Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ!!!



ΜΕΡΟΣ Β΄

ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΔΙΑΤΙ ΕΞΕΡΑΓΗΣΑΝ ΤΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ!!!

Το θέμα ηγέρθη εις την ''κατάλληλον'' στιγμήν και με τον ''κατάλληλον'' τρόπον, όταν δηλαδή επροτείναμεν συγκρότησιν 12μελούς Ιεράς Συνόδου, τέλεσιν Αγίου Μύρου, καταδίκην του νεοημερολογητισμού - Οικουμενισμού, Ιεραποστολικήν δράσιν εις τας χώρας του εξωτερικού και επομένως, όταν διεφαίνετο ότι το έργον της Εκκλησίας θα ελάμβανε νέας οικουμενικάς διαστάσεις.
Το θέμα ηγέρθη, όταν μάλιστα προχωρούσε με τας πλέον ευοιώνους προοπτικάς ο θεολογικός διάλογος μετά των Φλωριναίων, ο οποίος επροχώρησε και έφθασε εις θαυμαστόν σημείον, και υπήρχον ελπίδες να θεραπευθή "εν αγάπη και εν αληθεία" το εν Ελλάδι παλαιοημερολογιτικόν σχίσμα και να αντιμετωπισθή η μεγάλη σύγχρονος πληγή του Οικουμενισμού, ο οποίος και το επροκάλεσεν το 1937.
Το θέμα ηγέρθη επειδή οι θεολόγοι, Κληρικοί και Λαϊκοί, συνεργαζόμενοι μετά της Ιεράς Συνόδου, και τον αγώνα της Ορθοδοξίας εξύψωσαν και την Εκκλησιολογίαν εσυστηματοποίησαν, αλλά και τον θεολογικόν, επαναλαμβάνομεν, διάλογον επροχώρησαν θεαρέστως και ηλπίζαμεν εις την συνέχισίν του. Ταύτα ηνώχλησαν και ανησύχησαν τας σκοτεινάς δυνάμεις και εδόθη το σύνθημα κατά των θεολόγων, αλλά και κατά του Αρχιεπισκόπου και κατά παντός, ο οποίος ευθέως μάχεται υπέρ της αληθείας και κατά του ψεύδους!
Η Α΄ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ (29.4.1994)

Πρίνα αναφερθώ εις την Ιεράν Σύνοδον της Ιεραρχίας 29.4.94, σημειώνεται ότι με την υπ' αριθ. 2737/8.3.94 γενικήν πρόσκλησιν προς τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας, τους εκαλούμεν άπαντας εις το Συνοδικόν Συλλείτουργον της 21.4.94. Επίσης εστάλη και προσωπική πρόσκλησις (υπ' αριθ. 1156/19.4.94 Μεγάλου Σαββάτου) εις ένα έκαστον των Αρχιερέων διά της οποίας τους εκαλούμεν προσωπικώς να προσέλθουν μετά του ιερατείου των, διότι ως ετονίζαμεν ''ο Αναστάς Κύριος απαιτεί όπως συγχωρήσωμεν πάντα τη Αναστάσει και εκφράσωμεν την εν τω Ονόματι του Τριαδικού Θεού εσωτερικήν ενότητα και κοινωνίαν Αγάπης και Ομολογίας, διά της Συλλειτουργίας και της συμμετοχής μας εις το ένα Άγιον Ποτήριον".
Δυστυχώς ενώ δεν προσήλθον όλοι οι Αρχιερείς, ποτέ δεν κατέθεσαν εγγράφως και κανονικώς τους λόγους διά τους οποίους δεν προσήλθον, καίτοι τούτο εζητήθη υφ' ημών και εγγράφως και υπεδείξαμεν ότι είναι Κανονική υποχρέωσις όλων των μη προσελθόντων Αρχιερέων να καταθέσουν τους λόγους, διά τους οποίους δεν προσήλθον εις το Συλλείτουργον. Βεβαίως το Συνοδικόν και πανιερατικόν Συλλείτουργον εγένετο, κατά το θέλημα του Θεού, και προσδιωρίσθη και η ημερομηνία 29.4.94, ως ημέρα συγκλήσεως της Ιεράς Συνόδου. Τα θέματα της εν λόγω Ιεραρχίας διετυπώθησαν εις την κατωτέρω παρατιθεμένην πρόσκλησιν.

ΕΚΚΛΗΣΙΑ Γ.Ο.Χ. ΕΛΛΑΔΟΣ
             ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
            Αριθ. Πρωτ. 2744                                          Εν Αθήναις τη 22 Απριλίου 1994 ε.η.
Προς 
τους Σεβ/τους Αρχιερείς της Εκκλησίας Γ.Ο.Χ.
Ελλάδος και Κύπρου
ΘΕΜΑ: Σύγλισης Ιεραρχίας
(ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ: ΧΑΡΙΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑΣ, ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΑ ΠΑΡΑΤΕΘΟΥΝ ΜΟΝΟ ΤΑ ΕΙΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ.)
Σεβ/τοι Αρχιερείς,
Σας γνωρίζομεν, ότι η Συνεδρίασις της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας ως επροτάθη και ενεκρίθη κατά το Συλλείτουργον της 21.4.94 θα πραγματοποιηθή την 29ην Απριλίου 1994 (Ε.Η.), ημέραν Πέμπτην και από ώρας 9:30, με θέματα Ημερησίας Διατάξεως τα κάτωθι:  
1) Η υπό του Σεβ. Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Χρυσοστόμου απαγόρευσις εις Κληρικόν του Αρχιεπισκόπου να συμμετάσχη εις συλλείτουργον.
2) Η από 11.10.91 "Εγκύκλιος επιστολή" του Ιερομ. Ευθυμίου Επιφανίου και απόφασις επί των διαλαμβανομένων εν αυτή θέσεων, ότι "μας περιρρέει η ανομία της χειροθεσίας", ότι "εξεφύγομεν της γραμμής πλεύσεως του Αγίου Πατρός", ότι "παιδευόμεθα ως Εκκλησία", ότι "παραμένει η βλασφημία του 1979", "Ακαινοτόμητος", κλπ.
3) Επανεξέτασις του "Σχεδίου Εγκυκλίου" της 26.2.1993

Εντολή Αρχιεπισκόπου
Ο ΑΡΧΙΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ
+ Αρχιμ. Κήρυκος Κοντογιάννης

Εις την Ιεραρχίαν ταύτην προσήλθον άπαντες οι Αρχιερείς, αλλά προσήλθον συγχρόνως (όχι βεβαίως αυτόκλητοι κατά τας ιδίας δηλώσεις των) και αρκετοί κυρίως λαϊκοί αλλά και τινές ρασοφόροι, οι οποίοι προεκάλεσαν επεισόδια και επεχείρησαν ''κατάληψιν'' του κτιρίου κλπ.
 
***  

Αγαπητοί μου αδελφοί, όπως πολύ καλά διπιστώνετε και μόνοι σας, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Ανδρέας έκανε πάρα πολλές ενέργιες ώστε να επαναφέρει εις την σωστή οδόν τους 5 αποσκιρτήσαντες Αρχιερείς. Εκείνοι όμως επ' ουδενί δεν δέχθηκαν να ακούσουν τους λόγους του Μακαριωτάτου και να συμμορφωθούν προς δόξαν του Αγίου Ονόματος του Θεού και προς αποφυγή σκανδάλων. Πολύ χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως οι ψευδολογίες περί δήθεν ''εικονομαχίας'' άρχισαν τον Οκτώβριο του 1991 και μέχρι και την διεξαγωγή του Ιστορικού και Πανιερατικού Συλλειτούργου, ήτοι τη 21.4.94, ο Μακαριώτατος δια πολλών τρόπων επροσπάθησε να αποφύγει την πραγμάτωση νέου σχίσματος, χωρίς όμως αυτό να καταστεί δυνατόν. 
Εις την συνέχειαν θα παραθέσουμε προς ενημέρωση πάντων των φιλαληθών αναγνωστών μας το ''ΠΡΑΚΤΙΚΟΝ ΚΟΙΝΗΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ'', το οποίο επροτάθει από την Ιεράν Σύνοδον προς τους διαφωνούντες 5 Αρχιερείς, και εκ του οποίου προκύπτει ξεκάθαρα η αποδοχή των αποφάσεων της Ζ' Οικουμενικής Συνόδου εξ ολοκλήρου του σώματος της Ιεράς Συνόδου, υπερτονίζεται η διαφύλαξη  των Ιερών Κανόνων και γίνεται εμφανέστατη η σύσταση του εν αλλήλοις Σεβασμού εκ της Ι. Σ. προς τους υφ' αυτής Ιερείς, Ιερομονάχους και Ιεροδιακόνους.

Ιδού λοιπόν το σχετικόν κείμενον:

ΠΡΑΚΤΙΚΟΝ ΚΟΙΝΗΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ 
ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Εις το Όνομα της Αγίας και Ομοουσίου και Ζωοποιού και Αδιαιρέτου Τριάδος, του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, πάντοτε νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.

Άπαντες ημείς, οι ελέω Θεού Αρχιερείς της Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας, Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. ΑΝΔΡΕΑΣ, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κιτίου και Έξαρχος Πάσης Κύπρου κ. ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αττικής και Μεγαρίδος κ. ΜΑΤΘΑΙΟΣ, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς και Νήσων κ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αργολίδος κ. ΠΑΧΩΜΙΟΣ, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης κ. ΤΙΤΟΣ και Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ, εν κοινή συνεδριάσει, παρόντος και του Αρχιγραμματέως της Ιεράς Συνόδου Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου π. Κηρύκου Κοντογιάννη, κατόπιν εκτενούς δεήσεως και επικλήσεως της Χάριτος του Παναγίου και Ζωοποιού Πνεύματος, εν φόβω Θεού και βαθεία επιγνώσει του έργου ημών ως Αρχιερέων της Αγίας του Χριστού Εκκλησίας, υπείκοντες εις την θείαν εντολήν του ενανθρωπήσαντος Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού: "εν τούτω γνώσονται πάντες ότι εμοί μαθηταί εστε, εάν αγάπην έχητε εν αλλήλοις" ( Ιωάν. ιγ΄, 35 ) και "μείνατε εν εμοί, καγώ εν υμίν... ο μένων εν εμοί, καγώ εν αυτώ, ούτος φέρει καρπόν πολύν, ότι χωρίς εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν. Εάν μη τις μείνη εν εμοί, εβλήθη έξω ως το κλήμα και εξηράνθη... Εάν τας εντολάς μου τηρήσητε, μενείτε εν τη αγάπη μου, καθώς εγώ τας εντολάς του πατρός μου τετήρηκα και μένω αυτού εν τη αγάπη... αύτη εστίν η εντολή η εμή, ίνα αγαπάτε αλλήλους, καθώς ηγάπησα υμάς. Μείζονα ταύτης αγάπην ουδείς έχει, ίνα τις την ψυχήν αυτού θη υπέρ των φίλων αυτού. Υμείς φίλοι μου εστε, εάν ποιήτε όσα εντέλλομαι υμίν" (Ιωάν. ιε΄, 4 - 14), συναποφασίσαμεν και συνομολογούμεν και συνυπογράφομεν τα ακόλουθα, προς δόξαν του Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού, διακονίαν του Θείου Αυτού θελήματος και σωτηρίαν των ψυχών πάντων ημών και του ευσεβούς ποιμνίου της Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας, ο ενεπιστεύθη εις τας ταπεινάς ημών χείρας ο Παντοκράτωρ Κύριος και Θεός ημών.
1. Ομολογούμεν και αποδεχόμεθα άπαντα τα παρά των Αγίων Αποστόλων διδαχθέντα και παρά των Αγίων Πατέρων εν ταις Αγίαις επτά Οικουμενικαίς και ταις Τοπικαίς Συνόδοις αποφασισθέντα και εν δόγμασι διατυπωθέντα και εν τη Ιερά Παραδόσει υπό της Αγίας του Χριστού Εκκλησίας διαφυλαχθέντα. Ιδία δε αποδεχόμεθα και διαφυλάττομεν άπαντα τα εν τη Αγία Ζ΄ Οικουμενική Συνόδω περί των Αγίων και Ιερών Εικόνων αποφασισθέντα και υπό της αγίας του Χριστού Ορθοδόξου Εκκλησίας τηρηθέντα μέχρι της σήμερον. Ομοίως δε, συν τοις Ιεροίς ημών Πατράσιν καταδικάζομεν και τω αναθέματι παραπέμπομεν πάντα τα παρά την εκκλησιαστικήν παράδοσιν και την διδασκαλίαν και υποτύπωσιν των Αγίων και αοιδίμων Πατέρων, καινοτομηθέντα.
2. Τηρούμεν και εν αγωνία ψυχής και καρδίας διαφυλάττομεν τα υπό των Αγίων Πατέρων εν τοις Ιεροίς της Εκκλησίας Κανόσι διατυπωθέντα, ίνα επικαλούμενοι την χάριν και τον φωτισμόν του Παναγίου Πνεύματος και οδηγούμενοι υπό των Αγίων και Ιερών Κανόνων, το θείον του Ουρανίου Δομήτορος και πατρός ημών θέλημα πράττωμεν και ημείς και το εν ημίν εμπιστευθέν ποίμνιον της Αγίας του Χριστού Εκκλησίας.
3. Άπαντες ημείς οι Αρχιερείς οι συγκροτούντες την Ιεράν Σύνοδον της Ιεραρχίας της Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας, εν επιγνώσει τελούντες της ιερωτάτης ημών διακονίας εις το άγιον σώμα της Εκκλησίας του Χριστού, αλλήλοις τον σεβασμόν και την τιμήν απονέμοντες κατά τα πρεσβεία της χειροτονίας ημών και εν πλήρει εκκλησιαστική κοινωνία διατελούντες, το αυτό συνιστώμεν πατρικώς και φιλαδέλφως εις τους υφ' ημάς Ιερείς, Ιερομονάχους και Ιεροδιακόνους και άπαντα τα πνευματικά τέκνα ημών, ίνα, κατά την εντολήν του Απ. Παύλου, "τη τιμή αλλήλους προηγούμενοι" (Ρωμ.ιβ΄,10) χάριτι Θεού, αντιμετωπίζωμεν τας μεθοδείας του μισοκάλου εχθρού και εν ενί στόματι και μιά καρδία δοξάζωμεν το Πανάγιον Όνομα του εν Τριάδι Θεού ημών, του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν".

Δυστυχώς το ανωτέρω προταθέν ''ΠΡΑΚΤΙΚΟΝ ΚΟΙΝΗΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ'' δεν ενεκρίθη υπό των περισσοτέρων Αρχιερέων!

Κατά την Συνεδρίασιν της εν λόγω Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας διημείφθησαν πλείστα όσα τα οποία δεν δύναμαι να εκθέσω. Πρέπει όμως να είπω ότι ετέθησαν τα θέματα: "Υπάρχει εικονομαχία;" "Τι σημαίνει εικονομαχία;" "Σε ποιούς προκύπτει ότι υπάρχει εικονομαχικόν φρόνημα ωστε να κληθούν να απολογηθούν;" Ετονίσθη η σημασία της υπ. αριθ.2566/23.1.92 Ποιμαντορικής Εγκυκλίου. Εζητήθη δε μετ' επιμονής η εξαίρεσης του Αγίου Κιτίου και του Αρχιγραμματέως, αλλά απερρίφθησαν. Ετέθη το θέμα του εγγράφου του αποκαλουμένου ''Διευκρίνισις - Απόφασις'' 22.10.93, το οποίον κατά την δήλωσιν του Σεβασμιωτάτου Αττικής κ. Ματθαίου ηρνήθημεν να το υπογράψωμεν εν Συνόδω, ως μη γενόμενον δεκτόν. Τούτο εκυκλοφόρησεν και εις δευτέραν έκδοσιν με πλαστογραφημένας υπογραφάς και σφραγίδας. Πάντως η εν λόγω ''Διευκρίνισης - Απόφασις'' με ημερομηνία 22.10.93, δεν αποτελεί Συνοδικόν κείμενον, ουδέν κύρος έχει, αλλά και εγείροντα σοβαρά θέματα κανονικού αλλά και ποινικού δικαίου επί πλαστογραφία. Εκυκλοφόρησαν δε πλείονες της μιάς εκδόσεις με διαφορετικόν αριθμόν υπογραφών και σφραγίδων. 

Τέλος ετέθη υπό του Σεβασμιωτάτου Πειραιώς κ. Νικολάου ως θέμα η Επανεξέτασις του σχεδίου της ''β΄ εγκυκλίου''. Την πρότασιν απέρριψεν ο Σεβασμιώτατος Θεσσαλονίκης κ. Χρυσόστομος, ο οποίος επρότεινε: ''Να μας πήτε τα επιλήψιμα σημεία της β' εγκυκλίου''. Η ανωτέρω αίτησις ενεκρίθη υφ' απάντων των Αρχιερέων ομοφώνως και εγένετο απόφασις. Ωρίσθη δε νέα Σύνοδος δια την 9.6.1994.

   ( ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...)
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου