Του Μητροπολίτου Γ.Ο.Χ. Μεσογαίας κ. ΚΗΡΥΚΟΥ
ΠΡΟΤΑΣΙΣ:
ΝΑ
ΓΙΝΗ ΝΕΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΕΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ
ΜΕ ΠΡΩΤΟΝ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΛΕΓΟΜΕΝ ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΑΝ
ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΤΙΝΕΣ ΜΕΤΩΝΟΜΑΣΑΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΣ
ΣΥΓΧΩΡΗΤΙΚΗΝ ΕΥΧΗΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ
ΚΛΥΔΩΝΙΖΕΤΑΙ ΕΠΙ ΠΕΝΤΗΚΟΝΤΑ ΕΤΗ ΤΟ
ΣΚΑΦΟΣ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ...
Απανταχου Εκκλησία
Κατακομβων: Ηταν το 1971, οταν 21 ετους,
δευτεροετης φοιτητης της θεολογιας,
καί ολίγον πρό του πανηγυρικου
συλλειτουργου, ηρωτησα τόν θεολόγο κ.
Ελευθεριο Γκουτζίδη, (διότι τόν θεωρουσα
αυθεντια), νά μου εξηγηση τί ειναι η
χειροθεσία, που οπως ειπε εις τό αεροδρόμιο
ο Κων/νος Σαραντοπουλος (σημερινός
Αρχιεπίσκοπος των Φλωρινικων) εκαναν
εις τούς Αρχιερείς μας στην Αμερικη οι
Ρωσοι της Διασπορας;. Καί αλλα τινά τόν
ηρωτησα, οπως καί τό εξης: "Η χειροθεσία
κ. Γκουτζίδη, δέν γίνεται μόνον στους
σχισματικους; Μηπως εθεωρησαν τους
Αρχιερεις μας σχισματικους"; Καί μου
ειπε τότε εμπιστευτικά, οτι υπάρχει
οντως κάποιο πρόβλημα εδω, αλλά οι
Αρχιερεις απεφάσισαν εδω στην Ελλάδα
νά μη δεχθουν καμμία χειροθεσια, που
διαβάζεται μονον στους σχισματικους,
αλλά νά δεχθουν μόνον μία απλή συγχωρητικη
ευχή"... Πέρασαν από τότε πενηντα
ολόκληρα χρονια καί τόν Αυγουστο του
2018, ηκουσα πάλιν τόν θεολόγο κ. Ελευθεριο
Γκουτζίδη, νά λέγη ενωπιον της Συνόδου,
τα εξης: "Ναί εφευραμε την συγχωρητικην
ευχήν, διοτι υπήρχαν αντιδράσεις καί
διά νά μη γίνη τὀ σχίσμα καί αυτη η ευχη
ηταν σωτηριος διά την Εκκλησίαν, αφου
απεφεύχθη τό σχίσμα", ενω από τό 2015
επέμενε νά επαναλαμβάνει, οτι "οποιος
δέν δεχεται πως εγινε συγχωρητικη ευχή,
ειναι πεπτωκός καί εάν ειναι Αρχιερευς
χάνει την Αρχιερωσύνην του γι αυτό καί
δέν μπορει νά γίνη δεκτος εις τήν
Εκκλησίαν παρά μόνον ως Μοναχός". Τά
ιδια περίπου γραφει εις τάς επιστολάς
του προς εμε καί ο Σεβασμιωτατος
Αμφιλόχιος από τό 2015 μέχρι καί πρό ολίγων
ημερων.... Καί αυτη ειναι, καθ ημας, καί
η αιτία του κυοφορουμενου από τό 2015
σχίσματος.... Καί γενναται αυθορμητως η
απορία: Καλά τότε απεφεύχθη τό σχισμα
μεταξυ των Αρχιερέων, διότι "εφευρέθη
η συγχωρητικη ευχή"... Διατί δέν
απεφευχθησαν καί τά από τοτε αλεπάλληλα
σχίσματα; εν ονόματι μάλιστα καί της
εφευρεθείσης "συγχωρητικης ευχης";
Μηπως Σεβασμιωτατε Αμφιλόχιε, μήπως
ελλογιμωτατε κ. Ελευθεριε Γκουτζίδη,
πρέπει νά κάνουμε κάτι καί εσεις καί
εγω καί οσοι ειμαστε συνένοχοι διά τά
τοτε λάθη, καί εν μετανοία να ομολογησωμεν
την αλήθεια καί επ αυτου του θέματος,
μηπως καί ευρομεν ελεος ενωπιον του
Θεου;, οπως επράξαμεν καί μέ τήν κοινην
Ομολογιαν καί τόν Τόμον της ενωσεως της
27ης Ιανουαριου 2019; Μία πρότασις μου: Νά
σταματηση πλέον αυτός ο αδιέξοδος
πόλεμος κατα του Τόμου της Ενωσεως καί
της κοινης Ομολογιας καί νά ξεκινηση
ενας νέος διάλογος εν αγάπη καί αληθεία,
δεδομένου οτι καί ο Τόμος ειναι ανοικτός
διά ενστάσεις προσθηκες η αφαιρέσεις...
Οι καιροι ου μενετοι ...
Εσείς είτε είστε τρελοί είτε προσπαθείτε να τρελάνετε εμάς, ή και τα δύο. Να μας φέρει ο Κήρυκος αυτά που έλεγε τόσα χρόνια να δούμε ποιος «μετονόμασε» την χειροθεσία σε «συγχωρητική ευχή». Φέρτε την Πνοή σας (δυσώδη δύσπνοια) να δούμε ποιανού έργο είναι η μετάλλαξη αυτή. Ντροπή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ ανώνυμε, για να μην διαγράψω και αυτή τη φορά το σχόλιό σου θα κάνω τον κόπο και θα σου απαντήσω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Σεβ/τος Κήρυκος τόσα χρόνια και να ήθελε να υποστηρίξει κάτι διαφορετικό οι καταστάσεις και συγκεκριμένα πρόσωπα δεν τον άφηναν. Όπως ξέρουν οι περισσότεροι, ο Σεβ/τος είναι ένας άνθρωπος που για χάρη της Ενότητος όταν τα πράγματα είναι ήρεμα δεν θέλει να φέρει σύγχυση στην Εκκλησία, να γίνει δηλαδή πέτρα σκανδάλου. Γι' αυτό και τόσα χρόνια προσπαθούσε το θέμα αυτό να το λύσει κατ' ιδίαν με τον άνθρωπο εκείνον που εφηύρε την ''συγχωρητική ευχή''. Δυστυχώς όμως αυτό δεν μπόρεσε μέχρι σήμερα να το πετύχει, διότι το συγκεκριμένο άτομο δεν δέχεται άλλη γνώμη πλην της δικής του. Δεδομένης τώρα της ένωσης με τους Αρχιερείς Παχώμιο και Ευστάθιο, όταν ξεκίνησε ο διάλογος, αμέσως άρχισαν να συζητούνται πάλι όλα από την αρχή. Τότε ήταν που σε μία συνεδρίαση το ίδιο το άτομο, όπως έχει αναφέρει ο ίδιος ο Σεβ/τος, είπε και παραδέχθηκε πως ''εφηύρε την συγχωρητική ευχή''.
Όσο για την Πνοή, αυτή ήταν ένα περιοδικό που δυστυχώς στις σελίδες του κείμενα του Σεβ/του δημοσιευόντουσαν πάρα πολύ λίγα. Αυτό δεν το λέμε μόνο εμείς, σ' αυτό συμφωνούν και άτομα από την πλευρά του Σεβ/του Αμφιλοχίου (εξ Αθηνών και Κρήτης ορμώμενα) τα οποία μάλιστα είχαν σταματήσει όχι μόνο να διαβάζουν το περιοδικό, αλλά δεν έμπαιναν καν στον κόπο να το βγάλουν από το νάϋλον ου ήταν συσκευασμένο, επειδή σε αυτό δημοσιευόντουσαν άρθρα που μόνο την ορθοδοξία δεν εξυμνούσαν.
Εν ολίγοις αυτά. Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα μπορείς να ρωτήσεις τους καθ' ην αρμόδιους και εκείνοι να σου απαντήσουν. Εγώ πάντως σου απάντησα και πιστεύω να έμεινες ευχαριστημένος γι' αυτό.
Επίσης θα ήθελα να προσθέσω και το εξής. Τον πρώτο καιρό που έγινε η ένωση αλλά και πολύ πριν αυτή, ο Σεβ/τος συνέχεια έλεγε πως το θέμα τότε δεν ήταν να δούμε ποιος φταίει αλλά να κάτσουμε όλοι μαζί και να τοποθετηθούμε σωστά επάνω στα σοβαρά θέματα πίστεως. Μάλιστα είχε πει (και προς τιμήν του αυτό) πως δεχόταν ακόμη και ο ίδιος να ζητήσει συγγνώμη για όπου έσφαλε σε αυτά. Απ' ότι όμως φάνηκε στην πορεία, η πρότασή του αυτή δεν άρεσε σε κάποιους, γι' αυτό και εκείνοι μετά από λίγο καιρό άρχισαν να πολεμούν την ένωση και πιο συγκεκριμένα τον Σεβ/το Κήρυκο και τους τους Επισκόπους Παχώμιο και Ευστάθιο. Τότε ήταν που ο Σεβ/τος Κήρυκος επανέφερε στην δημοσιότητα την παραπάνω πρόταση προκειμένου αφού ορισμένοι θέλουν οπωσδήποτε να αποδώσουν κάπου ευθύνες, τότε αυτό να γίνει αρχής γενομένης από το θέμα της χειροθεσίας και μετά να λάβουν χώρα και τα επόμενα θέματα. Κι αυτό χάριν της δίκαιης (χρονολογικά και όχι μόνο) επιλύσεως των σοβαρών θεμάτων, και όχι κάποιοι να καταδικάζονται και κάποιοι άλλοι να μην ακουμπούνται καν και μάλιστα να φημολογούνται ως ''ομολογητές'' και ''στυλοβάτες'' της ορθοδοξίας.
ΑπάντησηΔιαγραφή