Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 3 Αυγούστου 2020

ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΑΔΙΚΑ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΕΝΩΣΗ

ΥΠ' ΟΨΙΝ
του εν Χριστώ αδελφού
κ. ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΣΤΟΥΡΑΪΤΗ

 Στον <<ΕΥΕΡΓΕΤΙΝΟ>>, τόμος Γ, σελ. 22 - 23 διαβάζουμε:

<<Ότι ουδέ τον προφανώς αμαρτάνοντα δει κατακρίνειν ουδέ εξουθενείν τινά, αλλά προσέχειν εαυτώ, και μή περιεργάζεσθαι τα αλλότρια. Ο γαρ προσέχων τοις ιδίοις κακοίς, τον πλησίον κατακρίνειν ού δύναται

Δεν πρέπει κανείς ούτε τον αποδεδειγμένως αμαρτάνοντα να κατακρίνη και να εξευτελίζη, αλλά να προσέχη τον εαυτόν του, και να μη ασχολήται φιλοπεριέργως  με ξένας υποθέσεις. Διότι ασφαλώς εκείνος, ο οποίος προσέχει τα ιδικά του σφάλματα, δεν δύναται να κατακρίνη τον πλησίον>>.

Εν τω βίω του Αγίου
Ιωάννου του Ελεήμονος

 Ένας νέος ελαυνόμενος από ακολάστους ορμάς περιήρχετο κάποτε την Αλεξάνδρειαν. Αφού δε απεπλάνησε μίαν παρθένον, προοριζομένην να ενταχθή εις τον μοναχικόν βίον, κατέστησεν αυτήν επαίσχυντον ανκτικείμενον της ασελγούς απολαύσεώς του. Μετά από ολίγον φεύγει κρυφίως ο νέος μετά της αποπλανηθείσης εις το Βυζάντιον. Αυτό το περιστατικόν μόλις το έμαθεν ο θεσπέσιος Ιωάννης ελυπήθη πάρα πολύ και, κατά την παροιμίαν, πάντα λίθον εκίνει φροντίζων μετά σπουδής και όσον το δυνατόν συντομώτερον να αναστήση τα δύο εκείνα πλάσματα από τον ηθικόν θάνατον.
 Μετά παρέλευσιν αρκετού χρόνου διηγείτο ο Μακάριος μίαν ψυχωφελή ιστορίαν εις κάποιον κληρικόν. Συμπτωματικώς δε ανέφερε και την υπόθεσιν του νέου εκείνου, όστις έδρασεν ως όργανον των νεανικών του επιθυμιών. Μόλις ήκουσαν αυτό μερικοί εκ των παρευρισκομένων, ως από συμφώνου με ένα στόμα κατηγορούν και απεδοκίμαζον, ισχυριζόμενοι, ότι αυτό το αμαρτωλόν φαινόμενον του νέου μετά της άλλοτε παρθένου, όχι μόνον την απώλειαν των δύο ψυχών επέφερε, αλλά και πολλών άλλων, εις τους οποίους κατέστη κακόν παράδειγμα.
 Αυτούς λοιπόν επιτιμών ο Μακάριος, εξ αιτίας της ευκόλου αυτής κατακρίσεως, έλεγε: <<Μή πράττετε ούτω, ευλογημένα μου τέκνα, μή κινείτε ευκόλως την γλώσσαν δια να κατηγορήτε τον πλησίον, διότι τοιουτοτρόπως πράττοντες είναι ενδεχόμενον να περιπέσητε εις δύο κακά. Το πρώτον είναι η παράβασις της εντολής Εκείνου, όστις διέταξε να μή καταδικάζωμεν, πριν έλθη η ωρισμένη ώρα, ουδένα, και ο οποίος είπεν επί πλέον ότι <<εν ω γαρ κρίματι κρίνετε, κριθήσεσθε>> (Ματθ. Ζ', 2), το δε δεύτερον κακόν είναι, ότι, ενώ αγνοείτε την παρούσαν κατάστασιν του συνανθρώπου σας, με μεγάλην ευκολίαν τον καταδικάζετε δια παρελθόντα αμαρτήματα, χωρίς ασφαλώς να γνωρίζετε εάν εξακολουθή να παραμένη εις την αμαρτίαν, δια την οποίαν τον κατακρίνετε, ή εάν διωρθώθη. Δι' αυτό σας συμβουλεύω να αφίνετε την κρίσιν του πλησίον εις τον Παντογνώστην Θεόν, διότι συμβαίνει ενίοτε να γνωρίζωμεν μεν την αμαρτίαν εκείνου, όστις έχει πορνεύσει ή περιέπεσεν εις άλλο σφάλμα, επειδή ετελέσθη φανερώς, να αγνοούμεν όμως την εν κρυπτώ πραγματοποιηθείσαν μετάνοιαν, εις τρόπον ώστε αυτός, τον οποίον ημείς κατακρίνομεν ως πόρνον, να έχη δικαιωθή ενώπιον του Θεού και να είναι πλέον σώφρων.

ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥ: Βλέπετε αγαπητέ εν Χριστώ αδερφέ κ. Χαρίλαε Στουραΐτη πως ο άγιος Ιωάννης ο Ελεήμων μιλάει για εκείνους που άδικα κατηγορούν; Κι αν αυτά τα λέει για μία απλή ψυχή, για έναν κοινό άνθρωπο, πόσο μάλλον αυτά τα εννοεί για εκείνους που άδικα κατηγορούν μία Ευλογημένη Ένωση όπως εκείνη της 19 Ιανουαρίου 2019.  Η οποία εκ του αποτελέσματος αυτής, εξ' όσων καθημερινά γίνονται, δικαιώνεται ως όντως Ευλογημένη. Επιπλέον θα σας παρακαλούσα πάρα πολύ να προσέξετε και το εξής. Πως εκείνοι που εσείς τώρα ΑΔΙΚΑ κατηγορείτε ότι δήθεν δεν μετενόησαν, μπορεί κρυφά να έχουν μετανοήσει, μπορεί με κάποιον τρόπο να έχουν ζητήσει ενώπιον του Θεού ειλικρινή συγγνώμη, με αποτέλεσμα αυτοί να είναι ήδη δικαιωμένοι ενώπιόν του κι εσείς που άδικα τους κατηγορείτε να πέφτετε στο λάκκο που μόνοι σας σκάβετε. Γι' αυτό και νομίζω πως καλύτερο θα ήταν να πάψετε πλέον τις ΑΔΙΚΕΣ κατηγορίες που καθημερινά εξαπολύετε μέσω των δημοσιεύσεών σας, και αντ΄αυτών να τολμήσετε και να έρθετε σε διάλογο με τους Επισκόπους ώστε να συζητήσετε μαζί τους την όποια ένστασή σας. Τότε τα πράγματα θα είναι πολύ καλύτερα για εσάς, διότι τότε θα έχετε προσπαθήσει ως καλός Χριστιανός να μιλήσετε σε όσους σύμφωνα με εσάς έχουν κάνει λάθη, αποφεύγοντας πρώτα να τους κατηγορήσετε δημόσια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου