Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

ΝΕΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ!!!

Η Παπική <<Εκκλησία>> της Δύσης εισάγει το νέο ημερολόγιο κατά το έτος 1582


Η Παπική Εκκλησία εκτός των άλλων καινοτομιών που είχε μέχρι το 1582, κατά το έτος αυτό εισήγαγε και νέο ημερολόγιο με τον Πάπα Ρώμης Γρηγόριο, σε συνεργασία με τους αστρονόμους της, Στόφλερ Ρεγγιομοντάνου και Λοϊζου Λιλίου. Η καινοτομία όμως αυτή, η οποία εισάχθηκε στην Δυτική Εκκλησία καταδικάσθηκε από τέσσερις πανορθοδόξους Συνόδους. α' από τον Πατριάρχη Κων/πόλεως Ιερεμία, β' από τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας Σίλβεστρο και γ' από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Σοφρόνιο και από άλλους Αρχιερείς. Ο Πατριάρχης Ιερεμίας συγκρότησε και δεύτερη μεγάλη Σύνοδο το έτος 1593 και καταδίκασε αμέσως το νέο ημερολόγιο.

Η μεγάλη απόφαση της Συνόδου του 1583

''Όποιος δεν ακολουθεί τα έθιμα της Ορθόδοξης Μητέρας μας Εκκλησίας, όπως οι άγιες Οικουμενικές Σύνοδοι θέσπισαν και το Άγιο Πάσχα και το μηνολόγιο σωστά νομοθέτησαν, και θέλει να ακολουθεί το νεοεφεύρετο Πασχάλιο και μηνολόγιο των άθεων αστρονόμων του πάπα, ας έχει το ανάθεμα και έξω από την Εκκλησία του Χριστού ας είναι>>.

Καταδικαστική απόφαση εξέδωσε και ο Πατριάρχης Άνθιμος το 1848.
Η μεγάλη απόφαση της Συνόδου του 1848.

<<Κρατάμε τις ομολογίες τις οποίες παραλάβαμε από μεγάλους(σοφούς) άνδρες και εναντιονόμαστε σε κάθε νεοτερισμό ως ο οποίος αποτελεί υπαγόρευμα από τον διάβολο. Όλοι όσοι δέχονται νεοτερισμό με σχίσμα και με αίρεση, εκούσια ντύθηκαν την κατάρα ως ρούχο, ακόμη κι αν αυτοί είναι πάπες, ακόμη κι αν αυτοί είναι πατριάρχες, ακόμη κι αν αυτοί είναι κληρικοί, ακόμη κι αν αυτοί είναι λαϊκοί, ακόμη κι αν αυτός είναι άγγελος από τον ουρανό. Σωτήριο έτος 1848.+ Ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Άνθιμος
+ Ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας Ιερόθεος
+ Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Μεθόδιος+ Ο Πατριάρχης Αντιοχείας ΚύριλλοςΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ

Σε σχετική ερώτηση του Οικουμενικού Πατριάρχου Κων/πόλεως Ιωακείμ του Γ', κατά το έτος 1902, για το ζήτημα του ημερολογίου, όλες οι ορθόδοξες Εκκλησίες απάντησαν με τα παρακάτω:

Η Εκκλησία των Ιεροσολύμων απάντησε

<<Κάθε σχετική μεταρρύθμιση του κρατούντος ημερολογίου και πολύ περισσότερο για την προτίμηση του Γριγοριανού αποτελούν βλαβερές αποφάσεις για την Ορθοδοξία>> Ιούλιος 1903

Η Εκκλησία της Ρωσίας απάντησε

<<Αυτή λοιπόν η μεταβολή, η οποία αναστατώνει την από πάντοτε και επί πολλές φορές καθαγιασμένη από την Εκκλησία τάξη, συνεπάγεται αναμφίβολα αναστάτωση κάποιου εκκλησιαστικού βίου. Γι' αυτό και εμείς υποστηρίξαμε την τήρηση του Ιουλιανού(παλαιού) ημερολογίου>>. Φεβρουάριος 1903.

Η Εκκλησία της Ελλάδος απάντησε

<<Με το Ιουλιανό(παλαιό) ημερολόγιο συνδέεται το εορτολόγιο της Εκκλησίας>>. Ιούλιος 1903.

Η Εκκλησία της Ρουμανίας απάντησε

<< Η Ιερά Σύνοδος της αυτοκεφάλου Ορθοδόξου Εκκλησίας πιστεύει και αιτεί να να μείνουμε εκεί όπου μέχρι σήμερα βρισκόμαστε, επειδή είναι αδύνατον να μην θίξουμε τις κανονικές διατάξεις, εάν και μόνο θέλαμε να σκεφτούμε για κάποια τυχόν μεταβολή ή μεταρρύθμιση του Ιουλαινού ημερολογίου, με το οποίο η Ορθόδοξος Εκκλησία ζει εδώ και τόσα χρόνια. Εκτός όμως απ' αυτό ούτε γραπτώς δεν επιτρέπεται εμείς να θίξουμε τις απαρχαιομένες αποφάσεις, οι οποίες αποτελούν την δική μας μεγάλη και καλή εκκλησιαστική φήμη>>. Ιούλιος 1903.

1 σχόλιο:

  1. Η μεγάλη απόφαση της Συνόδου του 1583

    ''Όποιος δεν ακολουθεί τα έθιμα της Ορθόδοξης Μητέρας μας Εκκλησίας, όπως οι άγιες Οικουμενικές Σύνοδοι θέσπισαν και το Άγιο Πάσχα και το μηνολόγιο σωστά νομοθέτησαν, και θέλει να ακολουθεί το νεοεφεύρετο Πασχάλιο και μηνολόγιο των άθεων αστρονόμων του πάπα, ας έχει το ανάθεμα και έξω από την Εκκλησία του Χριστού ας είναι>>.

    ΑπάντησηΔιαγραφή