Τη 1η/14η Φεβρουαρίου 2019 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Κήρυκος είχε αποστείλει στον Σεβ/το Μητροπολίτη Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Αμφιλόχιο την με Α.Π.: 827 επιστολή του η οποία ήταν και η τελευταία προ του Αρχιερατικού Συλλειτούργου επιστολή του ιδίου προς τον Σεβ/το Αμφιλόχιο. Σε αυτήν την επιστολή ο Σεβ/τος κ.Κήρυκος έγραφε μεταξύ άλλων:
<<Θά σάς παρακαλέσω λοιπόν πάρα πολύ, Σεβασμιώτατε, νά ξανασκεφθητε τήν στάσιν σας, νά αναλάβωμεν αμφότεροι τάς Αρχιερατικάς μας ευθύνας, καί εν αγάπη, εν αληθεία καί ἐν ελευθερία Χριστού νά συζητήσωμεν επί των δύο αυτών θεμάτων, τά ὁποία ὡδήγησαν, ως είπομεν, εις τήν προσωρινήν διακοπήν τῶν εργασιῶν τῆς Συνόδου της 12/25/1/2019, καί εῖμαι βέβαιος ὅτι όταν ελευθερωθούμε όλοι από τάς παγίδας τού αντικειμένου, θά επανέλθουμε είς εκείνην την ευλογημένην κατάστασιν ὅτε «ούκ ην εν ἡμῖν σχίσματα καί διαιρέσεις».
Μετά τῆς ἐν Χριστῷ ἀγάπης
Ἐλάχιστος ἀδελφός καί συλλειτουργός,
+ Ὁ Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς
Κήρυκος
Ἐλάχιστος ἀδελφός καί συλλειτουργός,
+ Ὁ Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς
Κήρυκος
Βλέπετε λοιπόν, αγαπητέ π. Παντελεήμων, πως το κάλεσμα του Σεβ/του Κηρύκου προς τον Σεβ/το Αμφιλόχιο παραμένει ανοιχτό από τότε; Μάλιστα ο ίδιος ο Σεβ/τος Κήρυκος το κάλεσμά του αυτό, κατόπιν και της ενώσεως, ως φιλόλογος που είναι και ξέρει να χρησιμοποιεί κατάλληλα την κάθε λέξη, το χαρακτήρισε και ως διαχρονικό. Δηλαδή ως κάλεσμα το οποίο πάντοτε υφίσταται. Πόσο μάλλον όταν από την ημέρα που αυτό προτάθηκε, ο Σεβ/τος Αμφιλόχιος δεν ήρθε σε κατ' ιδίαν διάλογο με τον Σεβ/το Κήρυκο. Κατόπιν τούτου όλα όσα γράφετε για κάλεσμα με σφραγίδες και υπογραφές, καθίστανται όλα μα όλα ως τρόποι αποφυγής του διαλόγου. Το κάλεσμα ήδη έχει γίνει και μάλιστα όχι μία, αλλά ΔΥΟ φορές. Πρώτα στην παραπάνω επίσημη Επιστολή και έπειτα στο σχόλιο του Σεβ/του το οποίο δημοσίευσα και στο blog μου.Και τα δύο περιμένουν κάποια απάντηση. Θετική ή αρνητική.Το μπαλάκι είναι στη μεριά σας και μην προσπαθείτε να αποποιηθείτε της σοβαρής αυτής ευθύνης (του διαλόγου).
π. Παντελεήμων για προσέξτε και αυτό. Σημασία δεν έχει μόνο το να στείλει μόνο ο Σεβ/τος Κήρυκος επιστολή για διάλογο προς τον Σεβ/το Αμφιλόχιο, αλλά και ο Σεβ/τος Αμφιλόχιος προς τον Σεβ/το Κήρυκο. Διότι και το 2003 ο Σεβ/τος Κήρυκος δεν ακολούθησε την υπόλοιπη Σύνοδο, πλην όμως ακόμη και όταν εξήλθε από αυτήν συνέχισε με τον ίδιο ζήλο να αποστέλλει εις αυτήν επιστολές για την διεξαγωγή διαλόγου. Μάλιστα είναι σε όλους γνωστό πως ακόμη και εις τον ''αρχιεπίσκοπο'' κ. Στέφανο είχε την ευαισθησία να στείλει προκειμένου να δείξει πως τον διάλογο τον επιζητεί ακόμη και με εκείνον. Εσείς από την πλευρά σας έχετε πράξει κάτι ανάλογο προς εμάς από τον Ιανουάριο και μετά; Ή μόνο εμείς έχουμε να δείχνουμε πως ενδιαφερόμαστε για τον εν αγάπη και αληθεία διάλογο προκειμένου δι΄ αυτού να λυθούν όποια προβλήματα υπάρχουν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ επιστολή που παραπάνω μνημονεύω προς τον ''αρχιεπίσκοπο'' κ. Στέφανο Τσακίρογλου είναι η Α.Π.:802/14/27-12-2016.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά και ο Σεβ/τος Αμφιλόχιος μεγάλο αριθμό επιστολών έχει στείλει προς τους ''πέντε''. δενα θα πρέπει και τώρα να κάνει το ίδιο και μάλιστα όσο ακόμη το ''σχίσμα'' δεν έχει παγειωθεί;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναμένω λοιπόν να δω και ποια είναι η θέση, όχι των Θεολόγων αλλά του ιδί σας του Επισκόπου επί του θέματος του εν αγάπη και αληθεία διαλόγου. Ο Σεβ/τος Κήρυκος έκανε ήδη τις ΔΥΟ ΠΡΩΤΕΣ κινήσεις. Σειρά σας τώρα. Δεν νομίζετε;
ΑπάντησηΔιαγραφή