Θεολογικες διευκρινισεις επί του θεματος "Κοινωνια θειων Προσωπων" Σε τι κοινωνούν και σε τι όχι οι τρείς θείες υποστάσεις; Τι λεγουν οι Αγιοι Πατερες; Τα τρία θεία πρόσωπα κοινωνούν στην φύση-ουσία, η οποία είναι κοινή, και στα φυσικά ιδιώματα, τα οποία απορρέουν από αυτήν και είναι πάλι κοινά, καί δεν κοινωνούν στα υποστατικά ιδιώματα, τα οποία είναι το αγέννητον του Πατρός, το γεννητόν του Υιού και το εκπορευτόν του Αγίου Πνέυματος. Όμως, τα ακοινώνητα υποστατικά ιδιώματα, δεν ταυτίζονται με τις υποστάσεις, ώστε να τις καταστήσουν ακοινώνητες, επειδή αυτές δεν φέρουν μόνον αυτά, αλλά φέρουν και την ουσία και τα φυσικά ιδιώματα. Πχ. το άκτιστον φώς είναι φυσικό ιδίωμα, γιατί πηγάζει εκ της ουσίας. Σε αυτό το φώς κοινωνούν και τα τρία θεία πρόσωπα, και το πέμπουν από κοινού πρός τα μέλη της Εκκλησίας πρός φωτισμό και αγιασμό τους. Λέγει ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς: «ὡς γάρ οὔκ ἐστι τά ὑποστατικά ὑπόστασις, ἀλλά χαρακτηριστικά ὑποστάσεως, οὕτω καί τά φυσικά οὐ φύσις, ἀλλά χαρακτηριστικά φύσεως» (ΕΠΕ Τόμος 4, σελ. 184) καί πάλιν «ὅτι τά φυσικά οὐ φύσις, ὥσπερ οὐδέ τά ὑποστατικά ὑπόστασις» (Ἐπιστολή πρός Δανιήλ Αἴνου, Συγγράμματα Β ́).
Μακάριος εκείνος όστις θέλει φυλάξη και κρατήση έως τέλους την αμώμητον και αγίαν ημών Ορθόδοξον Πίστιν, την Πίστιν της Μιάς του Χριστού και Μητρός ημών Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, και υπομείνει τας διαφόρους θλίψεις, φυλακάς ή και εξορίας και λοιπάς κακώσεις. Ο τοιούτος θέλει στεφανωθή και συναριθμηθή μετά των Ομολογητών και Μαρτύρων. ( Βρεσθένης Ματθαίος νουθετική επιστολή 1936) ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥ.
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου