, σήμερα που ο υ δ έ ν πρόβλημα υγείας αντιμετώπιζε ο Σεβ/τος Κιτίου κ. Παρθένιος, πως ήτο επιτρεπτό ο ίδιος να παραιτηθεί από την Μητρόπολη του προκειμένου να μεταπιδήσει εις άλλη Μητρόπολη;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου