Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2019

ΥΠ ΟΨΙΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΥ (2)


 ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΝ ΛΑΡΙΣΗΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΝ, ΣΥΝΤΑΧΘΕΙΣΑ ΕΝ ΣΧΕΔΙΩ ΟΛΙΓΟΝ ΠΡΟ ΤΗΣ ΕΝΩΣΕΩΣ, Η ΟΠΟΙΑ, ΟΜΩΣ, ΔΕΝ ΑΠΕΣΤΑΛΗ ΩΣ ΕΧΕΙ, ΔΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΟΞΥΝΘΟΥΝ ΕΤΙ ΠΛΕΟΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, ΠΑΡΕΜΕΙΝΕ ΟΜΩΣ ΕΙΣ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟΝ, ΑΠ ΟΠΟΥ ΤΗΝ ΕΛΑΒΟΜΕΝ ΚΑΙ ΕΞ ΑΝΑΓΚΗΣ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΜΕΝ.
 ΚΑΙ ΤΟΥΤΟ ΚΑΜΝΟΜΕΝ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΝΟΥ ΑΡΝΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΘΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙΣΑΝ ΕΝΩΣΙΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΦΡΑΓΙΣΘΕΙΣΑΝ ΔΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥ ΤΗΣ 27/1/2019 ΕΙΣ ΤΑ ΕΞΑΜΙΛΙΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝ ΤΗ ΑΓΙΑ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΝΩΣΙΝ..
 ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΤΟΥΤΟ, ΑΛΛΑ, ΑΚΟΥΣΟΝ, ΑΚΟΥΣΟΝ, ΟΥΤΕ ΔΙΑΛΟΓΟΝ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΕΑΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ ΔΕΝ ΑΠΟΘΕΣΩΜΕΝ ΤΑ ΩΜΟΦΟΡΙΑ ΜΑΣ ΔΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΤΑ ΦΟΡΕΣΗ Ο ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΥΠ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΙΝ ΘΑ ΔΕΧΘΟΥΝ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΩΜΕΝ ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΗ Η "ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΑ" ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΗ Η "ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ" ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ...
 ΔΗΛΑΔΗ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΦΘΑΝΕΙ ΟΤΙ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΩΝ ΑΔΑΕΙΣ, ΙΕΡΟΣΥΛΟΥΣ ΚΑΙ ΒΛΑΣΦΗΜΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΗΜΑΣ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ ΣΥΝΕΝΟΧΟΥΣ ...
ΦΡΙΚΤΟΝ ΚΑΙ ΑΚΟΥΟΜΕΝΟΝ...
ΙΔΟΥ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟΝ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ
ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΑΠΕΣΤΑΛΗ:

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΗΡΥΚΟΥ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΝ ΛΑΡΙΣΗΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΝ


Τῷ Σεβασμιωτάτῳ ἀδελφῷ καί συλλειτουργῷ, Λαρίσης κ. Ἀμφιλοχίῳ ἐν Κυρίῳ χαίρειν! Σεβασμιώτατε, εὐλογεῖτε! Ὁ Χριστός εἶη ἐν τῷ μέσῳ ἡμῶν.
Ἔλαβον τήν ἀπό 19/1/2019, Α.Π. 97/192 ἐπιστολή σας καί σας απαντω. Δέν σας ἀναγνωρίζω, ἀδελφέ καί συλλειτουργέ! Τό βέβαιο εἶναι ὅτι αὔτη δέν ἐξῆλθε ἐκ τῆς ὑμετέρας γραφίδος. Ἀλλά, ἀδελφέ, τοσοῦτον ἠλλοτριώθητε ὥστε νά ὑπογράφετε τοιαύτης χαμηλοτάτης ὑποστάθμης ὑποβολιμαία κείμενα;
Μου ἀποστείλατε ἕνα κείμενο, ἀμάλγαμα διαστροφῆς, ψεύδους, συκοφαντίας καί ἀναιτίων ἐμμονικῶν ἐπαναλήψεων. Ἕνα κείμενο «μιά ἀπ᾽ τά ἴδια» κατά τό κοινῶς λεγόμενο, «πάσης λοιδορίας γέμον», ἐπιεικῶς ἀπαράδεκτον. Διερωτῶμαι, ποίους ἐπιχειρεῖτε νά ἐντυπωσιάσετε ἤ ἰκανοποιήσετε μέ τά ὅσα γράφετε; Τούς «αἰχμαλωτεύσαντας» καί «δυναστεύοντας» ὑμᾶς; Εἰς ποῖον δίδετε διαπιστευτήρια μέ τάς ἐπιστολάς σας αὐτάς; Πάντως, σίγουρα ὄχι εἰς τόν Χριστό καί τήν Ἐκκλησίαν Του.
Καίτοι ὑπεσχέθην ὅτι θά ἐπιστρέψω εἰς τήν ἐμήν σιωπήν, ἐν τούτοις, ἡ ἀπαράδεκτος στάσις σας μέ ἀναγκάζει νά ἐπανέλθω ἐκών ἄκων, ὥστε νά ἀπαντήσω βραχέως εἰς ὅσα ἀνυπόστατα ἀναφέρονται.
Ἄρχομαι ἐκ τῆς Συνοδικῆς Συνεδριάσεως τῆς 12/1/2019 εἰς ἁγίαν Αἰκατερίνην, εἰς ἦν παρέστητε μετά τοῦ ἀδελφοῦ Ἐλευθερίου. Μου προσάπτετε ὅτι δῆθεν ἀναιτίως καί «ἀνεπιτρέπτως ὡργισμένος(!) ἀπεχωρήσατε καί δέν ἐπανήλθατε πρός συνεδρίασιν, ὡς σᾶς ἀναμένομεν περισσότερον τῶν 2 1/2 ὡρῶν!…». Γενοῦ ἴλεως ἡμῖν, Χριστέ ὁ Θεός! Μήπως δέν εἴσαστε παρών εις τήν συνεδρίασιν; Μήπως δέν ενθυμείσθε καλώς; Ἤ μήπως ἐπιμελῶς καί ἀνεντίμως προσπαθεῖτε νά ρίξετε λάσπη εἰς τόν ἀνεμιστήρα ἐλπίζοντες ὅτι στό τέλος «κάτι θά πιάσει»; Αὐτό, λοιπόν, που γιά προφανείς προσωποληπτικούς λόγους ἀποκρύπτετε, ἤτοι διά νά μήν «κακοκαρδίσετε» τόν ἀδελφό Ἐλευθέριο, εἶναι τό ὅτι ἡ συνεδρίασις ἔβαινε ὁμαλῶς εἰς ὅτι ἀφεώρα εἰς τό πρῶτον θέμα τῆς ἡμερησίας διατάξεως, ὅμως τό κλίμα ἄλλαξε ἄρδην μόλις ὁ «καρδιογνώστης» ἀδελφός Ἐλευθέριος, μή ἐντρεπόμενος οὔτε τόν Θεόν, οὔτε τούς παρισταμένους κληρικούς, ἐξεφώνησε τό ἀμίμητον «ὁμνύω εἰς τό ὄνομα τῆς Παναγίας Τριάδος, τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ὄτι γνωρίζω τί ἐννοοῦσε ὁ Παχώμιος» κάνοντας ταυτόχρονα τό σημεῖο τοῦ Σταυροῦ. Ὡ τῆς βλασφημίας! Ὡ τῆς ἀφροσύνης! Ἄπαντες οἱ παριστάμενοι διεμαρτυρήθημεν καί ἀπαιτήσαμε νά ἀνακαλέση, χωρίς ὁμως ἀποτέλεσμα. Ὑμεῖς δέ, ἀντί νά τόν ἐπιτιμήσετε καί νά τόν συνετίσετε διά τήν μεγίστην αὐτήν βλασφημίαν, τήν κατά παράβασιν τοῦ Δεκαλόγου καί τῶν Εὐαγγελικῶν καί Ἀποστολικῶν ἐντολῶν, ἀνεπιτρέπτως ἐλάβατε τό μέρος αὐτοῦ. Ἀσφαλῶς, δέν εἶχον ἄλλην ἐπιλογήν ἀπό τό νά κηρύξω τήν λήξιν τῆς Συνεδριάσεως καί νά ἀποχωρήσω.
Ἐν τούτοις, μετά τήν ἐμήν ἀποχώρησιν, δέν «ἀναμένατε» διά πέραν τῶν 2 1/2 ὡρῶν, ὡς ἀναφέρετε, ἀλλά ὁ ἀδελφός Ἐλευθέριος ἐσυνέχισεν ἀκάθεκτος καί μαινόμενος, ὑβρίζων τούς πάντας καί τά πάντα. Ἀνερυθριάστως δέ «ἐζήτει καί τά ρέστα», ἀναβοῶν κατ᾽ ἐμοῦ «Οὐά! Οὐά! Εἶναι αὔτη συμπεριφορά ἐπισκόπου;». Εἰς παρατήρησιν τοῦ Σεβ. Κιτίου ὅτι ἡ συμπεριφορά τοῦ ἰδίου ἤτο ἀπρεπεστάτη καί μή ἀρμόζουσα ἀπό λαϊκόν πρός κληρικούς, ἐξετράπη ἔτι περισσότερον μέχρι που ἔφθασεν εἰς σημεῖον νά λέγη ὅτι θά ἤρπαζε τόν π. Μιχαήλ ἐκ τοῦ ἐπιτραχηλίου. Ἐπιτιμηθείς πάλιν ὑπό τοῦ Σεβ. Κιτίου, ὄχι μόνον οὐκ ἠβουλήθη συνιέναι, ἀλλά ἐδήλωσεν ὅτι θά τόν ἄρπαζε καί ἀπό τά γένια! Ὁ Σεβ. Κιτίου ἐξεμάνη ἀπό τήν ἀσέβειαν αὐτοῦ καί, τραυματίας ὥν, ἐστάθη εἰς τό ἕνα του πόδι ἔμπροσθεν τοῦ ἀδελφοῦ Ἐλευθερίου τρομερά ἐνοχλημένος, προκαλῶν αὐτόν, ὄπως πραγματοποιήση τήν ἀπειλήν αὐτοῦ ἐν τῷ προσώπῳ του καί νά τοῦ ἀρπάξη τά γένια. Εἰς τό σημεῖον τοῦτο παρενέβητε ὑμεῖς διά νά μην παρεκτραπῆ ἡ κατάστασις περαιτέρω. Αὐτά, δέν τά ἐνθυμεῖστε; Ἡ συντάκτις τῶν ὑμετέρων ἐπιστολῶν δέν ἦτο αὐτόπτης μάρτυς διά νά γνωρίζει τί διημείφθη. Ὑμεῖς, ὅμως, διατί κατεδέχθητε καί ἐθέσατε τήν ὑμετέραν ὑπογραφήν ἐπί τοιούτου κειμένου, κακοποιοῦντος καί βιάζοντος τήν ἀλήθειαν; Μετά ἀπό τά ἀνωτέρω, ἐξακολουθεῖτε νά πιστεύετε ὅτι δήθεν «μισῶ θανάσιμα» τόν Ἐλευθέριο; Ἤ μήπως «του φταίει τό κακό του τό κεφάλι» κατά το κοινῶς λεγόμενο;
Καταφανῶς, πρῶτος ὁ ἀδελφός Ἐλευθέριος δέν ἐσεβάσθη καί ἠμαύρωσεν τήν 40ετή συνεργασία μας. Πρός αὐτήν τήν ἄποψιν συνηγοροῦν καί καταμαρτυροῦν τό ἦθος καί ἡ συμπεριφορά τοῦ τά τελευταία 4 περίπου χρόνια, τά ὁποία δείχνουν ἀκριβῶς αὐτό: ὅτι ἡ «φιλία» του, δυστυχῶς, ἦτο ἀπολύτως χρησιμοθηρική. Καί οἱ παρελκυστικές του τακτικές, ἀποδεικνύουν τούς μυχίους αὐτοῦ πόθους καί στόχους: νά «λασπώσει» ὅσο ημπορει περισσότερον τόν Επίσκοπο Κήρυκο μέ ἀνυπόστατες καί ἀνόητες κατηγορίες, νά αὐτοπροβληθῆ ὡς δῆθεν «ὁμολογητής» καί «Σωτηρας» της Εκκλησίας καί ἐν τέλει νά ἡγηθῆ ἑνός σχίσματος/φατρίας. Ἄλλωστε, ἐδήλωσε πολλάκις εὐθαρσῶς, τόσον εἰς τήν Συνοδικήν Συνεδρίασιν τοῦ Αὐγούστου 2018, ὅσον καί εἰς τήν περί ἧς ὁ λόγος, ὅτι «ἤρθαμε γιά νά σαμποτάρουμε τόν διάλογο», ὄπερ καί ἐδοκίμασεν νά πράξη μέ τις φωνασκίες καί τήν ἐν γένει ἀήθη πλέον συμπεριφοράν του. Περί τῶν λοιπῶν τῆς πρώτης σελίδος τῆς ὑμετέρας ἐπιστολῆς, ἀπήντησα πολλάκις διά προηγουμένων μου ἐπιστολῶν, ἐχαρακτήρισα δέ αὐτά ὡς «τῆς ἀνοίας ρητά». Ἐμμένω εἰς τόν χαρακτηρισμόν αὐτόν καί τά ἀντιπαρέρχομαι ὡς ἀνάξια σχολιασμοῦ.
Ἀναφορικά μέ τήν θέσιν σας ὅτι «οὐδείς θεολογικός διάλογος ἔγινεν», λυποῦμαι νά παρατηρήσω ὅτι ὑπάρχει καί πάλιν πλήρης ἀναντιστοιχία μεταξύ τῶν προφορικῶν καί γραπτῶν σας δηλώσεων. Ἄλλα ἐδηλώσατε περί τοῦ Θεολογικοῦ Διαλόγου ἐν Συνόδῳ καί ἄλλα σας βάζουν τώρα νά ὑπογράψετε αι συνεργάτιδες καί οἱ συνεργάτες σας. Εἶναι καταγεγραμμένα ὡς αἰώνιον ἀρχεῖον τόσον εἰς ἠχητικήν ὅσον καί εἰς ἔντυπον μορφήν. Ἐκλήθητε πολλάκις. Ἠγνοήσατε ἐπιδεικτικά τάς προσκλήσεις. Δέν ἔχετε κανένα δικαίωμα νά ἀπαιτεῖτε ἐκ τῶν ὑστέρων αὐτό που προτέρως ἀπερρίψατε. Ἡ ἱστορία θά καταγράψη ὅτι ὁ ἐπίσκοπος Ἀμφιλόχιος ἠρνήθη τόν διάλογο κατά παράβασιν τῆς Κυριακῆς ἐντολῆς «τόν ἐρχόμενον πρός μέ οὐ μή ἐκβάλω ἔξω», ὅπως ἐπίσης θα καταγράψη καί τίς «περίεργες» μεταλλάξεις καί μεταστροφές τοῦ ἐπισκόπου Λαρίσης.
Μεγίστην δέ ἐντύπωσιν, μού προκαλεῖ ἡ αἴτησίς σας να σας σταλοῦν τά πρακτικά τῶν συνεδριάσεων «κάν τώρα», ὄπως γράφετε. Γνωρίζετε πολύ καλά, Σεβασμιώτατε ἀδελφέ, ὅτι τά ὅσα ζητάτε, τά ἔχετε λάβει ὄχι μία, οὔτε δύο, ἀλλά τρείς φορες. Πρώτην φοράν σας τά διεβίβασε ὁ Σεβ. ἀδελφός Κιτίου κ. Παρθένιος. Δευτέραν φοράν, σάς τά ἀπέστειλεν ὁ ἐκ Κύπρου ἀδ. Κυριακός, δι᾽ ἐπιστολῆς τῆν ὁποίαν ἐκοινοποίησε καί εἰς ἐμέ. Καί τρίτην φοράν, σας τά ἐνεχείρισε ἰδιοχείρως ὁ Σεβ. ἀδελφός Κιτίου, εἰς ἐπίσκεψιν ἐν Λαρίσῃ ἐπί τῇ εὐκαιρίᾳ τῶν ὑμετέρων ὀνομαστηρίων πρό μερικῶν μηνῶν. Πρός τί λοιπόν, ἡ ψευδής ἐπίκλησις ὁτι δήθεν, οὔτε λίγο οὔτε πολύ, «σας ἀφήνομεν εἰς τό σκοτάδι»; Ἄλλωστε δι αύτόν ἀκριβῶς τόν λόγον ἐκλήθητε τήν 12/1/2019, ὅμως διά τούς γνωστούς λόγους που ἀνέφερα ἐν συντομίᾳ ἀνωτέρω, δέν μάς ἐπετράπη νά σας ἐνημερώσωμεν διά ζώσης. Ἔχετε ὅλα ὅσα ἐζητήσατε. Μήν αἰτιάσθε ἀναιτίως. Παρά ταύτα, θά παρακαλέσω τόν Σεβ. Κιτίου ὄπως ἐτοιμάσει καί σας ἀποστείλει σχετικόν φάκελο.
Αναφορικά μέ τήν ὑπ᾽ Α.Π. 88/185/6/19-11-2018 ὑμετέραν ἐπιστολήν, δέν ἀντιλαμβάνομαι τήν διαμαρτυρίαν σας διά τό ὅτι δῆθεν δέν ἐλάβετε ἀπάντησιν. Ἀπάντησιν ἐλάβατε καί εἶναι ἡ ὑπ᾽ Α.Π. 821 ἡμετέρα ἐπιστολή, ἡμ. 22/4 Δεκ. 2018, εἰς ἧν γράφω τά ἐξής: «Εἶχον σκοπόν νά γράψω πρός ὑμᾶς συμφώνως πρός τό ὑπ᾽ ἀριθμόν πρωτοκόλλου 819 καί ἡμ. 24/11/2018 κοινοποιηθέν ὑμῖν «Πρακτικόν». Λαμβάνω ἀφορμήν ἐξ᾽ ἀμφοτέρων καί ἀπαντῶ βραχέως, ὅσον ἔνεστι, δι᾽ ἀμφότερα.» Ἀναγνώσατε αὐτήν προσεκτικῶς καί θά διαπιστώσετε ὅτι δίδει ἀπάντησιν εἰς ὅλα τά τεθέντα ὑφ᾽ ὑμῶν.
Διά τό θέμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Πατρῶν κ. Εὐσταθίου, τό ὁποῖον θίγετε, σας ἐπαναλαμβάνω ὅ,τι ἀνέφερα ἐν τῇ προτέρᾳ ἐπιστολῇ μου. Θεωρῶ ἱεροσυλίαν τήν πρότασίν σας περί ἀναχειροτονίας αὐτοῦ. Σχετικήν κανονικήν γνωμοδότησιν σας ἐνεχείρισεν ὁ Σεβ. ἀδελφός Κιτίου. Δέν ἀντιλαμβάνεστε, Σεβασμιώτατε, ὅτι τυχόν ἀποδοχή τῆς προτάσεῶς σας αὐτῆς, θά μας καθιστοῦσε βλασφήμους κατά τῆς Ἀποστολικῆς μας διαδοχῆς; Ἐάν ἀναλύσετε τά γεγονότα τοῦ 1935 ἐν ψυχραιμίᾳ καί λογικῇ, πιστεύω ὅτι θά ἀντιληφθητε τί ἐννοῶ. Πλέον αὐτοῦ, δέν εἶναι ὑποκρισία ἀφ᾽ ἑνός μέν νά ζητῶμεν τήν «χειροτονίαν τοῦ Εὐσταθίου» ὅστις ἐχειροτονήθη ὑπό ἀρχιερέων μεθ᾽ ὧν μέχρι πρότινος εἴχομεν κοινωνίαν καί ὑφ᾽ ὧν ἔλκομεν τήν ἀρχερωσύνην ὑμεῖς καί ἡμεῖς, ἐνώ ἀφ᾽ ἑτέρου, πεισμόνως καί ἐμμονικῶς νά ὑποστηρίζωμεν τήν συγχωρητικήν εὐχήν, τήν ὁποίαν μάς ἔδωσαν δήθεν «ἀρχιερείς», οἱ ὁποίοι ἤταν ἀποδεδειγμένως καί κατά κοινήν ὁμολογίαν κακόδοξοι καί μηδέποτε διακόψαντες τήν κοινωνίαν τοῖς νεοημερολογίταις, χειροτονήθηκαν ἐν τῷ σχίσματι, μεθ᾽ ὧν δέν εἴχομεν καμίαν ἐκκλησιαστικήν κοινωνίαν, καί τούς ὁποίους ἐδέχθημεν εἰς κοινωνίαν «διά βοῆς»; Ἐγώ ἐδήλωσα εὐθαρσῶς, ὅτι δέν δέχομαι οὔτε κάν αὐτήν ταύτην τήν «συγχωρητικήν εὐχήν», καθότι ἐδόθη ὑπό μή κανονικῶν «ἐπισκόπων». Τί πλέον τούτου ζητῶμεν καί ζυγομαχῶμεν ἀναιτίως; Τούς Ρώσους τούς ἐδέχθημεν τοιουτοτρόπως καί ἐλάβομεν παρ᾽ αὐτῶν καί «εὐχήν», ἐνώ τόν Ευστάθιον θέλομεν νά τόν χειροτονήσωμεν; Ἡ ἐμπάθεια τοῦ περιβάλλοντός σας, τυφλώνει καί σκοτίζει καί ὁδηγεῖ εἰς ἀτραπούς λίαν ἐπικίνδυνους. Ὑπ αὐτό τό πρίσμα, συμφωνῶ ἀπολύτως μεθ᾽ ὑμῶν, ὅτι «ἐάν εἴμεθα εἰλικρινείς, ἐάν ἀγαπῶμεν καί πρό πάντων ἐάν σεβώμεθα καί ἐπιδιώκωμεν τήν ἀλήθειαν, τότε ὅλα εἶναι εὔκολα καί ἡ εὐλογία τοῦ Θεοῦ θα εἶναι μεθ᾽ ἡμῶν».
Σεβασμιώτατε,
Διά ἄλλην μία φοράν, σας καλῶ νά ἀρθωμεν εἰς τό ὗψος τῶν περιστάσεων καί τῆς ἀρχιερατικῆς ημῶν καί υμων εὐθύνης. Προσέλθετε νά συζητήσωμεν τά θέματα κατά μόνας, ὡς ἀρχιερεύς πρός ἀρχιερέαν, ἄνευ τῆς παρεμβολῆς τρίτων. Δέν ἔχομεν τήν εὐχέρειαν ἄλλης διασπάσεως, οὔτε ἄλλης ἔχθρας καί μερισμῶν. Εἰς ὅ,τι ἀφορᾶ ἐμέ, θά ἐφαρμόσω τό «ἐκ τοῦ στόματός σου δικαιωθήση, καί ἐκ τοῦ στόματός σου κατακριθήση». Εἰς τήν δικήν μου ἀντίληψιν, έδικαιώθητε ἐξ ὅσων ἐδηλώσατε ἐν Συνόδῳ. Τά γραπτά σας καί τά λοιπά μή συμφωνούντα μέ τά ἐκ τοῦ στόματος ὑμῶν ἐξερχόμενα θά ἀντιπαραβάλλωνται καί τά ἀσύμβατα μετά τῶν δευτέρων θά ἀπορρίπτωνται.
Ἡ Ἀντιγόνη, εἰς τό ὁμώνυμο καί φερώνυμο δράμα τοῦ Σοφοκλέους, χιλιάδες χρόνια πριν, ἀναφωνεῖ πρός τόν Κρέοντα τό σημαντικότερο ἠθικό δίδαγμα τοῦ ἔργου, τό ὁποῖον ἐκατοντάδες χρόνια ἀργότερα, ἐπεσφράγισεν διά τῆς διδασκαλίας τοῦ ὁ Λυτρωτής καί Σωτῆρ καί Κύριος ἡμῶν Ἱησούς Χριστός: «Οὒ τοι συνέχθειν, ἀλλά συμφιλεῖν ἔφυν». Δεν ἐγεννήθην διά νά συμμερίζωμαι τό μίσος, ἀλλά τήν συμφιλίωσιν καί τήν ἀγάπην. Εἴθε, λοιπόν, τό διαχρονικόν αὐτό μήνυμα τῆς Ἀντιγόνης πρός τούς μή ἐπιθυμούντας τήν Εἰρήνην, τήν ἀγάπην καί τήν συμφιλίωσιν, νά καταστῆ πραγματικότης διά πρεσβειῶν τοῦ Ἀγίου Εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου, τοῦ θεολόγου τῆς ἀγάπης. Διά νά ἐπιτευχθῆ ὅμως ὁ πόθος αὐτός, ἀπαραίτητος προϋπόθεσις εἶναι νά εἴμεθα ἐν Χριστῷ Ἐλεύθεροι. Ὁ νοῶν νοείτω καί τόν Θεόν αἰνείτω. Ἀμήν. Γένοιτο!
Μετά τῆς ἐν Χριστῷ ἀγάπης

+ Ο Μεσογαίας καί Λαυρεωτικης Κηρυκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου